• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

صندوق مکانیزه فروش

  • کد خبر : 21944
  • 07 فروردین 1398 - 2:16
صندوق مکانیزه فروش

پول بانک: صندوق یا پایانه فروشگاهی از ابزارهای کارآمد ثبت مبادلات اقتصادی به شمار می رود. این ابزار را صاحبان مشاغل در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می کنند . علاوه بر این، سیاستگذاران اقتصادی نیز برای شفاف سازی جریان گردش کالا و خدمات در طول زنجیره ، تأکید زیادی به آن دارند. ضمن اینکه […]

  • پول بانک: صندوق یا پایانه فروشگاهی از ابزارهای کارآمد ثبت مبادلات اقتصادی به شمار می رود. این ابزار را صاحبان مشاغل در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می کنند . علاوه بر این، سیاستگذاران اقتصادی نیز برای شفاف سازی جریان گردش کالا و خدمات در طول زنجیره ، تأکید زیادی به آن دارند. ضمن اینکه این سیستم، مدیریت ارتباط با مشتری، به ویژه در سطح خرده فروشی را نیز بر عهده دارد.

    صندوق فروشگاهی یک دستگاه مکانیکی یا الکترونیکی برای محاسبه و ثبت خرید و فروش معاملات و یک کشو پیوست شده برای ذخیره پول نقد است. همچنین صندوق پول شمار یک قبض رسید برای مشتری چاپ می‌کند.
    منظور از سامانه الکترونیکی، POS فروشگاهی است که نرم افزار حسابداری روی آن نصب می‌شود. در واقع صندوق فروشگاهی رایانه کوچکی است که نرم افزار حسابداری فروشگاهی دارد و اطلاعات خرید و فروش روزانه، هزینه و موجودی کالا در یک واحد صنفی را ثبت و ساماندهی می‌کند. بعضی از واحدهای شغلی نیز در کنار صندوق فروشگاهی از بارکد‌خوان، کشوی پول و چاپگر فیش برای تسریع کار خود و مدیریت بهتر استفاده می‌کنند.
    استفاده از صندوق فروشگاهی ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی افراد و درنتیجه جامعه، دقت و نظم امور را بالا می برد و از درصد خطا و اشتباه می کاهد که این مهم، منجر به بهبود کسب و کار و نظم و انضباط کاری می شود. ارائه فاکتور فروش به مشتریان، اطمینان آنها را بیشتر می سازد و موجب رفع شبهه و سوء تفاهمات احتمالی می شود. یکی از اهداف مهم استفاده از صندوق فروش، شفافیت امور مربوط به هزینه هاست چرا که از طریق ارائه فاکتور و ثبت مبادلات، فعالیت های اقتصادی قابل استناد می شوند .
    بنابراین مهمترین مزیت صندوق فروش شفاف سازی مبادلات اقتصادی از طریق ثبت زنجیره معاملات کالاها و خدمات در سطح کشور است. طبیعی است که مستند سازی زنجیره معاملات از سطح واردات و تولید تا سطح مصرف و صادرات درکل کشور باعث می شود که راحت تر بتوان جریان کالاها را رصد کرد که در نتیجه امکان تشخیص و تعیین مالیات نیز با توجه به ایجاد شفافیت و وجود اطلاعات مستند مودیان فراهم می شود و همچنین امکان شناسایی افرادی که مبادرت به کدفروشی یا ارائه فاکتورهای جعلی می نمایند،آسان تر خواهدشد.
    صندوق های فروشگاهی انواع مختلفی دارند که برای بهره برداری لازم از امکانات این وسیله می بایست تمهیدات لازم اندیشیده شود و موانع و مشکلات، شناسایی و برطرف شوند تا شفاف سازی ناشی از این سامانه های الکترونیکی موجب رغبت و اطمینان روز افزون مردم برای استفاده از آنها شود که این مهم به علت ایجاد شفافیت، قطعا دستاوردهای بزرگ و مهمی در برخواهد داشت.
    از سوی دیگر دستیابی سازمان امور مالیاتی کشور به اطلاعات مبادلات اقتصادی افراد و همچنین اطلاعات تراکنش های بانکی کمک بزرگی به روند شفافیت اقتصادی، عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در هر بخش و صنفی می نماید.
    کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=21944

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم