• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

صوفی در نشست خبری با اصحاب رسانه: جذب توریست بیشتر از روسیه هدف ما برای شرکت در نمایشگاه گردشگری روسیه است

  • کد خبر : 312344
  • 23 اسفند 1401 - 6:19
صوفی در نشست خبری با اصحاب رسانه: جذب توریست بیشتر از روسیه هدف ما برای شرکت در نمایشگاه گردشگری روسیه است

پول بانک: برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی گردشگری فراخوان اعلام می کنیم و هر تعداد مراجعه کننده درخواست دهد آمادگی حضور خواهیم داشت.

  • مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: امداد خودرو همیشه با ماشین‌های معمولی انجام می‌شد؛ اما برای اولین بار اقدام به ایجاد امداد خودرو با آفرودها کردیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری محمد حسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، صبح امروز دوشنبه 22 اسفند ماه 1401، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران برگزار شد.

    محمد حسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران

    محمد حسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، در ابتدای این نشست خبری گفت: کانون از قدیمی‌ترین نهادها و تشکل‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری در کشور است. این کانون ۹۰ سال پیش برای ارائه تسهیلات به گردشگران داخلی و خارجی تشکیل شد به خصوص برای کسانی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند.

    وی بیان داشت: یکی از نهادهایی که در آن کانون عضویت دارد فیاست. ما در آنجا به صدور اسناد و گواهینامه بیان المللی می‌پردازیم. همچنین عضو فدراسیون خودروهای تاریخی عضو unwto نیز شده ایم.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، گفت: عضویت در شورای ۶ نفره کمیته بررسی و تأیید صلاحیت مدیران فیا از دیگر اقدامات ما در سال جاری بوده است. یکی از حوزه‌های مؤثر کانون در حوزه صدور اسناد و مدارک بین المللی است.

    صوفی ادامه داد: امسال چند اتفاق مهم به وقوع پیوست که یکی از آنها سرعت در صدور گواهینامه و کارانه و پلاک بود. در کنارش کسانی که مشکل تردد داشته باشند نیز می‌توانند به صورت آنلاین وقت بگیرند. همچنین نسبت به سال گذشته با ۵۰ درصد رشد توزیع پلاک و گواهینامه رو به رو بودیم. برای کنترل بیشتر از پلاک‌ها و گواهینامه‌ها اقدام دیگری انجام شد از جمله اینکه برچسب دیجیتال تهیه شده تا امکان رهگیری پلاک‌ها را داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه رالی ویژه بانوان را نیز برگزار کردیم که برای اولین بار انجام شد، گفت: میزان استفاده از کمپرها در حال حاضر بیشتر شده است. ما از کمپرها در کانون حمایت می‌کنیم. برای اولین بار در بحث تردد موتورهای سنگین همکاری کردیم.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، گفت: امداد خودرو همیشه با ماشین‌های معمولی انجام می‌شد؛ اما برای اولین بار اقدام به ایجاد امداد خودرو با آفرودها کردیم.

    صوفی، افزود: پیش بینی شد که در سال ۱۴۰۲ سه رالی برگزار شود. رالی پرسپولیس تا اکروپلیس از تهران و شیراز به سمت یونان برگزار می‌شود. رالی پیام آوران نوروزی نیز به سمت ازبکستان و تاجیکستان می‌رود.رالی کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر نیز برگزار می‌شود. یک رالی نیز از تاجیکستان به ایران می‌آید. قرار شد شرکت کنندگان در این رالی از افتخارات ایران بازدید کنند.

    وی از ایجاد کمپ سایت‌ها در ورودی شهرها خبر داد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد در رونق گردشگری اتفاق بزرگی خواهد بود.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، درباره حراجی صنایع دستی گفت: بخشی از آن طرح توسط معاونت صنایع دستی در قالب صد نمایشگاه صنایع دستی انجام شد. همچنین فروش صنایع دستی به صورت متاورس نیز در سال آینده انجام خواهد شد.

    صوفی، در ادامه بیان داشت: فعالیت دیگر ما در حوزه امداد خودرو هست. گردشگرانی که به ایران می آیند یا خارج می‌شوند باید بتوانند از این امکانات بهره بگیرند.

    وی درباره برگزاری نمایشگاه گردشگری روسیه، بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی را در دستور کار داریم. مسئولیت برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه‌های خارجی به عهده ماست. نمایشگاه فیتور را برگزار کردیم. نمایشگاه گردشگری مسکو نیز توسط کانون برگزار می‌کند. از فردا شرکت‌های گردشگری به این نمایشگاه اعزام می‌شوند.در سال ۱۴۰۲ نمایشگاه‌های دیگری نیز برگزار خواهد شد.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، افزود: جذب توریست بیشتر از روسیه هدف ما برای شرکت در نمایشگاه گردشگری روسیه است. با توجه به مشکلات اقتصادی که آژانس‌ها در حوزه کرونا داشتند قرار شد به شرکت‌کنندگان سوبسید داده شود این سوبسید برای شرکت کنندگان در نمایشگاه اسپانیا تا ۷۰ درصد نیز بوده است در نمایشگاه روسیه نیز ۹۰ درصد سوبسید به آژانس‌ها داده شد.

    صوفی گفت:۲۴۰ متر غرفه در نمایشگاه روسیه داریم. در اینجا هم فعالیت‌هایی برای معرفی ایران و تلاش برای ایران دوستی انجام می‌شود. برای این بار فضایی با عنوان شوروم ایجاد شده است که در آن افرادی که بخواهند بیشتر با ایران آشنا شوند توسط توراپراتورها اطلاعات می‌گیرند. در کنارش مذاکرات رو در رو انجام می‌شود. همچنین با همکاری سفارت ایران در روسیه شب ایرانی برگزار خواهد شد.

    وی درباره نمایشگاه آلمان نیز گفت: سیاست وزارتخانه بر عدم حضور ایران بود.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، افزود:۷ هزار خودرو تاریخی و کلاسیک وجوددارد که ۸۵۲ خودرو کارشناسی شده و برای ۳۷۶ خودرو نیز پلاک تاریخی صادر شد.

    صوفی، اعلام کرد: برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی گردشگری فراخوان اعلام می کنیم و هر تعداد مراجعه کننده درخواست دهد آمادگی حضور خواهیم داشت. در نمایشگاه سال آینده ترکیه، فرانسه و اسپانیا نیز امکان حضور همه درخواست کنندگان و استفاده از یارانه حمایتی فراهم است و انحصاری وجود ندارد.

    وی در خصوص مرزهایی که امکان تردد خودرو شخصی و موتورسیکلت در آنها وجود دارد، گفت: هیچیک از مرزهایی که باز هستند مشکلی برای ورود و خروج ندارند. برای صدور ۳ مدرک مورد نیاز نیز مبلغی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می شود. ترکمنستان قول داده که امکان تردد خودروهای شخصی را در مرز خود فراهم کند و اوایل سال آینده محقق خواهد شد.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: برای تردد خودروهای شخصی از مرزهای زمینی به گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی و کارنه نیاز است که به تفکیک و به ترتیب هزینه گواهینامه بین المللی ۲۳۵ هزار تومان، پلاک ترانزیت ۸۰۰ هزار تومان و دفترچه مالکیت ۲۶۰ هزار تومان است که مجموعا هزینه دریافت اسناد بین المللی برای سفر برون مرزی یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان می شود.

    صوفی بیان داشت: سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ که برای دریافت شکایت ها و ارایه اطلاعات مسیرها، اقامتگاه ها و سایر تأسیسات و خدمات گردشگری است، تقویت و به روز رسانی شده است. این سامانه در نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ هزار تماس دریافت کرد.

    گفتنی است، علاقه مندان برای سفر جاده ای با خودروهای شخصی خود به خارج از کشور و درخواست گواهینامه بین المللی، ثبت نام در رالی های خانوادگی، درخواست پلاک برای خودروهای تاریخی و کلاسیک و همچنین درخواست کارت اشتراک امداد خودرو و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط، مدارک و هزینه ها می توانند به سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران به نشانی  https://www.taci.ir مراجعه نمایند.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312344

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم