• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
3

صالح‌آبادی: معامله ارزهای دیجیتال از سوی بانک مرکزی به رسمیت شناخته نمی‌شود + ویدئو

  • کد خبر : 305342
  • 22 مرداد 1401 - 9:41
صالح‌آبادی: معامله ارزهای دیجیتال از سوی بانک مرکزی به رسمیت شناخته نمی‌شود + ویدئو

علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، به‌تازگی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته است مبادله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از سوی بانک مرکزی پذیرفته‌شده نیست و به رسمیت شناخته نمی‌شود. او همچنین گفته ..

  • علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، به‌تازگی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته است مبادله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از سوی بانک مرکزی پذیرفته‌شده نیست و به رسمیت شناخته نمی‌شود. او همچنین گفته است طبق قانون افرادی که ارز دیجیتال استخراج کرده‌اند، می‌توانند در حوزه واردات از آنها استفاده کنند.

    به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از راه پرداخت، صالح‌آبادی روز پنجشنبه در برنامه صف اول شبکه خبر با محوریت بررسی عملکرد بانک مرکزی در حفظ ارزش پول ملی و تنظیم مقررات نظام پولی و ارزی درخصوص سرمایه گذاری و مبادلات در بازار رمزارزها اظهار کرد:

    موضوع رمزارزها چند سالی است که در دنیا مطرح شده اما هنوز بسیاری از کشورها آن را به رسمیت نشناخته‌اند و حتی برخی کشورها مانند چین معاملات و مبادلات آن را به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری ممنوع کرده‌اند. در کشور ما نیز در سال ۱۳۹۹ دولت آیین‌نامه‌ای را برای کسانی که با مجوز قانونی وزارت صمت و وزارت نیرو رمز‌ارز استخراج کرده‌اند تصویب کرد تا بتوانند دارایی خود را در سامانه‌ای تحت‌نظارت بانک مرکزی عرضه و از رمز‌ارز استخراج شده برای واردات استفاده کنند.

    او یادآور شد:

    البته همان طور که بانک مرکزی بارها اعلام کرده، خرید و فروش رمزارز خارج از چهارچوب و برای مبادله و سرمایه‌گذاری ممنوع است و به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ بنابراین سیاست کلی فعلی در مورد رمز‌ارزها این است که مبادله آن به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری مورد قبول نیست، اما کسانی که استخراج رمز‌ارز انجام داده‌اند در چهارچوب آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران می‌توانند از آن برای واردات استفاده کنند.

    رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد:

    با همکاری وزارت صمت برای کسانی که مجوز استخراج رمزارز دریافت کرده بودند امکان واردات کالا فراهم شده است و مقررات این کار نیز مشخص شده و به زودی طی هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.

    او با اشاره به نوسانات بالای قیمت رمزارزها نیز هشدار داد:

    در این بین افراد زیادی در این بازار دچار ریسک سرمایه‌گذاری و زیان می‌شوند؛ چرا که نوسانات رمزارزها بسیار زیاد است. به‌عنوان مثال بیت‌ کوین تا ۶۰، ۷۰هزار دلار هم بالا رفت و قیمت آن هم اکنون به حدود ۲۳هزار دلار رسیده است. بنابراین این بازار نوسانات بالایی دارد که مردم باید مراقب باشند.

    رئیس کل بانک مرکزی درباره رمزریال نیز توضیح داد:

    ریال دیجیتال یا رمزریال با رمزارزهای جهان به‌کلی متفاوت است و افراد به‌جای اینکه اسکناس ریال را جابجا کنند، می‌توانند از رمزریال یا ریال دیجیتال استفاده کنند، یعنی ریال دیجیتال جایگزین اسکناس ریال می‌شود. کارهای آن هم انجام شده و طبق وعده‌ای که داده‌ایم این کار انشاالله در شهریور ماه به‌طور آزمایشی عملیاتی می‌شود.

    صالح‌آبادی ادامه داد:

    کشورهایی در دنیا این کار را انجام داده‌اند؛ یکی از این کشورها چین است که هم اکنون ۲۵۰میلیون نفر از جمعیت این کشور از یوان دیجیتال استفاده می کنند. ما نیز در کشور زیرساخت‌های این کار را فراهم کرده‌ایم. در واقع ریال دیجیتال ریالی است که ناشر آن بانک مرکزی است، همانند اسکناس ریال که از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود. البته در این زمینه نیاز به آموزش است که انشاالله انجام خواهد شد.

    صالح‌آبادی: معامله ارزهای دیجیتال از سوی بانک مرکزی به رسمیت شناخته نمی‌شود + ویدئو

    در این باره بیشتر بخوانید

    • بانک مرکزی: ابلاغیه چهار بندی ارزهای دیجیتال لغو نشده است
    • تکلیف صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تا پایان فروردین مشخص می‌شود
    • هشدار بانک مرکزی: تنها ارز دیجیتال استخراج‌شده داخل کشور می‌تواند در پرداخت‌های ارزی استفاده شود
    • رئیس قوه قضاییه: بانک مرکزی موضع خود را در برابر ارزهای دیجیتال اعلام کند
    • رئیس بانک مرکزی ایران: ماینرهای قانونی می‌توانند ارز دیجیتال خود را برای واردات ارائه کنند

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305342

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم