• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

عضویت در سازمان شانگهای مبادلات بانکی با پول‌های ملی را هموار می‌کند

  • کد خبر : 306597
  • 25 شهریور 1401 - 17:09
عضویت در سازمان شانگهای مبادلات بانکی با پول‌های ملی را هموار می‌کند

عضویت در سازمان شانگهای مبادلات بانکی با پول‌های ملی را هموار می‌کند سفیر اسبق ایران در ازبکستان گفت از آنجا که ایران پیش قراول ایده استفاده از ارز‌های ملی است، بنابراین عضویت در سازمانی مانند همکاری شانگهای می‌تواند این ایده را عملیاتی‌تر کند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزای تسنیم، آیین پاک در مصاحبه‌ای […]

  • عضویت در سازمان شانگهای مبادلات بانکی با پول‌های ملی را هموار می‌کند

    سفیر اسبق ایران در ازبکستان گفت از آنجا که ایران پیش قراول ایده استفاده از ارز‌های ملی است، بنابراین عضویت در سازمانی مانند همکاری شانگهای می‌تواند این ایده را عملیاتی‌تر کند.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزای تسنیم، آیین پاک در مصاحبه‌ای با شبکه خبر گفت یکی از اقدامات سازمان شانگهای این است که یک سیستمی را ایجاد بکند برا اینکه مبادلات بانکی با پول‌های ملی کشور‌های عضو انجام بشود. همین امروز هم ما بخشی از مبادلاتمان با روسیه به صورت روبل ریال است. اگر این اتفاق بیفتد و تمام کشور‌های عضو شانگهای به این جمع بندی برسند و این را اجرا بکنند که پول‌های ملی مورد استفاده قرار بگیرد قطعا قدم بزرگی برداشته شده برای کاهش وابستگی این کشور‌ها به دلار البته دوجانبه هم می‌توانیم این کار را بکنیم.

    وی در خصوص مبادلات بانکی چندجانبه گفت چندجانبه که به طور طبیعی در شانگهای می‌تواند اتفاق بیفتد. دوجانبه هم هست، ولی اگر به صورت چندجانبه باشد و این اهتمام و اراده سیاسی در همه کشور‌های شانگهای ایجاد بشود و این اتفاق بیفتد قدم بسیار بزرگی خواهد بود و به نظر من ما که به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها هستیم در این زمینه باید بیشتر فعالیت کنیم بیشتر اصرار بکنیم طرح ارایه بدهیم و تلاش بکنیم که شانگهای به این جمع بندی برسد. ما نباید فراموش کنیم که ما پیش قراول این ایده بودیم. یعنی اولین بار ایران بود که ایده پول ملی را مطرح کرد برای کاهش وابستگی به دلار. بعد که روسیه هم در تحریم قرار گرفت او هم استقبال کرد و لذا بقیه کشور‌ها هم باتوجه به نقش روسیه در شانگهای می‌توانند پیروی بکنند و اگر این اتفاق بیفتد بسیار گام بزرگی خواهد بود.

    آیین پاک در مورد روند‌ها برای ایجاد فضای همکاری میان اعضای سازمان همکاری شانگهای گفت در وهله اول انعقاد قرارداد است کشور‌های عضو شانگهای عمدتا در مسیر یا صنعتی هستند یا در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کنند و نکته‌ای هم که به آن اشاره شد در شانگهای وجود معادن بسیار غنی است در منطقه و در کشور‌های عضو. شانگهای که بسیاری از این معادن هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و ارتباط معدن با صنعت بسیار دقیق است و باتوجه به این مساله سرمایه گذاری‌ها در معادن و بعد تبدیل مواد خام به محصول و فرآورده برای صادرات این‌ها اقداماتی است که به نوعی ارتباط ایجاد می‌کند بین صنعت و معدن و به اعتقاد من ظرفیت بسیار خوبی را می‌تواند ایجاد بکند برای همکاری ها. در وهله دوم انعقاد قرار است به صورت دوجانبه و چندجانبه باتوجه به شناختی که کشور‌های از صنعت و معدن کشور‌های متقابل دارند و از خصوصیات اقتصادی این کشور‌ها می‌توانند که قرارداد‌هایی را منعقد بکنند و با تبادل هیات‌ها تقویت ارتباط این‌ها را به نتیجه برسانند. نکته مهم این است که ما نباید قناعت بکنیم به عضویت رسمی در شانگهای و بعد از این اجلاس تازه کار‌های ما شروع می‌شود، ولی کار‌های تمام اعضای شانگهای شروع می‌شود و باید شروع کنیم به تقویت ارتباطات، سفر وزرا، سفر مقامات مختلف با یکدیگر و به ویژه فعال سازی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و به نتیجه رساندن تمام این توافقاتی که فعلا دارد انجام می‌شود و در آن کمیسیون هم مطرح می‌شود تا به نتیجه برسد.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306597

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم