• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک؟ یک بررسی کامل

  • کد خبر : 341013
  • 26 دی 1402 - 16:42
طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک؟ یک بررسی کامل

فهرست محتوا درکشور‌هایی که قیمت کالا و خدماتی که ارائه می‌شود هر لحظه در حال افزایش است، مسلماً انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری می‌تواند با تورم مقابله کرده، ارزش پول و قدرت خرید را نیز حفظ کند. هنگامی که بحث به سرمایه‌گذاری می‌رسد، ممکن است راه‌های متفاوتی به ذهن فرد خطور کند. برخی با توجه به افزایش […]

فهرست محتوا

  • درکشور‌هایی که قیمت کالا و خدماتی که ارائه می‌شود هر لحظه در حال افزایش است، مسلماً انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری می‌تواند با تورم مقابله کرده، ارزش پول و قدرت خرید را نیز حفظ کند. هنگامی که بحث به سرمایه‌گذاری می‌رسد، ممکن است راه‌های متفاوتی به ذهن فرد خطور کند. برخی با توجه به افزایش قیمت خانه و مسکن بهترین روش سرمایه‌گذاری را خرید مسکن یا زمین می‌دانند.

    برخی دیگر با توجه به افزایش قیمت طلا، خرید سکه و طلا را پیشنهاد ‌کنند. برخی دیگر ممکن است سرمایه‌گذاری در بورس و عده‌ای هم خرید دلار را بهترین گزینه می‌دانند. اگر چه هر یک از این روش های سرمایه گذاری ممکن است سود قابل توجهی را نصیب سرمایه گذار کند، اما هدف ما از نگارش این مقاله پاسخ به این سؤال است که طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک؟ در این محتوا قصد داریم تا بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری به شما کاربران عزیز معرفی کنیم.

    سپرده بانکی چقدر بازدهی دارد؟

    سرمایه‌گذار با پس انداز پول نقد خود به شکل کوتاه مدت یا بلند مدت در بانک مورد نظر سرمایه‌گذاری کرده و بانک هم وظیفه دارد تا در تاریخ مشخصی، سود را به حساب سرمایه‌گذار واریز نماید. سپرده‌های کوتاه مدت یک ماهه دارای ۵ درصد بازدهی به شکل سالیانه هستند. در حقیقت، با افزایش تعداد ماه و یا سالی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود، نرخ سود هم افزایش پیدا خواهد کرد و این رقم تا 22.5 درصد هم خواهد رسید.

    سرمایه‌گذارانی که دارایی خود را به شکل سپرده ۲ یا ۳ ساله در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند، مسلماً سود بیشتری را دریافت خواهند کرد. البته اگر سرمایه‌گذار بنا به هر دلیلی تصمیم بگیرد که پول خود را از بانک برداشت کند، می‌بایست جریمه‌ای را که با عنوان نرخ شکست در بانک شناخته می‌شود، پرداخت نماید. با توجه به این که تورم زیادی بر جامعه حاکم است و نرخ ارز سپرده‌گذاری در بانک رو به افزایش است، در پاسخ به این سؤال که طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک، باید بگوییم، که سپرده‌گذاری در بانک گزینه مناسبی برای سودآوری نخواهد بود.

    خرید طلا چقدر بازدهی دارد؟

    یکی دیگ از روش‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفته، خرید طلاست. اگر به خاطر داشته باشید، در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ قیمت هر گرم طلا حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان اعلام شده بود؛ که در آخرین روز‌های سال این رقم به سه میلیون تومان هم رسید.

    این روز‌ها که فقط چند ماه به پایان سال جاری یعنی 1402 مانده نیز بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار کمتر از سال قبل است، اما در پاسخ به این سؤال که طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک، باید ادعا کنیم که خرید طلای آب شده و یا دیگر مدل‌ها در مقایسه با سپردن پول در بانک باعث می‌شود که به سود بیشتری دست یابید.

    پیشنهاد می‌کنیم این نوشته را هم بخوانید: سرمایه گذاری طلا در بانک

    طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک؟ یک بررسی کامل

    چه روشی برای خرید طلا مناسب است؟

    متقاضیان علاقمند به سرمایه‌گذاری درطلا، به خرید و یا فروش طلای آب شده بیشتر تمایل نشان می‌دهند. اما دلیل این تمایل چه می‌تواند باشد؟ سه روش به منظور خرید طلا پیشنهاد می‌شود که می‌توان به خرید طلای نو یا همان با اجرت، طلای بدون اجرت و در نهایت طلای آب شده اشاره کرد. این مسأله که کدام روش را برای افزایش سود‌آوری انتخاب کنیم، سؤالی است که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

    از آن جایی که خرید طلای نو، اجرت و مالیات زیادی را بر سرمایه‌گذار تحمیل می‌کند، بنابراین نمی‌توان این روش را برای سرمایه‌گذاری به عنوان یک روش مناسب و سودآور معرفی کرد. اگر مجبور شوید که در مدت زمان کوتاهی طلا‌های خریداری شده را بفروشید، متحمل ضرر زیادی خواهید شد.

    طلای بدون اجرت با سود ۵ الی ۷ درصد فروخته می‌شود و به همین دلیل نیز سرمایه‌گذار باید این سود را علاوه بر وزن طلا پرداخت نماید. برای خرید طلای آب شده، سرمایه‌گذار هیچ کارمزد و مالیاتی را پرداخت نخواهد کرد؛ در پاسخ به این سؤال که طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک، باید بگوییم که طلای آب شده گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

    طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک؟ یک بررسی کامل

    به چه طلایی، طلای آب شده گفته می‌شود؟

    طلای آب شده به طلا‌هایی گفته می‌شود که به دلیل شکستگی و یا کهنه شدن دیگر قابل استفاده نیستند. این طلا‌ها که به طلا‌های دست دوم نیز معروف هستند، معمولاً در کارگاه‌های طلا‌سازی ذوب می‌شوند و بعد از این که شکل خاصی به خود گرفتند بدون دریافت کارمزد و مالیات به فروش خواهند رسید. این طلا‌ها در اوزان مختلف تولید می‌شوند و هر سرمایه‌گذاری با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند مناسب‌ترین را انتخاب نماید.

    طلای آب شده را از کجا می‌توان خریداری کرد؟

    در پاسخ به این سؤال که طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک، به این نتیجه رسیدیم که طلای آب شده بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است. حال باید ببینیم که طلای آب شده را‌ از کجا می‌توانیم تهیه کنیم. مسلماً خرید طلای آّب شده ریسک بالایی را به همراه خواهد داشت، اما با انتخاب یک سامانه و یا فروشنده معتبر می‌توان از میزان ریسک به مقدار قابل توجهی کاست.

    طلاین به عنوان یکی از سامانه‌های معتبر این فرصت را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورد تا بدون مشکل نسبت به خرید طلای آب شده اقدام نمایند. کارمزد‌ها در این سامانه ثابت و بسیار کم هستند و شما نیازی به پرداخت اجرت ساخت ندارید.

    از دیگر مزایای خرید طلا از سامانه طلاین این است که می‌تواند طلا را به قیمت روز بفروشد، بدون این که نیاز باشد سرمایه‌گذار از خانه خارج شود و وقت و هزینه دیگری را در این زمینه صرف کند.

     

    سخن پایانی

    یکی از سؤالاتی که همواره ذهن سرمایه‌گذاران را درگیر کرده این است که طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک، با توجه به تورم قابل توجه در کشورمان به این نتیجه رسیدیم که خرید طلا برای سرمایه‌گذاری و سودآوری بهتر است. خرید طلای آب شده از یک سامانه معتبر همچون طلاین به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا علاوه بر پرداخت کارمزد و اجرت کمتر به سود بیشتر دست یابد.

    سؤالات متداول

    ۱- چرا سپردن پول نقد در بانک سرمایه‌گذاری خوبی نیست؟

    از آنجایی که نرخ تورم در کشور ما رو به افزایش است و نرخ سود مطابق با میزان تورم نیست، سرمایه‌گذاری در بانک پیشنهاد نمی‌شود.

    ۲-برای خرید طلا به عنوان سرمایه‌گذاری، کدام یک از روش‌ها برای خرید طلا پیشنهاد می‌شود؟

    از آنجایی که سرمایه‌گذار مجبور به پرداخت مالیات و اجرت برای پرداخت طلای آب‌شده نیست، خرید طلای آب شده گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341013

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم