• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

علت نم دادن دیوار

  • کد خبر : 334234
  • 14 آبان 1402 - 13:14
علت نم دادن دیوار

فهرست محتوا چکیده : چهار نوع اصلی دیوارهای مرطوب وجود دارد که می توانند بر روی ملک شما تأثیر بگذارند: رطوبت بالارونده، رطوبت نافذ، تراکم و تراکم بین بافتی. هر یک از این موارد به انواع مختلفی از درمان نیاز دارند که بسته به نوع و شدت مشکل، هزینه آن می تواند به طور چشمگیری متفاوت […]

فهرست محتوا

  • چکیده : چهار نوع اصلی دیوارهای مرطوب وجود دارد که می توانند بر روی ملک شما تأثیر بگذارند: رطوبت بالارونده، رطوبت نافذ، تراکم و تراکم بین بافتی. هر یک از این موارد به انواع مختلفی از درمان نیاز دارند که بسته به نوع و شدت مشکل، هزینه آن می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.

     

    علت نم دادن دیوار

    چهار نوع اصلی دیوارهای مرطوب وجود دارد که می توانند بر روی ملک شما تأثیر بگذارند: رطوبت بالارونده، رطوبت نافذ، تراکم و تراکم بین بافتی. هر یک از این موارد به انواع مختلفی از درمان نیاز دارند که بسته به نوع و شدت مشکل، هزینه آن می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.

    به این ترتیب، مهم است که از میزان رطوبتی که در حال مواجهه با آن هستید آگاه باشید. همچنین رسیدگی سریع به مشکل بسیار حیاتی است، زیرا رطوبت می تواند به سرعت از کنترل خارج شود و منجر به هزینه های حذف و تعمیر بیشتر و همچنین محیط زندگی ناامن شود. برای جلوگیری از نم دادن دیوار و سقف از ایزوگام استفاده نمایید. در حال حاضر ایزوگام دلیجان به شما اگر ساکن شهر های شمالی و مرکزی هستید پیشنهاد میشود. برای خرید ایزوگام تهران کافیست از کارخانه یا نمایندگی های معتبر خرید نمایید.

    چه چیزی باعث رطوبت دیوارها می شود؟

    تمام رطوبت ناشی از رطوبت بیش از حد است. هنگامی که آن رطوبت راهی برای فرار از ویژگی نداشته باشد، قالب می تواند تشکیل شود یا رطوبت می تواند بر یکپارچگی ملک تأثیر بگذارد و در نتیجه دیوارهای مرطوب ایجاد شود.

    دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود رطوبت در خانه ایجاد شود. هر چیزی از آب و هوای بد گرفته تا مشکلات لوله کشی، آسیب به سقف ها یا قاب پنجره ها، یا به طور کلی تهویه ضعیف می تواند باعث ایجاد رطوبت شود.

    علل رایج رطوبت:

    • نشتی لوله ها

    • افزایش رطوبت از زیرزمین یا طبقه همکف

    • آسیب به سقف یا قاب پنجره ها که باعث بارندگی می شود

    • هوای بد

    • بخار حاصل از پخت و پز

    • دوش و حمام

    • تهویه ضعیف

    • خشک کردن لباس در داخل خانه

    • خشک کن

    • مشکلات لوله کشی

    • عایق رطوبتی ناموفق

    چگونه علت رطوبت را پیدا کنیم

    با توجه به اینکه دلایل زیادی برای رطوبت وجود دارد، تعیین دقیق مشکل از کجاست همیشه آسان نیست. بررسی علت ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد، و گاهی اوقات بدون برداشتن دیوارها یا کف، یافتن آن غیرممکن است. اینجاست که یک نقشه بردار مجاز می تواند کمک کند. نقشه برداران آموزش دیده می توانند منابع رطوبتی را که چشم آموزش ندیده ممکن است از دست بدهد، شناسایی کنند. برای استعلام آنلاین قیمت ایزوگام به سایت ایزوگام کالا مراجعه نمایید.

    داشتن یک ارزیابی دقیق اموال برای اهداف بیمه مهم استاگر به دلیل رطوبت یا هر مشکل دیگری به خانه شما آسیب جدی وارد شود، بیمه نشدن کم می تواند صورت حساب سنگینی را برای شما به همراه داشته باشد

    تست فویل

    یکی از روش‌های آزمایش‌شده و آزمایش‌شده برای یافتن علت مشکل رطوبت، تست فویل است. ابتدا ناحیه آسیب دیده را با سشوار یا فن گرم کن خشک کنید. سپس مقداری فویل آشپزخانه را روی آن ناحیه بچسبانید و بگذارید 24 ساعت بماند. اگر بعد از این مدت سطح فویل خیس شد، با تراکم سروکار دارید. اگر فویل خشک است اما سطح آن مرطوب است، شما رطوبت نافذ دارید یا افزایش می یابد. با این حال، اگر رطوبت بیش از یک متر از سطح زمین بالاتر باشد، بعید است که رطوبت آن افزایش یابد و احتمالاً به جای آن رطوبت نفوذ می کند.

    لوله کشی خود را بررسی کنید

    قبل از تشخیص نم نافذ یا افزایش رطوبت، مطمئن شوید که این فقط ناشی از لوله کشی معیوب نیست. نشتی در لوله‌های گرمایش مرکزی یا سایر لوله‌کشی‌ها، حتی کوچک‌ترین نشتی سوراخ سوزنی، می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های مرطوبی شود که شبیه به نم بالارونده/نفوذ به نظر می‌رسند. تشخیص اینکه آیا لوله‌ها زیر زمین یا داخل دیوار هستند، می‌تواند دشوار باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد از خدمات یک نقشه‌بر خبره استفاده کنید تا در صورت مشکوک شدن به لوله‌کشی به شما کمک کند.

    سقف خود را بررسی کنید

    تشخیص اینکه سقف شیبدار دقیقاً از کجا نشتی دارد دشوار است. آب می‌تواند قبل از رسیدن به کف از کناره‌های تیرها چکه کند، بنابراین تعیین دقیق منبع می‌تواند مشکل باشد.

    دیوارهای مهمانی یا پشته های دودکش را در اتاق زیر شیروانی بررسی کنید، یا – اگر واقعاً گیر کرده اید – ممکن است از کسی بخواهید در حالی که تماشا می کنید و می بینید آب از کجا می آید، شلنگی را روی سقف بپاشید.

    اگر هیچ یک از اینها به شما در شناسایی علت نشتی کمک نکند، یک نقشه بردار مجاز می تواند در شناسایی علت رطوبت در یک انبار کمک کند.

    باد کردن بخار!

    تهویه ضعیف و عایق رطوبتی بیش از حد کارآمد می تواند از خروج بخار از ملک جلوگیری کند. زندگی عادی و روزمره به طرق مختلف بخار ایجاد می کند: دوش گرفتن و حمام کردن، شستن و خشک کردن لباس ها و حتی پخت و پز. بدیهی است که این فعالیت ها اجتناب ناپذیر است، اما انجام کارهایی مانند باز کردن درها و پنجره ها و استفاده از فن های استخراج کننده می تواند کمک کننده باشد.

    تشخیص سریع

    برای یک راه ساده برای بررسی رطوبت، می توانید از پشت دست خود برای اندازه گیری سطح رطوبت استفاده کنید. ناحیه آسیب دیده در مقایسه با یک منطقه خشک چقدر مرطوب است؟ برای یک روش دقیق تر، می توانید از رطوبت سنج استفاده کنید، که درصد رطوبت را به شما می دهد و بنابراین تصوری از میزان بد بودن مشکل به شما می دهد.

    علت نم دادن دیوار

    چه چیزی باعث رطوبت می شود؟

    رطوبت زمانی اتفاق می افتد که رطوبت ناخواسته بیش از حد در هوا وجود داشته باشد که هیچ راهی برای فرار نداشته باشد. رطوبت بیش از حد می تواند ناشی از بخار بخار هنگام پخت و پز، خشک کردن لباس در داخل خانه و تعریق ناشی از دوش گرفتن و حمام کردن باشد. هر گونه مشکل ساختمان یا لوله کشی که اجازه ورود آب/رطوبت به ملک را بدهد می تواند منجر به مشکلات نم شود. رایج‌ترین عواملی که باعث می‌شود رطوبت به یک ملک وارد شود عبارتند از تهویه ضعیف، نشتی سقف، خرابی مسیر مقاوم در برابر رطوبت و مشکلات لوله‌کشی مانند نشتی ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی.

    دیوارها به دلایل مختلف ممکن است مرطوب شوند. مشکلات نم در دیوارها اغلب تنها زمانی متوجه می شوند که علائم رطوبت داخلی آشکار شود. چنین علائمی شامل لکه های مرطوب، رشد کپک سیاه، آلودگی نمکی رطوبت گیر و گچ متلاشی شده است.

    رطوبت می تواند بر هر نوع خانه ای تأثیر بگذارد، برای مثال ساختمان های قدیمی به گونه ای طراحی شده اند که به طور طبیعی «تنفس پذیر» باشند و اجازه دهند هوای مرطوب از خانه تبخیر شود. حذف دودکش‌های موجود و اقدامات صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مانند نصب شیشه‌های دوجداره ضد هوا، می‌تواند تهویه را در خانه‌های قدیمی کاهش دهد و مشکل تراکم را ایجاد کند. در حالی که در خانه‌های جدیدتر، اغلب خواص خشک نمی‌شوند و زمانی که ساختمان هنوز وجود دارد، از آب استفاده می‌شود که رطوبت اضافی در هوا ایجاد می‌کند.

    مشکلات نم می تواند یک نگرانی جدی در هر خانه ای باشد، چه صاحب خانه یا مستاجر باشید و چه در هر سبکی از ملک زندگی می کنید. در بهترین حالت می‌تواند مزاحم باشد و اتاق را سرد، ناخوشایند و ناسالم کند و در بدترین حالت می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات ساختاری یا ضد آب‌وهوا باشد.

    شناسایی نم

    مشکلات رطوبت در طول زمستان بدتر می شود، اما اگر رطوبت حل نشده باقی بماند می تواند در تمام طول سال مشکل ساز باشد. شما می توانید علائم رطوبت را روی دیوارها و سقف ها مشاهده کنید، دیوارهای شما ممکن است سرد و خیس به نظر برسند در حالی که سقف ها لکه دار و تغییر رنگ به نظر می رسند.

    اساساً مناطق آسیب‌دیده سردتر از بقیه دیوارها هستند و یک نقطه شبنم روی دیوار ایجاد می‌کنند که در آن رطوبت هوای محیط داخل ملک شما راحت‌تر از محیط با دمای بالاتر متراکم می‌شود. اگر رطوبت درمان نشود می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد و مواردی مانند: آبریزش بینی، تحریک گلو، سرفه یا خس خس سینه، سوزش چشم، یا در برخی موارد، تحریک پوست.

    قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سطوح بالایی از رطوبت داخلی می تواند عملکرد ریه ها را کاهش دهد و باعث مشکلات سلامت مزمن مانند آسم شود. کسانی که قبلاً از آسم و آلرژی رنج می‌برند، در صورت مواجهه با علائم شدیدتر احتمال دارد.

    ترمیم آسیب های ناشی از نم

    هنگامی که منبع رطوبت را پیدا کردید و مطمئن شدید که مشکل ریشه حل شده است، پس از آن با عواقب ناشی از مشکل مواجه خواهید شد. ما قبلاً در مورد چگونگی حذف کپک که پیامد معمول یک مشکل مرطوب است بحث کرده‌ایم، اما ممکن است آسیب‌های دیگری وجود داشته باشد که نیاز به رسیدگی دارند.

    هنگامی که ناحیه تحت پوشش قالب تمیز و کاملاً خشک شد، می توان آن را با یک مهر و موم مرطوب درمان کرد و سپس دوباره رنگ کرد. اگر قالب بر ناحیه ای از حمام تأثیر گذاشته است، بهتر است هر نوع دوغاب را جدا کنید تا مطمئن شوید که همه قالب ها برداشته شده است. هنگامی که مطمئن شدید که محل را تمیز و دوباره خشک کرده اید، می توانید از یک تفنگ درزگیر استفاده کنید و به سادگی دوباره دوغاب بزنید. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده مجدد از حمام، اجازه دهید تزریق کاملا خشک شود، در غیر این صورت محافظت نمی شود.

    نحوه درمان دیوارهای مرطوب در داخل

    از هر نوع رطوبتی که خانه شما رنج می‌برد، اصلاً خانه‌ای نمناک نمی‌خواهید. هنگامی که مشکلات موجود در رطوبت را حل کردید، می خواهید مطمئن شوید که رطوبت دوباره تکرار نمی شود. بهترین راه برای حفظ رطوبت خانه این است که سطح رطوبت هوا را از طریق تهویه خوب به حداقل برسانید.

    جلوگیری از رطوبت با چیزهای کوچکی مانند باز کردن پنجره‌ها برای گردش هوا، اجتناب از خشک کردن لباس‌ها در داخل تا حد ممکن و استفاده از درب ماهیتابه هنگام پخت و پز شروع می‌شود. با این حال، پیشگیری همچنین به معنای اطمینان از آب بندی مناسب پنجره ها و رفع هرگونه نشتی در اسرع وقت است. همچنین می توانید دیوارهای خود را با استفاده از درزگیر مرطوب رنگ آمیزی کنید، اما ابتدا باید از عایق بندی مناسب حفره دیوارها اطمینان حاصل کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=334234

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم