• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

شیلات بوشهر: افزایش قیمت میگو، کاهش 1000 تنی صید را جبران کرد

  • کد خبر : 306581
  • 24 شهریور 1401 - 21:56
شیلات بوشهر: افزایش قیمت میگو، کاهش 1000 تنی صید را جبران کرد

شیلات بوشهر: افزایش قیمت میگو، کاهش ۱۰۰۰ تنی صید را جبران کرد مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: سال گذشته ۲۴۰۰ تن میگو در استان صید شده بود که این میزان امسال به ۱۴۰۰ تن رسیده است اما افزایش قیمت میگو، این کاهش صید را جبران کرد. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از […]

  • شیلات بوشهر: افزایش قیمت میگو، کاهش ۱۰۰۰ تنی صید را جبران کرد

    مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: سال گذشته ۲۴۰۰ تن میگو در استان صید شده بود که این میزان امسال به ۱۴۰۰ تن رسیده است اما افزایش قیمت میگو، این کاهش صید را جبران کرد.

    – اخبار استانها –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، پرورش آبزیان یکی از توانمندی استان‌های ساحلی است که در این راستا تولید ماهی و میگو پرورشی در دستور کار مسئولان با مشارکت بخش خصوصی قرار گرفته است.

    استان بوشهر در کنار خلیج‌فارس از ظرفیت‌های ویژه‌ای در عرصه سرمایه‌گذاری، تولیدی، تجارت، گردشگری و تولید آبزیان دارد که در این راستا توجه ویژه‌ای برای فعال شدن این ظرفیت‌ها شده است.

    پرورش آبزیان در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است که به گفته استاندار بوشهر گسترش فعالیت‌های پرورش ماهی و میگو یکی از اولویت‌های ویژه و در این راستا اقدامات مهمی در اجرا پرورش ماهی در دریا و میگو در خشکی شده است.

    تولید بیش از 50 درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر

    احمد محمدی‌زاده، استان بوشهر را قطب تولید میگو پرورشی دانست و اظهار داشت: اکنون بیش از 50 درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر برداشت می‌شود و هدف‌گذاری تولید 60 هزار تن از مزارع ساحلی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

    وی افزایش طرح‌های پرورش ماهی در خلیج‌فارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تولید 60 هزار تن ماهی پرورشی در خلیج‌فارس یکی از مهمترین سیاست‌های شیلات در استان بوشهر است.

    مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه مزارع و استخر پرورش میگو در استان افزایش یافته است خاطر نشان کرد: سال قبل شش هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی به پرورش میگو اختصاص یافت که امسال این اراضی 370 هکتار افزایش یافت و به شش هزار و 470 هکتار رسید.

    علی بازدار با اشاره به پرورش 2.7 میلیارد قطعه بچه میگو در مزارع پرورشی بیان کرد: امسال از طریق 26 هزار مولد، در 22 مرکز تکثیر، 2.7 میلیارد قطعه بچه میگو از گونه وانامی تولید و ذخیره‌سازی شد و اکنون عملیات برداشت میگو پرورشی آغاز شده است.

    وی تعداد سایت‌های پرورش میگو را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 12 سایت در نوار ساحلی استان بوشهر در امر پرورش میگو فعالیت می‌کنند که هدف‌گذاری تولید 33 هزار تن میگو پرورشی است.

    استحصال 9 هزار و 500 تن میگو پرورشی

    مدیرکل شیلات استان بوشهر از استحصال 9 هزار و 500 تن میگو پرورشی تاکنون از مزارع یاد شده خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال بیماری در عرصه پرورش میگو در سایت بندر ریگ مشاهده و با اقدام به موقع دامپزشکی مهار و کنترل شد و اکنون تمام مزارع پرورش میگو در شرایط مطلوب قرار دارند.

    بازدار با اشاره به پایان صید میگو در خلیج‌فارس تصریح کرد: صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر 29 شهریور به پایان می‌رسد.

    کاهش میزان صید میگو در خلیج فارس

    وی از کاهش میزان صید میگو خبر داد و بیان کرد: با گذشت 35 روز از فصل صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر یک‌هزار و 260 تن میگو از دریا استحصال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 26 درصدی دارد.

    مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل 2400 تن میگو در استان صید شد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با کاهش 26 درصدی صید میگو به 1400 تن برسد.

    بازدار افزایش قیمت میگو را جبران کاهش صید دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش صید میگو ولی افزایش قیمت آن، سبب جبران کاهش میزان صید و افزایش درآمد صیادان شده است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 50 هزار هکتار اراضی ساحلی در استان بوشهر مستعد پرورش میگو است که تاکنون 10 هزار هکتار آن وارد مرحله عملیاتی شده است.

    صنعت پرورش میگو به عنوان پیشران اقتصاد در استان بوشهر محسوب می‌شود که توسعه اراضی پرورشی و مشارکت ساحل‌نشینان بوشهری در این عرصه یکی از اولویت‌های استاندار بوشهر است.

    انتهای پیام/190

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306581

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم