• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

صفی‌ پور در نشست خبری صمیمانه با اصحاب رسانه: در حوزه تئاتر به ویژه در شش ماه دوم سالجاری شاهد اتفاقات خوبی بودیم/ در سال 96 با 2 هزار و300 درخواست اجرای موسیقی در تالار وحدت مواجه بودیم

  • کد خبر : 6502
  • 23 اسفند 1396 - 7:35
صفی‌ پور در نشست خبری صمیمانه با اصحاب رسانه: در حوزه تئاتر به ویژه در شش ماه دوم سالجاری شاهد اتفاقات خوبی بودیم/ در سال 96 با 2 هزار و300  درخواست اجرای موسیقی در تالار وحدت مواجه بودیم

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی گفت: برای اولین بار یک تئاتر توانست با فروش بسیار خوب و تعداد اجرای بالا به موفقیت بسیار مطلوبی دست پیدا کند. این تئاتر توانست به تنهایی 200 شغل ایجاد کند که می تواند با ارزش های خود به اقبال موسیقی و تئاتر کمک کند.

  • به گزارش خبرنگار پول بانک، نشست خبری صمیمانه علی‌اکبر صفی‌ پور، مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، صبح امروز سه شنبه 22 اسفند ماه 96، با حضور علیرضا پولاد، مدیر روابط عمومی بنیاد و جمعی از اصحاب رسانه، در محل تالار وحدت برگزار شد.

    علی‌اکبر صفی‌ پور، مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی

    علی‌ اکبر صفی‌ پور، در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: سال 96 سال به ثمر رسیدن سند برنامه ریزی استراتژیک بنیاد بود که در آن ضمن مرور اهداف بنیاد رودکی تلاش کردیم به فعالیت‌های و اهداف آینده این مجموعه برسیم. ما بر این باوریم این سند در سال 97 ملاک اصلی برنامه‌های بنیاد خواهد بود. این در حالی است که طی روزهای آینده نیز با برگزاری جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اجرایی شدن این موضوع اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

    وی افزود: ما در این سند موضوعات استراتژیکی داریم که تمامی برنامه های ما باید به این موضوعات ختم شود. در این راه کشف استعدادهای درخشان هنری با محوریت مرکز آموزش های بنیاد رودکی، تلاش برای استحکام پایه‌های اقتصادی بنیاد رودکی، جذب اسپانسر برای ارکسترهای سمفونیک و ملی طی انعقاد قرارداد با شرکت «هاکوپیان»، اجرای ارکسترهای دولتی در مناطق محروم کشور با تسهیلات رایگان و تخفیف های چشمگیر ، تبیین راهبرد اقتصاد هنر در حوزه های موسیقی کلاسیک، سنتی و هم در حوزه تئاتر از جمله مواردی است که می توانیم به آن اشاره کنیم.

    مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، در ادامه با بیان اینکه ما در حوزه تئاتر به ویژه در شش ماه دوم سال جاری شاهد اتفاقات خوبی بودیم، عنوان کرد: برای اولین بار یک تئاتر توانست با فروش بسیار خوب و تعداد اجرای بالا به موفقیت بسیار مطلوبی دست پیدا کند. این تئاتر توانست به تنهایی 200 شغل ایجاد کند که می تواند با ارزش های خود به اقبال موسیقی و تئاتر کمک کند.

    صفی‌ پور، ادامه داد: اینکه شما برای گرفتن یک بلیت دچار مشکل شوید خود می تواند نوید بخش اتفاقات خوبی باشد. ما غیر از این نمایش شاهد حضور اجراهای دیگر با حضور هنرمندان مطرح تئاتر کشورمان هم بودیم که واقعا رویدادهای موثری بود. به هر حال من تصور می کنم تغییرات بنیادینی در مجموعه بنیاد رودکی انجام گرفته و امیدوارم این روند بتواند در سال آینده نیز به توفیقات مهمی دست پیدا کند.

    مدیر عامل بنیاد رودکی، در ادامه به راه‌اندازی «موسیقی تجربه» اشاره کرد و گفت: ما به تازگی بخش «موسیقی تجربه» را نیز راه اندازی کردیم که در سال آینده قطعا به شکل گسترده ای به آن می پردازیم. در این طرح به کسانی که برای بار اول روی صحنه خواهند رفت پرداخته خواهد شد؛ دست دیگر مورد حمایت این طرح هنرمندان با آثار با ارزش هنری قابل توجه هستند که شاید شرایط برگزاری کنسرت برای آنها کمتر فراهم می‌شود.

    صفی‌ پور، در ادامه با بیان این که ما بیشتر از درآمدی که از طریق بنیاد رودکی حاصل شده در حوزه تولیدات نیز حمایت های بسیار زیادی داشتیم، گفت: ما در سال 96 در حوزه ارکسترها نزدیک به 50 اجرا داشتیم که امار بسیار خوبی است اما امیدوارم این روند به شکلی باشد که بتوانیم هر هفته شاهد اجرای ارکسترهای زیر مجموعه بنیاد باشد. ما در سال جاری شاهد اچرای پروژه دیگری هم در حوزه ارکسترها داشتیم که حضور ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ایتالیایی به رهبری ریکاردو موتی در ایران و ایتالیا رویداد قابل ملاحظه ای را رقم زد.

    وی در ادامه به شرح جزییاتی از تفاهمنامه بنیاد با کنسرواتوار چایکوسکی پرداخت و گفت: امضای تفاهم نامه با مدیران فرهنگی کشور روسیه در حوزه اجرای آثار نمایشی و موسیقایی ایران و روسیه بخش دیگری از فعالیت های ما بود. ما طی تفاهم نامه ای که با کنسرواتوار چایکوفسکی انجام دادیم بنا را برا این گذاشتیم که در ایام جام جهانی فوتبال روسیه ترکیبی از ارکسترهای بنیاددر سه شهر کنسرت هایی را برگزار کند. به هر صورت امضای تفاهم نامه با مدیران فرهنگی روسیه اتفاق بسیار ارزشمندی است که با همکاری وزارت امور خارجه انجام گرفت و می تواند دربرگیرنده برنامه ها و اجراهای ارزشمند در حوزه موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک باشد.

    مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، پیرامون ادامه حیات مدیریتی‌اش در بنیاد رودکی گفت: حکم مدیرعامل بنیاد 2 ساله است و حکم مدیریت من تا اول تیر 97 ادامه دارد ولی اینکه مدیرعامل باقی بمانم یا فرد دیگری انتخاب شود، در اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیأت امنای بنیاد رودکی است.

    صفی پور، پیرامون گلایه هنرمندان از عدم اجرا در تالار وحدت گفت: ما در سال 96 با 2 هزار و 300 درخواست اجرای موسیقی در تالار وحدت مواجه بودیم که تعداد آثار اجرا شده 10 درصد این رقم بوده است. بنابراین آن تعدادی که موفق به اجرای برنامه در این مجموعه نشدند از ما دلگیر می شوند که چرا به آنها برنامه ای نرسیده است. ما در تالار وحدت از هیچ گروه و هنرمندی پول اضفه دریافت نمی کنیم. اتفاقا ما بر اساس تعرفه سال 93 نسبت به دریافت اجاره بهای سالن ها اقدام می کنیم و اصلا پول اضافه ای در کار نیست که بخواهیم بر اساس آن از گروه ها پول دریافت کنیم.

    وی افزود: ما واقعا نمی توانیم به انبوه تقاضاهایی که با آن روبه رو هستیم پاسخ دهیم چون حجم برنامه ها به هیچ عنوان اجازه چنین کاری را به ما نمی دهد. متاسفانه برخی از هنرمندان هم هستند که برنامه هایی را اجرا می کنند که بر اساس استاندارها نیست و همین موضوع باعث می شود در حوزه فروش نیز دچار مشکل می شوند. ما در سال 96 تئاتری داشتیم که اصلا استقبالی از آن نشد و ماجرا به گونه ای بود که تعداد بازیگران بیشتر از تماشاگران بود. این یکی از دغدغه های ماست که امیدوارن بتوانیم در سال آینده به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

    صفی پور، درباره نحوه انتخاب رهبران ارکسترهای دولتی به ویژه ارکستر ملی در سال آینده بیان کرد: در حوزه موسیقی ملی یا ارکستر ملی نحوه انتخاب ما در بخش رهبری بسیار محدود است به عبارتی انتخاب رهبر ارکستر ملی بسیار سخت تر از ارکستر سمفونیک است. وقتی استاد فخرالدینی از مجموعه ارکستر موسیقی ملی انصراف دادند ما به گزینه استاد شهبازیان رسیدیم که اصلا هم از این انتخاب پشیمان نیستیم. اما شما بدانید مدیریت و انتخاب رپرتوارها در این ارکستر ملی بسیار مشکل است. امیدوارم شما زمان بیشتری به ما بدهید که ما کارهای بهتری را در ارکستر ملی ارائه دهیم. البته این توضیح را بدهم که ما سال آینده از رهبران مهمان ارزنده ای دعوت خواهیم کرد که دعوت از استاد فخرالدینی برای حضور دوباره در این مجموعه از جمله این اقدامات است.

    وی با اشاره به سفرهای استانی ارکسترها گفت: در سال 96 ارکسترها در 10 استان روی صحنه رفت‌اند و امیدوراریم و رنامه داریم درسال آینده بتوانیم درهمین راستا به مناظق محروم کشور سفر کنیم و برنامه‌هایی را با رکسترها به صورت رایگان برگزار کنیم.

    مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، در پایان سخنان خود، درباره تشکیل ارکستر سازهای ملی گفت: در تخصصی اعتبارات و بودجه ای که دریافت می کنیم تلاش بر این است که ابتدا برنامه های جاری را پوشش بدهیم و با توجه به اینکه هنوز بودجه ای در این زمینه به ما تخصیص داده نشده است نتوانستیم در سال جاری نسبت به تشکیل ارکستر سازهای ملی اقدامات لازم را انجام دهیم. اما در این زمینه مذاکراتی با تعدادی هنرمندان انجام گرفته و حتی برنامه هایی نیز در این زمینه دریافت شده که امیدوارم در سال آینده بتوانیم شاهد تشکیل این ارکستر نیز در مجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی باشیم.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=6502

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم