• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ با قوت ادامه خواهد یافت

  • کد خبر : 21852
  • 04 فروردین 1398 - 22:45
طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ با قوت ادامه خواهد یافت

پول بانک: تمرکز بنیاد مستغعفان در زمینه محرومیت‌زدایی، سلامت، آموزش و امور فرهنگ عمومی است و بر این اساس قرار است طرح محرومیت‌زدایی در ۱۴ نقطه محروم کشور در سال آینده اجرا شود.

  • پول بانک: تمرکز بنیاد مستغعفان در زمینه محرومیت‌زدایی، سلامت، آموزش و امور فرهنگ عمومی است و بر این اساس قرار است طرح محرومیت‌زدایی در ۱۴ نقطه محروم کشور در سال آینده اجرا شود.
    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بنیاد مستضعفان با حضور موثر در صحنه‌های اقتصادی ایران و جهان به افزایش تولید ملی، توسعه فضای رقابتی و دستیابی به اهداف و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، کمک می‌کند و در هر عرصه فعالیت به دنبال توسعه دانایی، دانش و فن آوری، رضایت مشتریان، رعایت حقوق ذی‌نفعان و تکریم انسان‌هاست.
    شناسایی، تثبیت، تقویم، حفظ و اداره بهینه سرمایه و دارایی‌ها؛ انجام فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در داخل و خارج از کشور؛ اداره بهینه شرکت‌ها و واحد‌های تحت پوشش؛ انجام فعالیت‌های حمایتی و عام المنفعه؛ حفظ و بهره‌برداری از اشیاء، اسناد و آثار تاریخی و موزه‌ای و انجام تحقیقات و تولید دانش فنی و فناوری کاربردی از ماموریت‌های این بنیاد است.

    طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ با قوت ادامه خواهد یافت

    تقویم و حفظ و اداره اموال و در صورت نیاز تبدیل آن‌ها به دارایی‌های مولد، حفظ اشیاء، اسناد و مدارک تاریخی و بهره برداری از آن‌ها برای رشد فرهنگی کشور، اداره بهینه واحد‌های اقتصادی، ادغام و تبدیل و توسعه آن‌ها با هدف حضور در صحنه‌های داخلی و بین المللی، توسعه توان اقتصادی بنیاد و نیز انجام فعالیت‌های تولیدی و خدماتی به منظور افزایش تولید ملی، کسب درآمد، توسعه فضای رقابتی و کمک به اجرای اهداف و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران از وظایف بنیاد مستضعفان در حوزه اقتصادی است. این بنیاد در بخش کمک به محرومان نیز مامور به انجام فعالیت‌های امدادی و عام المنفعه به منظور کاهش محرومیت مستضعفان در چارچوب تدابیر ابلاغی مقام معظم رهبری است.

    تمرکز بنیاد مستغعفان در زمینه محرومیت‌زدایی، سلامت، آموزش و امور فرهنگ عمومی است. ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۶ از سوی بنیاد برای تقویت شرکت‌های کوچک در روستا‌ها و مناطق محروم کشور در نظر گرفته شد. این منابع توسط بنیاد مستضعفان با انجام عملیات شناسایی توسط تمام استانداری‌ها در اختیار واحد‌های کوچک قرار گرفت تا طرح‌های اشتغالزایی و تولید در این مناطق بیش از پیش تقویت شود. با تفاهم نامه‌ای که بین بنیاد علوی، استانداری‌ها و بانک سینا به امضا رسیده، بانک سینا با معرفی استانداری‌ها به طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد تومان پرداخت کرد.

    حالا در ادامه اقدامات این بنیاد در حوزه محرومیت زدایی رئیس بنیاد مستضعفان از اجرای طرح محرومیت‌زدایی در ۱۴ نقطه محروم کشور در سال آینده خبر داده است. باشگاه خبرنگاران جوان در این باره به نقل از «محمد سعیدی‌کیا» نوشته است: «در سال ۹۱ آیین نامه‌ای در مورد املاک به تصویب هیئت امنای بنیاد مستضعفان و دفتر مقام معظم رهبری رسید و از سال ۹۳ واگذاری املاک به محرومان کشور آغاز شد. تاکنون ۷۷ هزار سند و مدارک مربوط به اسناد به مردم واگذار شده است و امروز هم اسناد ۳ هزار واحد مسکونی به محرومان مناطق مختلف واگذار می‌شود.»

    سعیدی کیا اضافه کرده است: «در مجموع ۸۰ هزار سند واحد مسکونی به محرومان کشور واگذار شده است و تنها ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد مسکونی بدون سند باقی مانده که از ساکنان این واحد‌ها تقاضا می‌کنیم که هرچه سریعتر با تشکیل پرونده اقدامات لازم را برای تحویل سند انجام دهند.

    رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه شعار ما در برنامه پنجم توسعه در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷، توانمندسازی اجتماعی، رشد بهره‌وری و رقابت سالم بوده گفته است: «امسال برنامه ششم توسعه را کلید زدیم و شعار ما در این برنامه مانند برنامه پنجم توانمندسازی اجتماعی، رشد بهره وری و ارزش آفرینی است که در ۳ سال ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ برای انجام آن تلاش و کار خواهیم داشت. تاکنون ۳۰۰۷ طرح روستایی در دو و نیم سال گذشته به تصویب بانک رسیده است که از این رقم ۲۶۰۰ فقره تسهیلات به مردم داده شده است و ۱۶۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.»

    این در حالی است که چندی پیش در راستای ماموریت‌های این سازمان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که ۱۴ هزار خانوار دارای ۲ تا ۶ معلول در کشور وجود دارد که با مشارکت بنیاد مسکن، بهزیستی، خیران مسکن ساز و سازمان ملی مسکن در سه سال گذشته چهار هزار و ۵۶۲ واحد مسکونی به آنان تحویل شده است.

    یادآور می‌شود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به شورای انقلاب در ۹ اسفند ۱۳۵۷ تأسیس شد و هیئت مؤسسین در نخستین اجلاس خود در سوم تیر ۱۳۵۸ اساسنامه بنیاد مستضعفان را در ۲۵ ماده و یک تبصره تنظیم کرد که به تأیید شورای انقلاب اسلامی رسید و بنیاد مستضعفان مطابق ماده ۸ آیین‌نامه اصلاحیه مؤسسات غیرانتفاعی به سوم مرداد ۱۳۵۸ با شماره ۱۹۸۳ در اداره کل ثبت شرکت‌ها، به صورت غیرانتفاعی و دارای تابعیت ایرانی برای مدت نامحدود، به ثبت رسید. ۲۱ تیرماه ۱۳۵۹ لایحه قانونی اساسنامه بنیاد به تصویب شورای انقلاب اسلامی رسید و جایگزین اساسنامه هیئت مؤسسان شد.

    در سوم آذر ۱۳۶۷ با صدور فرمانی از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی خطاب به نخست‌وزیر وقت، نام بنیاد مستضعفان به بنیاد جانبازان تغییر کرد و با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۵ شهریورماه ۱۳۶۸ نام این نهاد به «بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی» تغییر یافت. سپس دوباره در اجرای فرمان مقام معظم رهبری، شورای عالی اداری، انتقال مأموریت سازمان امور جانبازان را به بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصویب و ابلاغ کرد. در ۶ خرداد ۱۳۸۳ مقام معظم رهبری با تغییر نام این نهاد به «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی» و اصلاح اساسنامه با توجه به انتقال مأموریت جانبازان در ۱۶ آبان ماه ۱۳۸۴ موافقت کردند.

    مطابق ماده ۴ اساسنامه مصوب بنیاد مستضعفان این بنیاد، نهادی است نشأت گرفته از انقلاب اسلامی، غیرانتفاعی، دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی، اداری و استخدامی و تحت نظارت عالیه مقام معظم رهبری و طبق مقررات این اساسنامه و آئین نامه‌های داخلی اداره می‌شود. اهداف کلی بنیاد عبارت است از کمک به ارتقاء سطح زندگی مادی، معنوی و فرهنگی مستضعفان و محرومین جامعه همراه با اداره بهینه دارائی‌های تحت پوشش و با حضور موثر در صحنه‌های اقتصادی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام

    کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=21852

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم