• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

عوارض وحشتناک مصرف کوکائین

  • کد خبر : 312327
  • 22 اسفند 1401 - 21:47
عوارض وحشتناک مصرف کوکائین

فهرست محتوا کوکائین چیست؟ کوکائین یک ماده مخدر بسیار اعتیاد آور است که هوشیاری، توجه و سطح انرژی را افزایش می دهد. این ماده از برگ های گیاه کوکا (Erythroxylum coca) بومی آمریکای جنوبی تهیه می شود. در ابتدا به عنوان مسکن توسعه داده شد، اما در ایالات متحده غیرقانونی است. به گزارش زندگی ما […]

فهرست محتوا

  • کوکائین چیست؟ کوکائین یک ماده مخدر بسیار اعتیاد آور است که هوشیاری، توجه و سطح انرژی را افزایش می دهد. این ماده از برگ های گیاه کوکا (Erythroxylum coca) بومی آمریکای جنوبی تهیه می شود. در ابتدا به عنوان مسکن توسعه داده شد، اما در ایالات متحده غیرقانونی است. به گزارش زندگی ما کوکائین یک پودر سفید و کشنده است که نام های دیگر آن عبارتند از:

    کک
    یخ
    برفک
    سی
    ترک
    سنگ
    سنگ
    آب نبات بینی
    غبار سفید یا غبار ستاره

    عوارض جانبی کوکائین

    افرادی که به طور مکرر از کوکائین استفاده می کنند ممکن است عوارض جانبی و مشکلات سلامتی جدی را تجربه کنند، مانند:

    سردرد
    اعتراض
    لرزش بدن
    بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی
    مشکلات خلقی
    افسردگی
    مشکلات جنسی
    آسیب ریه
    نارسایی تنفسی
    اچ آی وی یا هپاتیت اگر آن را تزریق کرده اید
    اگر آن را قورت دهید، عملکرد روده مختل می شود
    از دست دادن بویایی، خونریزی بینی، آبریزش بینی و مشکل در بلع
    ممکن است هوس مصرف کوکائین داشته باشید. اما هرچه بیشتر از این ماده مخدر استفاده کنید، مغز شما بیشتر با آن سازگار می شود و برای احساس همان مقداری که می تواند منجر به اعتیاد یا مصرف بیش از حد شود، به دوز قوی تری نیاز خواهید داشت.

    دوزهای قوی تر می تواند باعث تغییرات طولانی مدت در شیمی مغز کاربر شود. بدن و ذهن شما به دارو عادت می کند، که ممکن است فکر کردن، خوابیدن و به خاطر سپردن چیزها را از حافظه برای شما دشوار کند. همچنین خطر ابتلا به مشکلات قلبی، معده و ریه بیشتر است.

    فرزندان مادران معتاد به کوکائین معتاد به دنیا می آیند. بسیاری از آنها از نقایص مادرزادی و بسیاری از مشکلات دیگر رنج می برند.

    متاسفانه با وجود خطراتی که دارد، استفاده از این دارو همچنان رو به افزایش است.

    انواع کوکائین

    عصاره برگ کوکا برای تولید سه شکل مختلف کوکائین استفاده می شود:

    نمک هیدروکلراید
    فرم رایگان
    ترک
    کوکائین هیدروکلراید: پودر سفید ریز با طعمی تلخ و بی حس کننده. هیدروکلراید کوکائین اغلب با مواد دیگری مانند لیدوکائین، پودر تالک یا شکر یا با داروهای دیگر مانند پروکائین یا آمفتامین ها مخلوط می شود تا قبل از فروش رقیق شود. برای آشنایی بیشتر با آمفتامین چیست؟ اینجا کلیک کنید.

    Freebase: پودر سفید رنگی که از کوکائین هیدروکلراید خالص شده است.

    کراک: این شکل از کوکائین از ترکیب آمونیاک و چندین ماده دیگر به دست می آید و ممکن است حاوی ناخالصی باشد. این نوع سیگار کشیدن انجام می شود.

     

    نحوه استفاده از کوکائین

    کوکائین به اشکال مختلف (پودر یا کریستال) وجود دارد. اغلب سرخ شده است. پودر کوکائین از طریق بافت های بینی وارد جریان خون می شود. همچنین می توان آن را بلعید یا روی لثه مالید.

    برای اینکه دارو سریعتر در بدن جذب شود، معتادان آن را تزریق می کنند، اما این امر خطر مصرف بیش از حد را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

    برخی دیگر کریستال سنگ را گرم می کنند و بخار آن را به ریه های خود استنشاق می کنند. استنشاق آن به صورت دود یا بخار، سرعت جذب را افزایش می دهد و خطر کمتری برای سلامتی نسبت به بلع دارد.
    کوکائین چه تاثیری بر بدن دارد؟
    این دارو باعث می شود که مقادیر زیادی دوپامین، یک پیام رسان شیمیایی طبیعی در بدن، به قسمت هایی از مغز که لذت را کنترل می کنند، ارسال شود. این تجمع باعث احساس قوی انرژی و هوشیاری بالا می شود.

     

    علائم مصرف کوکائین

    مصرف مواد می تواند پیامدهای مخرب شخصی، شغلی، مالی و خانوادگی برای فرد داشته باشد. شایع ترین علائم اعتیاد به کوکائین عبارتند از:

    مردمک های گشاد شده
    برای مدت طولانی بیدار بمانید
    از دست دادن اشتها
    بیش از حد اعتماد به نفس
    آبریزش بینی یا استفراغ مکرر
    اشتیاق بیش از حد
    دیدن پودر سفید در اطراف بینی
    غیبت یا دیر رسیدن به محل کار
    مشکلات مالی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312327

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم