• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

صفر تا صد جزئیات بیمه دانشجویی اعلام شد

  • کد خبر : 285797
  • 26 بهمن 1400 - 7:04
صفر تا صد جزئیات بیمه دانشجویی اعلام شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: ثبت نام برای دریافت خدمات بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، دارای شرایط و ضوابطی است که در این گزارش می‌خوانید. سازمان تامین اجتماعی به تازگی پوشش‌های بیمه‌ای گسترده‌ای را با تلاش مسئولان وزارت علوم برای دانشجویان در نظر گرفته است و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر خود و پرداخت حق بیمه می‌توانند […]

  • باشگاه خبرنگاران نوشت: ثبت نام برای دریافت خدمات بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، دارای شرایط و ضوابطی است که در این گزارش می‌خوانید.

    سازمان تامین اجتماعی به تازگی پوشش‌های بیمه‌ای گسترده‌ای را با تلاش مسئولان وزارت علوم برای دانشجویان در نظر گرفته است و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر خود و پرداخت حق بیمه می‌توانند از این خدمات جهت بیمه کردن خودشان در زمان تحصیل استفاده کنند.

    دانشجویانی که هم اکنون در حال تحصیل بوده و تحت تکفل قانونی پدر و یا مادر هستند هم می‌توانند از خدمات درمانی سازمان بیمه تامین اجتماعی در کنار سرپرست خود همزمان با پرداخت حق بیمه در قالب بیمه دانشجویی تامین اجتماعی استفاده کنند.

    دانشجویان باید بدانند که تحصیل آن‌ها به عنوان شغل تلقی نخواهد شد و در صورتی که متقاضی طبق ضوابط مربوط، مشمول دریافت حقوق مستمری بازماندگان باشد، پذیرش درخواست ثبت نام او برای بیمه دانشجویی همزمان با دریافت مستمری بر اساس قانون بیمه دانشجویی تامین اجتماعی بدون مانع است.

    متقاضیان جهت دریافت بیمه دانشجویی باید مدارک لازم از جمله شناسنامه دانشجو، کارت ملی دانشجو و کارت دانشجویی معتبر متقاضی بیمه دانشجویی تامین اجتماعی را دارا باشند. آن‌ها می‌توانند به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت tamin.ir ثبت نام کنند.

    متقاضیان با بارگذاری برنامه پرداخت بیمه تامین اجتماعی روی گوشی موبایل خود می‌توانند جهت پرداخت حق بیمه تامین دانشجویی اقدام کنند.

    بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، زیر مجموعه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی بوده و شرایط آن همانند بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی است؛ اما با این تفاوت که تحصیل در دانشگاه به عنوان شغل محسوب نخواهد شد و داوطلبان باید در یکی از دانشگاه‌های کشور ایران اشتغال به تحصیل داشته باشند.

    متقاضیانی که سن آن‌ها کمتر از ۵۰ سال است برای دریافت پوشش‌های بیمه دانشجویی تامین اجتماعی نیازی به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی نخواهند داشت؛ اما افراد بالای ۵۰ سال سن به میزان حداقل معادل مازاد سنی نسبت به ۵۰ سال، سابقه بیمه پردازی در تامین اجتماعی را باید دارا باشند.

    انواع قیمت‌های بیمه دانشجویی

    ۱- نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۴ درصد که ۱۲ درصد آن سهم بیمه گذار و ۲ درصد سهم دولت است و دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی خواهد بود.

    ۲- نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۶ درصد که ۱۴ درصد آن سهم بیمه گذار و ۲ درصد سهم دولت بوده و دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.

    ۳- نرخ حق بیمه دانشجویی ۲۰ درصد که ۱۸ درصد آن سهم بیمه گذار و ۲ درصد سهم دولت است و تعهدات مرتبط به بازنشستگی، فوت و همچنین از کار افتادگی را شامل می‌شود.

    مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ثبت نام بیمه دانشجویی آغاز شده است و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند و با پرداخت حق بیمه از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشند.

    این تسهیلات فقط شامل دانشجویانی است که در حال حاضر دانشجو بوده و دارای کارت دانشجویی هستند و شامل فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل نمی‌شود.

    او افزود: سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی تعریف شده است که دانشجویان متقاضی می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند و دولت نیز ۲ درصد از حق بیمه را بر عهده دارد.

    به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ثبت نام در بیمه دانشجویی تنها مختص دانشجویان بوده و افرادی که حق بازنشستگی می‌پردازند را شامل نمی‌شود.

    ۲۳۵۲۳۳

    منبع : خبرآنلاین  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=285797

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم