• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

ضرورت سجام دهی به جاماندگان سود سهام عدالت برای حل مشکلات

  • کد خبر : 342473
  • 12 اسفند 1402 - 10:58
ضرورت سجام دهی به جاماندگان سود سهام عدالت برای حل مشکلات

به گفته مسئولان، هیچ یک از خدمات مربوط به سهام عدالت نیازمند پرداخت هزینه نیست و تمام خدمات مربوطه، از جمله پرداخت سود سهام عدالت، کاملاً رایگان است. این به این معناست که شما برای دریافت خدمات مربوط به سهام عدالت، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. اعلامات جدیدترین وعده وزیر امور اقتصاد و دارایی، احسان خاندوزی، […]

  • به گفته مسئولان، هیچ یک از خدمات مربوط به سهام عدالت نیازمند پرداخت هزینه نیست و تمام خدمات مربوطه، از جمله پرداخت سود سهام عدالت، کاملاً رایگان است. این به این معناست که شما برای دریافت خدمات مربوط به سهام عدالت، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. اعلامات جدیدترین وعده وزیر امور اقتصاد و دارایی، احسان خاندوزی، نشان می‌دهد که مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه انجام خواهد شد، به این معنا که در این مرحله نیز پرداخت سود سهام عدالت به شما ارائه می‌شود.

    سود سهام عدالتی که در مرحله اول در ماه آذر پرداخت شد، به افراد بر اساس میزان تنوع در پرتفوی آن‌ها، با مقادیر مختلف واریز شد. بر اساس اعلام مسئولان سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهامدارانی که مقدار سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی را در اختیار داشتند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین سهامدارانی که مقدار سهام یک میلیون تومانی را داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود به حساب خود دریافت کردند.

    احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست خبری اخیر اظهار داشت: بخش دوم سود سهام عدالت در پاییز، درصدی کمتر از بخش اول خواهد بود.

    همچنین، در تاریخ ۲۸ بهمن، رئیس سازمان بورس، مجید عشقی، اعلام کرد که کل سود سهام عدالت امسال (به عنوان عملکرد شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱) حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده و ۳۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ قسمتی از آن تقسیم شده است، و مابقی نیز در آینده‌ای نزدیک تقسیم خواهد شد. از این مبلغ، ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش سرمایه شرکت‌هایی که برنامه‌های توسعه‌ای دارند، اختصاص یافته است.

    سود سهام عدالتی که از عملکرد شرکت‌ها به سپرده‌گذاری مرکزی منتظر واریز است، مهم است و برای تعیین سهم هر سهامدار از این سود، نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: سود سهام عدالت امسال نیز مانند سال گذشته، به دو مرحله پرداخت می‌شود، که مرحله اول آن در ماه آذر بود.

    حاجی‌وند بیان کرد: برای دریافت سود سهام عدالت، هیچ پیامک، شماره تماس یا لینکی به افراد ارسال نمی‌شود. همچنین، تمامی خدمات مربوط به سهام عدالت، از جمله پرداخت سود، به صورت رایگان ارائه می‌شود و هیچ نیازی به پرداخت هزینه‌ای نیست. سهامداران باید در این مورد موارد کافی را به‌خصوص در نظر داشته باشند.

    یک میلیون سهامدار سهام عدالت، هنوز سود خود را دریافت نکرده‌اند.

    به گفته شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، حدود ۱۰۰ هزار نفر از این سهامداران به دلیل مشکلاتی در شماره شبای معتبر خود قادر به دریافت سود سهام عدالت در ماه آذر امسال نشدند. از این تعداد، ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب خود را بسته داشتند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد ملی و شماره حساب روبرو بودند، ۹ هزار و ۶۲۵ نفر دارای حساب راکد بودند و بیش از ۷ هزار نفر هم شماره حساب فعال نداشتند.

    با این حال، هنوز یک میلیون نفر دیگر از سهامداران، شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده‌اند.

    در حال حاضر، باید منتظر ماند تا مبلغ و زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شود. مسئولان تاکید دارند که برای پرداخت سود، هیچ پیامک یا لینکی به سهامداران ارسال نخواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342473

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم