• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

صدرنیا در نشست خبری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی: بنا داریم تا در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری بر روی هویت شغلی تأکید کنیم

  • کد خبر : 20468
  • 01 اسفند 1397 - 18:05
صدرنیا در نشست خبری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی: بنا داریم تا در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری بر روی هویت شغلی تأکید کنیم

رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: دور افتاده‌ ترین قبایل برند کوکاکولا را می‌شناسند؛ اما این برند همچنان دست از تبلیغ برنمی ‌دارد. ما چون فکر می‌کنیم صاحب یکی از قدیمی ‌ترین تمدن‌ها هستیم٬ دیگر به معرفی نیاز نداریم؛ در حالی که کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان با بودجه سنگینی در حال تبلیغ کشور خود هستند.

  • رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: دور افتاده‌ ترین قبایل برند کوکاکولا را می‌شناسند؛ اما این برند همچنان دست از تبلیغ برنمی ‌دارد. ما چون فکر می‌کنیم صاحب یکی از قدیمی ‌ترین تمدن‌ها هستیم٬ دیگر به معرفی نیاز نداریم؛ در حالی که کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان با بودجه سنگینی در حال تبلیغ کشور خود هستند.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، عصر امروز دوشنبه 29 بهمن ماه 97، با حضور علی صدرنیا رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، علی سماک رجبی مدیرعامل جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و دبیر گردهمایی، پرنیان پورپزشک عضو هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و جمعی از اصحاب رسانه، در محل دفتر جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی برگزار گردید.

    علی صدرنیا، رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی

    علی صدرنیا، در این نشست خبری گفت: ما از مسئولان می‌خواهیم که کار ما را به عنوان یک شغل ببینند.

    وی افزود: یکی از مشکلات این است که راهنمایان گردشگری را یک شغل مستقل نمی‌شناسند و هنوز کار ما به رسمیت شناخته نشده است.

    رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری٬ به عنوان متولی این صنعت٬ جایگاهی که باید برای راهنمایان گردشگری تعیین شود٬ مشخص نکرده است.

    صدرنیا، افزود: به همین جهت بنا داریم تا در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری بر روی هویت شغلی تأکید کنیم.

    وی با اشاره به اینکه موضوع هویت شغلی و بیمه راهنمایان گردشگری تاکنون دو بار در مجلس و یک بار در هیأت دولت پیشنهاد شده اما جواب مشخصی هم داده نشده است، گفت: اولین گام در این راه باید بیمه کردن راهنماها باشد چرا که آنها خویش‌فرما و شخصی بیمه را پرداخت می‌کنند.

    رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، پیرامون اینکه مشکلات موجود برای راهنمایان گردشگری تا چه اندازه به موازی ‌کاری‌ها برمی‌گردد، گفت: این موازی‌ کاری‌ها وجود دارد اما بازدارنده نیست و در صنف راهنما چندین تشکل فعالیت می‌کنند که هر یک کار خود را انجام می‌دهند.

    صدرنیا ادامه داد: گاهی این موازی‌ کاری‌ها می‌تواند تأثیر مثبت داشته باشد چرا که رقابت را ایجاد می‌کند به شرطی که این رقابت تبدیل به کارشکنی نشود. در جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنماهای پیشکسوت و باسوادی وجود دارند که در راه انتقال دانش خود به نسل بعدی هستند.

    وی با بیان اینکه حجم کاری که راهنمای ایرانی انجام می ‌دهد بسیار متفاوت از راهنمایان گردشگری در کشورهای دیگر است، گفت: راهنمایان ایرانی جزو راهنماهای خوب دنیا شناخته می‌شوند البته این به شرطی است که استانداردها را آموزش دیده باشد.

    رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، با اشاره به دوره‌های آموزشی که برای راهنمایان گردشگری برگزار می‌شود، گفت: به عقیده من این دوره‌ها کاربردی نیست و افرادی که این دوره‌ها را می‌گذرانند نمی‌توانند راهنمایان خوبی شوند به همین جهت ما در قالب جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی تلاش کردیم تا این خلأ را با برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی پر کنیم.

    صدرنیا٬ با اشاره به آمار گردشگران ورودی، گفت: درست است که بر اساس آمار رئیس سازمان میراث فرهنگی آمار گردشگری ایران به 6 میلیون نفر رسیده اما واقعیت این است که این سفرها بیشتر به سمت کشورهای همسایه همچون عراق صورت می‌گیرد در حالی که ما باید گردشگران غربی را ترغیب به سفر کنیم.

    وی در ادامه گفت: برخی حمله‌ها همچون ایران‌هراسی آغاز شده تا جلوی ورود گردشگر ایران گرفته شود چرا که غربی‌ها به خوبی می‌دانند که تبلیغات گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند سیاه‌نمایی آنها را خنثی می‌کند.

    رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، یکی از نقاط ضعف در گردشگری را تبلیغ عنوان کرد و گفت: دور افتاده‌ترین قبایل برند کوکاکولا را می‌شناسند اما این برند همچنان دست از تبلیغ برنمی‌دارد اما ما چون فکر می‌کنیم صاحب یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها هستیم دیگر به معرفی نیاز نداریم در حالی که کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان با بودجه سنگینی در حال تبلیغ کشور خود هستند.

    صدرنیا٬ در پایان سخنان خود گفت: ما باید در نمایشگاه‌های خارجی شرکت و از آژانس‌های گردشگری برای حضور در این رویدادها حمایت مالی کنیم. البته دولت معتقد است که باید آژانس‌ها خودشان این هزینه‌ها را پرداخت کنند. این در حالی است که در شرایط فعلی همین که آژانس‌های گردشگری تعطیل نشدند خیلی کار مهمی بوده و سازمان میراث فرهنگی باید از آژانس‌ها و راهنماها حمایت بیشتری کنند.

    گفتنی است، دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، عصر پنجشنبه 2 اسفند ماه سالجاری، با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشور، نماینده ناجا و جمعی از مدیران و فعالان حوزه گردشگری، در سالن خلیج فارس موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می گردد.

    خبرنگار رسانه: محمد رضایی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=20468

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم