• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
0

علت کاهش حقوق بازنشستگان کشوری چیست؟

  • کد خبر : 344458
  • 05 خرداد 1403 - 18:48
علت کاهش حقوق بازنشستگان کشوری چیست؟

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در طی ماه‌های گذشته کمتر سابقه داشته است، اما به نظر می‌رسد که در پایان ماه اردیبهشت امسال این تاخیر در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر سابقه داشته است. این تاخیرها نتیجه بدقولی مدیران سازمان تامین اجتماعی به نظر می‌رسد. طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، قرار بود […]

  • تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در طی ماه‌های گذشته کمتر سابقه داشته است، اما به نظر می‌رسد که در پایان ماه اردیبهشت امسال این تاخیر در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر سابقه داشته است.

    این تاخیرها نتیجه بدقولی مدیران سازمان تامین اجتماعی به نظر می‌رسد. طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، قرار بود پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری از بیستم هر ماه آغاز شود و براساس حروف الفبا تا پایان ماه انجام شود. اما در ماه جاری که افزایش مستمری بازنشستگان اعمال شده، پرداخت‌ها تاخیر داشته‌اند. از بیستم ماه که پرداخت‌ها باید شروع می‌شد، تا کنون چهار روز می‌گذرد که هیچ مستمری‌ای به حساب بازنشستگان واریز نشده است.

    عدم پایبندی تامین اجتماعی به جدول اعلامی واریز مستمری‌ها، موجب سرگردانی بازنشستگان شده است. این تاخیرها باعث شده که بازنشستگان منتظر پرداخت حقوق خود بمانند و بسیاری از هزینه‌های ضروری مانند قسط وام، اجاره خانه و درمان را نتوانند پرداخت کنند.

    پرداخت حقوق همه بازنشستگان باقی مانده تا فردا با تاخیر روبه‌رو بوده است. علیرغم اینکه معمولاً پرداخت‌ها از نظر زمانی بیستم هر ماه انجام می‌شود، اما بسیاری از بازنشستگان این بار با تاخیر چهار روزه دریافت حقوق مستمری مواجه شدند.

    بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که تا روز گذشته حقوق مستمری آن‌ها واریز نشده است، در حالی‌که به طور معمول این پرداخت‌ها از بیستم هر ماه آغاز می‌شود. این تاخیر ممکن است برای برخی از بازنشستگان مشکلاتی ایجاد کند، زیرا آن‌ها برنامه‌ریزی‌های مالی خود را بر اساس زمان واریز حقوق می‌کنند و بعضاً برای پرداخت قسط وام یا هزینه‌های دیگر وابسته به این پرداخت‌ها هستند.

    عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران اظهار کرد که برخی از بازنشستگان تا هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و این موضوع برنامه‌ریزی زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی همچنین تاکید کرد که وعده‌هایی از سوی مدیران سازمان تامین اجتماعی داده شده است، اما برای بسیاری از بازنشستگان کافی نیست.

    عیوضی بیان کرد که تاخیر در پرداخت‌ها به دلیل بی‌تدبیری مدیریتی متصدیان هماهنگی پرداخت است و نه به دلیل کسری مالی سازمان تامین اجتماعی. وی همچنین افزود که پرداخت مستمری‌ها در این ماه از روز بیست و یکم اردیبهشت آغاز شده است و بر اساس زمان‌بندی‌های مختلف، گروه‌های مختلف افراد در روزهای مختلف پرداخت خواهند شد.

    ایلنا نیز اعلام کرده است که پرداخت مستمری‌ها از روز ۲۱ اردیبهشت تا پایان ماه ادامه خواهد یافت و تا آخرین روزهای ماه انجام می‌شود. با این حال، تأکید شده است که تمامی بازنشستگان حقوق خود را حتماً در ده روز آخر ماه دریافت خواهند کرد و نگرانی‌ها نداشته باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=344458

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم