• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

طرز تهیه قهوه فرانسه

  • کد خبر : 306159
  • 13 شهریور 1401 - 18:56
طرز تهیه قهوه فرانسه

قهوه فرانسه، قهوه ای است نسبتاً رقیق. و برخلاف اسپرسو که در فنجان های کوچک سرو می شود، در فنجان بزرگ یا لیوان مصرف می شود. طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس قهوه فرانسه آسیاب درشت‌تری نسبت به قهوه ترک و اسپرسو دارد و برای تهیه‌ی آن عموما از قهوه برزیلی استفاده می‌شود. اگر قصد […]

  • قهوه فرانسه، قهوه ای است نسبتاً رقیق. و برخلاف اسپرسو که در فنجان های کوچک سرو می شود، در فنجان بزرگ یا لیوان مصرف می شود.

    طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

    قهوه فرانسه آسیاب درشت‌تری نسبت به قهوه ترک و اسپرسو دارد و برای تهیه‌ی آن عموما از قهوه برزیلی استفاده می‌شود. اگر قصد دارید که قهوه فرانسه را با فرنچ پرس تهیه کنید حتما به فروشنده‌ای که قهوه را از آن تهیه می‌کنید این موضوع را بگویید. برای تهیه قهوه فرانسه به پودر قهوه، فرنچ پرس، آب جوش و شیر و شکر (در صورت تمایل) نیاز دارید.

    به ازای هر قاشق غذاخوری قهوه، نصف فنجان آب جوش نیاز است. این مقدار را می‌توانید به صورت دلخواه تغییر دهید. ابتدا درپوش و اهرم فرنچ پرس را برداشته و قهوه را داخل آن بریزید، سپس مقدار کمی آب جوش را به صورت دورانی طوری که همه قهوه خیس بخورد و کف کند در فرنچ پرس بریزید. بعد از گذشت 30 ثانیه آن را به صورت ملایم هم بزنید. پس از گذشت 30 ثانیه‌ی دیگر بقیه آب جوش را به آرامی و به صورت دورانی به فرنچ پرس اضافه کنید. درپوش و اهرم فرنچ پرس را در جای خود قرار دهید (توجه داشته باشید که نباید اهرم را به سمت پایین فشار دهید) و به مدت ۴ دقیقه صبر کنید تا قهوه شما آماده شود.

    اکنون اهرم را به آرامی به سمت پایین فشار دهید و در آخر قهوه را به آرامی در فنجان بریزید و نوش جان کنید. اگر تمایل داشته باشید در مرحله آخر می‌توانید به قهوه خود شیر و شکر نیز اضافه نمایید.

    طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه فرانسه ساز

    برای تهیه قهوه فرانسه با دستگاه  باید قهوه با آسیاب مناسب برای دستگاه فرانسه‌ساز را تهیه کرده باشید.

    مراحل تهیه قهوه فرانسه با دستگاه به شرح زیر است:

    مرحله اول: آب را در مخزن آب دستگاه می‌ریزید. بهتر است برای افزایش عمر دستگاه از آب تصفیه شده استفاده نمایید.

    مخازن آب دستگاه‌های فرانسه ساز دارای درجه‌بندی هستند و هر درجه نشان دهنده یک فنجان است پس اگر شما به چهار فنجان قهوه نیاز دارید مخزن را تا درجه چهار از آب پرنمایید.

    مرحله دوم: فیلتر کاغذی قهوه را در مخزن قهوه قرار دهید. بسیاری از دستگاه‌های فرانسه‌ساز دارای یک فیلتر فلزی هستند اما برای افزایش عمر دستگاه بهتر است که از یک فیلتر کاغذی نیز استفاده نمایید.

    مرحله سوم: قهوه را داخل مخزن قهوه بریزید. به ازای هر فنجان قهوه که قصد دارید تهیه کنید یک تا دو قاشق چایخوری سر پر پودر قهوه داخل مخزن بریزید.

    مرحله چهارم: ظرفی که می‌خواهید قهوه در آن بریزد را در جای خود و در زیر مخزن قهوه قرار دهید و دکمه شروع فرایند تهیه قهوه را بزنید.

    عصاره قهوه فرانسه پس از چند ثانیه به داخل ظرف می‌ریزد و قهوه شما آماده میل کردن است.

    برای استفاده از قهوه فرانسه می‌توانید به آن شیر و شکر اضافه نمایید تا طعم مطلوب‌تری داشته باشد.

    برخی از دستگاه‌های تهیه قهوه دارای دکمه‌ای ولومی (چرخشی) هستند که برای تنظیم میزان سنگینی طعم قهوه است و از Light تا  Heavy درجه بندی شده است. اگر شما تمایل دارید قهوه سبک‌تری میل کنید باید دکمه را بر روی حالت  Light قرار دهید و اگر قصد دارید قهوه سنگینی داشته باشید باید دکمه را در حالت Heavy قرار دهید. متعادل‌ترین حالت وسط این دو مقدار است.

    طرز تهیه قهوه فرانسه

    آشنایی با تاریخ قهوه فرانسه

    در افسانه های اروپایی آمده است که اولین بار یک فرانسوی سعی کرد به کمک فیلتر پارچه‌ای که به یک میله فلزی متصل بود، ذرات قهوه را از ظرف نوشیدنی جدا کند. در جایی دیگر آمده است که مردی فرانسوی مقداری قهوه را در آب داغ ریخت، ذرات قهوه روی آب جمع شدند و مرد به وسیله صفحه‌ای فلزی که از یک تاجر ایتالیایی گرفته بود، سعی کرد ذرات قهوه را با فشار به کف ظرف منتقل کند. او متوجه شد قهوه‌ای دلچسب‌تر از آن چیزی که قبلا می‌نوشیده، آماده کرده است.

    خرید آسان اینترنتی انواع قهوه در تمام نقاط کشور را با قهوه خانه تجربه کنید ما طعم دلخواه قهوه را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه می دهیم.بهترین قیمت و بیشترین تنوع محصولات و ارسال در کمترین زمان ممکن ،گامی مطلوب در جهت رفاه حال مشتریان قهوه خانه می باشد.

    آدرس سایت: https://coffeekhane.com قهوه خانه

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306159

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم