• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
1

عملکرد کرنوگراف ساعت مچی به چه شکل میباشد؟

  • کد خبر : 344425
  • 05 خرداد 1403 - 10:31
عملکرد کرنوگراف ساعت مچی به چه شکل میباشد؟

کرنوگراف نوع خاصی از ساعت است که به عنوان کرونومتر همراه با ساعت نمایشگر استفاده می شود. یک کرنوگراف پایه دارای یک عقربه دوم و یک شماره گیری فرعی دقیقه ای است. با فشار پی در پی روی ساقه می توان آن را راه اندازی کرد، متوقف کرد و به صفر برگرداند. کرنوگراف های پیچیده […]

  • کرنوگراف نوع خاصی از ساعت است که به عنوان کرونومتر همراه با ساعت نمایشگر استفاده می شود. یک کرنوگراف پایه دارای یک عقربه دوم و یک شماره گیری فرعی دقیقه ای است. با فشار پی در پی روی ساقه می توان آن را راه اندازی کرد، متوقف کرد و به صفر برگرداند. کرنوگراف های پیچیده تر از پیچیدگی های اضافی استفاده می کنند و می توانند چندین شماره فرعی برای اندازه گیری ثانیه، دقیقه، ساعت و حتی کسری از ثانیه داشته باشند. علاوه بر این، بسیاری از کرنوگراف‌های مدرن از حاشیه‌های متحرک به عنوان تاکی‌متر برای محاسبات سریع سرعت یا مسافت استفاده می‌کنند. لویی موینت در سال 1816 کرونوگراف را برای استفاده در ردیابی اجرام نجومی اختراع کرد. کرونوگراف ها همچنین در اواسط تا اواخر دهه 1800 به شدت در آتش توپخانه استفاده می شدند. استفاده های مدرن تر از کرونوگراف ها شامل خلبانی هواپیما، مسابقات اتومبیل رانی، غواصی و مانور زیردریایی است. از دهه 1980، اصطلاح کرنوگراف برای تمام ساعت های دیجیتالی که دارای عملکرد کرونومتر هستند نیز به کار رفته است.ساعت مچی کرنوگراف هم به عنوان ساعت نمایشگر و هم به عنوان کرونومتر استفاده می شود. مکانیسم کرنوگراف برای اندازه گیری زمان سپری شده، محاسبه سرعت بر اساس زمان سفر و/یا اندازه گیری فاصله بر اساس سرعت استفاده می شود. خرید ساعت‌ مردانه کرونوگراف می‌توانند به صورت خودکار، دستی یا باتری کوارتز کار کنند.

    ساعت کرنوگراف چیست و چرا در وهله اول به آن نیاز دارید؟

    ساعت کرنوگراف یک ساعت سنتی است که دارای پیچیدگی اضافی برای عمل به عنوان کرونومتر است. یک ساعت می تواند با یک کرنوگراف، معمولاً دو و حتی سه تا در یک زمان ارائه شود. این کرنوگراف ها برای اندازه گیری زمان (در زمان واقعی و نسبتا) با سطوح مختلف دقت استفاده خواهند شد.

    هدف از ساعت کرنوگراف چیست؟ در حالی که کرونوگراف ها مهم هستند، در غیر این صورت، ما ساعت های Nordgreen Pioneer را با آنها نمی ساختیم. آنها برای همه مناسب نیستند اگرچه به عنوان ساعت های مردانه مناسب تر هستند.ما معتقدیم که ساعت‌هایی را می‌خریم که فقط به آن‌ها نیاز دارید تا بتوانید همیشه بهترین استفاده را از آنها ببرید. اگر اصلاً می خواهید ساعتی با صفحه کرنوگراف بخرید، در اینجا دلایلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

    نحوه استفاده از ساعت کرنوگراف هنگامی که پیچیدگی های عملکرد ساعت را درک کنید، استفاده حداکثری از یک ساعت کرنوگراف می تواند کاملاً ساده باشد. اینجا، ما می‌خواهیم مشتریانمان از کرونوگراف‌های خود به طور موثر استفاده کنند. با قرار دادن دکمه start/stop روی ساعت خود شروع کنید – این دکمه معمولاً در سمت راست بالای صفحه ساعت قرار دارد. یک بار آن را فشار دهید تا عملکرد کرنوگراف، که عقربه دوم را به حرکت در می آورد، آغاز شود. با فشار دادن مجدد دکمه، کرونوگراف متوقف می شود. سپس دکمه پایین سمت راست تایمر را بازنشانی می کند و عقربه دوم را به موقعیت اولیه خود باز می گرداند. با این حال، مطمئن شوید که این دکمه را تا زمانی که کرونوگراف هنوز در حال کار است، درگیر نکنید. اساساً، کرنوگراف به عنوان یک زمان‌سنج مجزا، متمایز از زمان استاندارد ساعت شما عمل می‌کند و در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید، دقت و سازگاری را به شما ارائه می‌دهد. ردیاب های زمان حتماً شنیده اید که کرنوگراف ها برای مسابقات زمان بندی عالی هستند، اما آیا این همه چیز است؟ مطمئنا نه. تعداد زیادی از مشتریان ما به مسابقات نمی روند، بنابراین ساختن چیزی که آنها قادر به استفاده از آن نباشند، بد است. خوشبختانه، اندازه‌گیری زمان با کرنوگراف در سایر رویدادها و اهداف به همان اندازه روان است. از کرونوگراف ها می توان برای اندازه گیری زمان صرف شده برای پخت و پز، برای پارکینگ به طوری که متحمل بلیط نشوید، در برنامه های ورزشی و موارد دیگر استفاده کرد. اگر نیاز به توضیح دقیقی از زمان صرف شده برای انجام هر کاری دارد، بهتر است باور کنید که کرونوگراف مفید است.

    ساعت های Chrono به ویژه مورد علاقه ورزشکاران، حرفه ای ها و علاقه مندان به ساعت است که از دقت و زیبایی اسپرت آن ها قدردانی می کنند. ساعت آنالوگ: ساعت آنالوگ طراحی سنتی ساعت مچی است که زمان را از طریق ساعت، دقیقه و گاهی اوقات عقربه های دوم به نمایش می گذارد.

     

    عملکرد کرنوگراف ساعت مچی به چه شکل میباشد؟

    توابع آنالوگ گسترش یافته به نظر می رسد که ساعت های مچی دیجیتال قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری نسبت به همتایان آنالوگ خود هستند. در آن واحدها، می‌توانید از عملکردهای متفاوتی از GPS گرفته تا ردیابی گام و موارد دیگر لذت ببرید. با این حال، به نظر می‌رسد که با ساعت‌های سنتی فقط می‌توانید زمان را تشخیص دهید و هیچ کاری انجام دهید. همه چیز با عملکرد کرنوگراف تغییر می کند که مقیاس را حتی اگر اندکی یکسان می کند. اکنون، اگر مایل هستید که این طرح چه چیزی را به میز ارائه دهد، می توانید کارهای بیشتری را با ساعت های کرنوگراف خود انجام دهید. اندازه گیری سرعت علاوه بر اندازه گیری زمان، می توانید سرعت را با کرنوگراف خود نیز اندازه گیری کنید. فرمول سرعت با مسافت طی شده تقسیم بر زمان طی شده برای آن سفر تعریف می شود. چه در مسابقه مدرسه، مسابقه اسب دوانی، مقایسه در سطح تولید، یا هر چیز دیگری، اندازه گیری دقیق سرعت مفید خواهد بود. هنگامی که فاصله مشخص شد، ساعت کرنوگراف را در زمان‌های مناسب شروع، توقف و تنظیم مجدد کنید تا رکورد زمان سپری شده مطمئن‌تری را ثبت کنید. با آن می توانید سرعت را بدون استفاده از ابزارهای خاص اندازه گیری کنید. در همین راستا، دلیل دیگری برای دوست داشتن کرنوگراف ها وجود دارد… به دست آوردن اندازه گیری فاصله مخصوصا مسافت طی شده آیا احساس می کنید که کیلومتر شمار خودروی شما درست کالیبره نشده است؟ آیا می خواهید مسافت طی شده توسط اسب مسابقه، ورزشکار، حیوان یا قطعه ای از تجهیزات را اندازه گیری کنید؟ برای یک، ما فرض می کنیم که شما از قبل سرعت (یا سرعت متوسط) را دارید. با این کار، زمانی که بدن تمام شد، کرونوگراف را متوقف کنید تا درک بهتری از زمان صرف شده داشته باشید. با پیروی از فرمول فوق، ضرب سرعت (یا سرعت متوسط) در زمان، مسافت (یا میانگین مسافت) طی شده را به شما می دهد. بهبود شغل شما وکلا، پرستاران، مشاوران، و تعدادی از متخصصان مرتبط هر ساعت برای وقت خود صورت حساب می گیرند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، تقریباً مثل این است که ساعت های مچی کرنوگراف برای شما اختراع شده اند. از یک طرف، شما یک تکه ساعت آنالوگ سنتی با کیفیت می خواهید که آن را متعلق به خودتان کنید. از طرف دیگر، اگر ساعتتان کارتان را راحت‌تر کند، اهمیتی نمی‌دهید.

     

    عملکرد کرنوگراف ساعت مچی به چه شکل میباشد؟

    کرنوگراف نوع خاصی از ساعت است که در کنار نمایش زمان، به عنوان کرنومتر نیز استفاده می شود. ساختارساعت مچی هایی که دارای قابلیت کرونوگراف هستند، بدین صورت است که دارای سه عقربه هستند و با دو دکمه فشاری کنترل می‌شوند. بنابراین با وارد کردن فشار متوالی بر روی این دکمه ها، می توانید عملیات زمان گیری را شروع، متوقف و در صورت نیاز صفر کنید.

    مخترع کرنوگراف در ساعت های مختلف

    لویی موینت، کورنوگراف (قابلیت زمان گیری به وسیله کرنومتر) را در سال 1816 برای استفاده در ردیابی اجرام نجومی اختراع کرد. کارکرد این وسیله به این شکل بود که با توجه به حرکت ستاره ها و محل قرار گرفتن آن ها، رویداد های نجومی را پیش بینی می‌نمودند. همچنین از کرونوگراف ها استفاده فزاینده ای در پرتاب آتش توپخانه ها در اواسط تا اواخر دهه 1800 استفاده شد.

    استفاده های مدرن تر از کرونوگراف شامل خلبانی هواپیما، اتومبیل رانی، غواصی و مانور زیر دریایی است. اما از دهه 1980 بود که اصطلاح کورونوگراف برای همه ساعت های دیجیتالی که دارای عملکرد کرنومتر بودند، استفاده شد.

    اصطلاح کرنوگراف χρονογράφος) (khronográphos ریشه در زبان یونانی دارد و به معنی  ضبط زمان می‌باشد. این عبارت مرکب از دو کلمه khrónos به معنی زمان و χρόνος  به معنی ضبط است. γράφoc  دو واژه gráphōs و χρόνος نیز برای بیان عمل نوشتن در این عبارت آمده اند.

    امکانات ساعت های کرنوگراف

    کورنوگراف ها می توانند دستگاه های بسیار پیچیده ای باشند اما عملکرد اصلی همه آن ها نمایش زمان به عنوان ساعت و نمایش زمان سپری شده به عنوان کورنومتر است. در این زمینه صدها حق اختراع ثبت شده برای به روزرسانی این دستگاه به مردم داده شده است. کرنوگراف های خودکار و غیر دیجیتال به باتری احتیاج ندارند زیرا از یک بازوی مکانیکی که انرژی جنبشی ایجاد می کند و در نتیجه قلم را بر روی صفحه می کشد، استفاده می کند.

    کورنوگراف مدرن با فشار دادن یک دکمه شروع به کار کردن می‌کند. برای شروع زمان ضبط و متوقف کردن عمل زمان سنجی، با فشار دادن همان دکمه کار شما انجام می‌شود. هنگامی که دکمه برای شروع ضبط فشار داده می‌شود، یک سری سه تایی (در کرنوگراف های پیچیده تر و دقیق تر تعداد بیشتری چرخ دنده وجود دارد) چرخ دنده ها شروع به چرخش می‌کنند.

    کوچکترین زمان در این کورنوگراف ها، معادل با دقت 10/1 ثانیه است. یک دور ثانیه، یک دور شصت ثانیه و یک دور شصت دقیقه توسط این سه چرخ دنده ثبت می‌شود. است. این سه چرخ دنده با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و مدت زمانی را که از فعال شدن دکمه شروع می‌گذرد ثبت می‌کنند.

    تفاوت بین کرنوگراف و کرنومتر چیست؟ کرنوگراف چیست و کرنومتر چیست؟

    آیا آنها یکسان هستند، به جای یکدیگر استفاده می شوند، یا هرگز نباید این اشتباه را انجام دهید؟ قبل از هر چیز دیگری، در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد: یک ساعت کرنوگراف همچنین می تواند یک کرنومتر باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها یکسان هستند. گیج کننده است، ما فرض می کنیم؟ خوب، بیایید آن را بهتر تجزیه کنیم. یک کرنوگراف با عملکرد کرونومتر در داخل سیستم ساخته شده است تا به کاربر اجازه دهد زمان سپری شده را بدست آورد. این با یک دکمه تنظیم مجدد طراحی شده است به طوری که کاربر همیشه می تواند هر زمان که بخواهد دوباره زمان را از صفر اندازه گیری کند. از طرف دیگر، یک کرنومتر ساعتی است که برای نگه داشتن زمان دقیق برای بازه زمانی طولانی تری (معمولاً 15 روز) در شرایط مختلف، معمولاً به عنوان ویژگی سطح بالای مهندسی دقیق و دقیق به کار رفته در ساخت آن، به شدت آزمایش شده است.

    تفاوت بین ساعت های کرنوگراف و ساعت های معمولی چیست؟ برای شروع، هم کرنوگراف ها و هم ساعت های معمولی زمان را نشان می دهند. به شرطی که هر دو از مواد با کیفیت ساخته شده باشند. به همین دلیل است که خط ساعت کرنوگراف و ساعت‌های معمولی ما زمان را به دقت نشان می‌دهند، به اندازه‌ای بادوام هستند که سال‌ها دوام می‌آورند و زمان خوبی را برای مدت طولانی‌تری نیز حفظ می‌کنند. به همین ترتیب، می‌توانید ساعت‌های معمولی و ساعت‌های کرنوگراف در طرح‌های لوکس را انتخاب کنید. این به شما این آزادی را می دهد که هر زمان که می خواهید، آنچه را که می خواهید بپوشید. اما مزیت ساعت کرنوگراف نسبت به ساعت های معمولی چیست یا برعکس؟ این ساعت مچی توسط Nicolas Mathieu Rieussec (20 ژوئیه 1781 – 18 ژوئن 1866) طراحی شد و برای اندازه گیری مدت زمان لازم برای تکمیل یک مسابقه توسط اسب های مسابقه اختراع شد. از آنجایی که مایل‌های دویدن اسب‌ها از قبل ثابت است (طول مسیر مسابقه)، محاسبه سرعت هر اسبی که دنبال می‌کردند نیز برای ناظران مسابقه آسان‌تر بود. بنابراین، بزرگترین تفاوت بین کرنوگراف و ساعت معمولی توانایی ساعت اول برای اندازه گیری زمان نسبی به تنهایی است. این کرنوگراف‌ها از کرونوگراف مکانیکی در ساعت‌های جیبی تا ساعت‌هایی که امروزه در ساعت‌های کوارتز داریم، راه زیادی را طی کرده‌اند. در هر صورت، آنها فقط از نظر شکل، عملکرد و دقت بهتر شده اند. البته می توانید زمان را با ساعت معمولی هم اندازه گیری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نقطه مرجع برای شروع انتخاب کنید. با این حال، با ساعت کرونوگراف، فقط باید دکمه شروع-ایست را فشار دهید (معمولاً در نشانگرهای ساعت 2 و 4، در دو طرف تاج) در زمان مقرر، و شما آماده هستید.

    امیدوارم از مقاله بالا لذت برده باشین برای دیدن محصولات بیشتر به سایت آماتیس واچ مراجعه فرمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=344425

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم