• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

علت عجیب ضعف بدنه خودروهای ایرانی !

  • کد خبر : 303709
  • 04 تیر 1401 - 15:39
علت عجیب ضعف بدنه خودروهای ایرانی !

فهرست محتوا خرید خودرو یکی از چالش‌هایی است که هر فردی در زندگی خود تجربه می‌کند و تهیه ماشین صفر اولین راه برای عبور از این چالش است. البته ممنوعیت واردات خودروهای خارجی و شرایط اقتصادی باعث شده که خریداران گرایش بیشتری به خرید خودروهای دست‌دوم داشته باشند. با این حال مسئله ضعف بدنه خودروها […]

فهرست محتوا

  • خرید خودرو یکی از چالش‌هایی است که هر فردی در زندگی خود تجربه می‌کند و تهیه ماشین صفر اولین راه برای عبور از این چالش است. البته ممنوعیت واردات خودروهای خارجی و شرایط اقتصادی باعث شده که خریداران گرایش بیشتری به خرید خودروهای دست‌دوم داشته باشند. با این حال مسئله ضعف بدنه خودروها به خصوص در خودروهای ایرانی مسئله‌ای غیرقابل چشم پوشی است.

    علت اصلی ضعف بدنه خودروها چیست؟ عوامل متعددی در این موضوع ممکن است دخیل باشند اما شاید یکی از دلایل اصلی را باید در بالا رفتن قیمت ورق گالوانیزه جستجو کرد. در ادامه بیشتر این موضوع را شرح می‌دهیم.

    کمی بیشتر در مورد بدنه خودرو بدانیم

    ازآنجایی‌که خودرو وسیله‌ای است که افراد در طول روز با آن سروکار دارند، باید استحکام بالایی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی از جان انسان محافظت کند. ورق گالوانیزه محصولی مناسب و مهم است که در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود؛ به صورتی که قیمت این ورق تاثیر بسیاری در قیمت نهایی خودرو می‌گذارد.

    به علت مقاومت بالای ورق گالوانیزه در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیری، زنگ‌زدگی، رنگ‌پذیری بالا، داشتن ظاهر یکدست و صاف و مقاومت بالایی که در برابر نمک‌های محلول در آب دارد، در ساخت بدنه خودرو بسیار کاربرد دارد. تولید ورق گالوانیزه باعث شده که در صنایع خودروسازی ایران، قیمت مواد اولیه به میزان 30 درصد از موارد مشابه خارجی خود کمتر می‌‌شود.

    ورق سیاه محصولی است که اساس و پایه تولید ورق گالوانیزه به شمار می‌آید و تاثیر بسیاری در قیمت ورق گالوانیزه و قیمت خودرو دارد. خودکفایی صنایع فولاد و تولید این ورق‌ها در کشور ایران باعث شده که قیمت‌ها بین 20 تا 30 درصد نسبت به خارج از کشور پایین‌تر باشد.

    بدنه خودرو و ضعف‌های آن

    بدنه خودرو از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شود که با توجه به فشارهای وارده، استحکام آن نیز متفاوت می‌شود. معمولا قسمت‌هایی از بدنه خودرو مانند قوطی‌های جلو و عقب شاسی، کلاف، ستون‌ها و سینی کف اتاق باید استحکام بالاتری داشته باشند. استحکام ‌بخش‌های مهم و اصلی اتاق برای تحمل وزن واردشده باید بالا باشد و همچنین باید در هنگام تصادف بتواند ضربات واردشده را دفع کند. متاسفانه امروزه کیفیت ورق مورداستفاده در بدنه خودرو پایین آمده، اما قیمت ورق گالوانیزه همچنان بالا است.

    همین عامل باعث می شود که بررسی بیشتر ورق گالوانیزه، ویژگی ها و قیمت آن به خصوص در صنعت خودروسازی بیش از پیش اهمیت پیدا کند.

    ورق گالوانیزه یکی از متریال کاربردی و مهم در صنعت خودروسازی است که با توجه به افزایش میزان تولید خودرو، نیاز به این ورق و فولاد نیز افزایش می‌یابد. ورق گالوانیزه به ورق‌هایی گفته می‌شود که یک ‌لایه فلز روی سطح آن قرار دارد و مقاومت آن در برابر زنگ‌زدگی بالا است.

    علت عجیب ضعف بدنه خودروهای ایرانی !

    ورق گالوانیزه و استفاده از آن برای استحکام بدنه خودرو

    عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه را بهتر بشناسید

    قیمت این ورق‌ها با توجه به عوامل مهمی مانند ضخامت ورق، قطر، نوع ورق، سایز ورق، نوع روکش، برند، استاندارد، شرکت سازنده و… در نظر گرفته می‌شود. به‌طورکلی در هنگام تهیه ورق گالوانیزه برای بدنه خودرو عوامل زیر به قیمت ورق گالوانیزه تاثیرگذارند. همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند و با بالا رفتن قیمت این ورق‌ها، خودروسازان نیز برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها راهکارهای نامناسبی را پیش گرفته‌اند. همین عوامل علل ضعف بدنه خودروها به شمار می‌آیند.

    ضخامت ورق‌های تولیدشده

    مسلما ضخامت و ابعاد ورق‌های سفارشی، تاثیر بسیاری بر قیمت ورق گالوانیزه دارد. ضخامت با توجه به نوع ورق متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال ضخامت ورق سیاه و گالوانیزه با یکدیگر تفاوت دارد؛ به همین علت قبل از خرید اطلاعات لازم را کسب کنید.

    نوسانات ارزی

    نوسانات ارزی یکی از عوامل دیگری است که بر قیمت محصولات فولادی در کشور ایران و کشورهای دیگر تاثیر دارد. به‌بیان‌دیگر نوسانات ارزی بر قیمت محصولات فولادی مانند قیمت ورق سیاه در سراسر دنیا تاثیر خواهد گذاشت. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، ارزش پول در کشور ما کاهش ‌یافته، قیمت ورق‌های گالوانیزه افزایش‌یافته است.

    رنگ ورق گالوانیزه

    در برخی از مواقع با توجه به سفارش مشتری، ورق‌های گالوانیزه را رنگ‌آمیزی می‌کنند که تاثیر بسیاری بر قیمت آنها خواهد گذاشت. به‌طورکلی ورق‌های رنگی مقاومت بالاتری در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی دارند و وزن آن‌ها کمتر است. ورق‌های رنگی علاوه بر زیبایی، دوام بالایی داشته و نصب آنها راحت‌تر است.

    کیفیت مواد

    کیفیت مواد یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه است که ‌به فاکتورهای مختلفی مانند نیروی کار، فرایند تولیدی و جنس مواد اولیه بستگی دارد.

    عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه و سیر صعودی قیمت ارز باعث شده است که صنعت خودروسازی با بحران مهمی مواجه شود. کیفیت پایین محصولات تولیدی و نبود نظارت کافی سبب شده است که در بازار ایران شاهد خودروهایی با بدنه ضعیف باشیم. به دنبال این بی‌نظارتی ها هم شاهد به خطر افتادن جان مردم هستیم که البته به دلیل استحکام پایین خودروهای تولیدی است و جای هیچ توجیهی ندارد.

    علت عجیب ضعف بدنه خودروهای ایرانی !

    استفاده از ورق گالوانیزه مرغوب و با کیفیت در بدنه خودرو

    سخن پایانی

    در این مطلب سعی کردیم به بررسی قیمت ورق گالوانیزه و نکات مهم آن بپردازیم. همان‌گونه که ذکر شد استحکام بدنه خودرو اهمیت بسیاری برای حفظ سلامت و جان افراد دارد. به‌ همین علت باید در تهیه بدنه خودرو از ورقی با کیفیت بالا و جنس مرغوب استفاده شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303709

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم