• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

“صرافان؛ بازوی نوآورانه در تعامل و همکاری با بانک مرکزی”

  • کد خبر : 340441
  • 13 دی 1402 - 21:03
“صرافان؛ بازوی نوآورانه در تعامل و همکاری با بانک مرکزی”

“معاون نظارت بانک مرکزی: تغییرات در اساسنامه کانون صرافان؛ جامعه صرافان به عنوان بازوی کمکی برای بانک مرکزی در نظارت و مشاوره مشغول به فعالیت خواهد بود.” “گزارش اقتصادنیوز: محمدپور، معاون نظارت بانک مرکزی، در یک دیدار با صرافان، مهم‌ترین راهبرد بانک مرکزی در زمینه نظارت را متمرکز بر مقررات‌گذاری، مجوزدهی و نظارت دانست. او […]

  • “معاون نظارت بانک مرکزی: تغییرات در اساسنامه کانون صرافان؛ جامعه صرافان به عنوان بازوی کمکی برای بانک مرکزی در نظارت و مشاوره مشغول به فعالیت خواهد بود.”

    “گزارش اقتصادنیوز: محمدپور، معاون نظارت بانک مرکزی، در یک دیدار با صرافان، مهم‌ترین راهبرد بانک مرکزی در زمینه نظارت را متمرکز بر مقررات‌گذاری، مجوزدهی و نظارت دانست. او اعلام کرد که بانک مرکزی به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌ها برای تحقق اهداف نظارتی در صرافان، لیزینگ‌ها، بانک‌ها و صندوق‌ها است. در این راستا، تدوین مقررات به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که در ابتدای مسیر، نظرات مورد نیاز با همکاری شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی جمع‌آوری شود و همین روند در خصوص صرافی‌ها نیز ادامه یابد؛ زیرا بدون درک متقابل از یکدیگر، اجرای مقررات به درستی صورت نمی‌پذیرد.

    وی با اشاره به تغییرات اخیر در اساس‌نامه کانون صرافان، اظهار کرد: بر اساس ماده هشت اساسنامه جدید این کانون، تصمیم گرفته شده است که مصوبات و بخشنامه‌های بانک مرکزی از طریق جامعه صرافان به اعضاء ابلاغ شود. این تغییر باعث می‌شود که جامعه صرافان نقشی فعّال به عنوان بازوی کمکی و مشاوره‌ای برای بانک مرکزی ایفا کند و در فرآیندهای مرتبط با مقررات‌گذاری مشارکت داشته باشد.”

    حمدپور تأکید دارد که جامعه صرافان باید به عنوان صدای قوی این صنعت شناخته شود. او اعلام کرده که بانک مرکزی به برقراری تعامل با جامعه صرافان توجه دارد، به گونه‌ای که این جامعه نقش یک صدای تأثیرگذار برای بانک مرکزی و مسیر ارتباطی بانک مرکزی با جامعه صرافان را بازی کند. این اظهارات مبتنی بر این نکته است که هر تاجر و کسب و کاری خود بهتر از سازمان‌ها و نهادهای نظارتی درک از ویژگی‌های خود را دارد. همچنین، سیاست بانک مرکزی این است که از نظرات و راهنمایی‌ها و تجربیات تشکل‌ها بهره‌مند شود.

    معاون نظارت بانک مرکزی تأکید می‌کند که جامعه صرافان با مشارکت در فرآیند مقررات‌گذاری بهبود می‌تواند بخش مهمی از کار بانک مرکزی را تسهیل کند. او بیان می‌کند که با درک صحیح از نظرات و خواسته‌های بانک مرکزی، جامعه صرافان می‌تواند بهبود در تنظیمات حوزه مالی ایجاد کرده و مسائل مهم بانک مرکزی را به درستی به صرافان اطلاع‌رسانی کند.

    در آخرین بخش از اظهارات، محمدپور به ابلاغ “دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها” اشاره می‌کند و تأکید دارد که این دستورالعمل با هدف ایجاد نظم در حوزه صرافی‌ها منتشر شده است. او باور دارد که ظرفیت هر صرافی باید با سرمایه خود تطابق داشته باشد، و این مسئله نیز در دستورالعمل جدید مدنظر قرار گرفته است. این نشست با حضور مدیران عامل و نمایندگان صرافی‌ها برگزار شده و در آن، چالش‌ها و نکات مدنظر این صنعت مورد بحث قرار گرفته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=340441

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم