• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

شیریجیان در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکنیک: فناوری بسیار پیشروتر از حوزه حکمرانی است

  • کد خبر : 329664
  • 06 شهریور 1402 - 16:42
شیریجیان در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکنیک: فناوری بسیار پیشروتر از حوزه حکمرانی است

پول‌ بانک: بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال در توسعه اقتصادی کشور به محافظه‌کاری رگولاتوری درخصوص کاربرد فناوری در حکمرانی بستگی دارد.

  • معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: موضوعات همایش اینوتکنیک در تناسب با رویکرد بانک مرکزی در اجرای سیاست تثبیت اقتصادی طراحی شده است.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری پول بانک، اولین رویداد اینوتکنیک با محوریت هوش مصنوعی، صبح امروز دوشنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۲، با حضور دکتر محرمیان معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی، دکتر شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی، توانگر نماینده مجلس، دکتر ماهیار مدیرعامل و دکتر عبدالهی عضو هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک، دکتر رضائی راد مدیرعامل و نیز معاونین شرکت خدمات انفورماتیک، در کنار ایده پردازان، متخصصان و استارتاپ‌ها با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی افتتاح شد.

    محمد شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی

    محمد شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی، در آیین افتتاحیه اولین رویداد اینوتکنیک گفت: بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال در توسعه اقتصادی کشور به محافظه‌کاری رگولاتوری درخصوص کاربرد فناوری در حکمرانی بستگی دارد.

    وی ادامه داد: ما سعی کردیم پنج موضوع اصلی را در این همایش مطرح کنیم و پیش‌بینی خوبی از تحولات اقتصادی داشته باشیم.

    معاون اقتصادی بانک مرکزی، در ادامه بیان داشت: در حال حاضر فصل برنامه‌ها، برنامه های توسعه‌ای است و روح حاکم بر برنامه‌های توسعه کشور ما اقتصاد دانش‌بنیان و دارایی‌محور است و پر واصح است که یکی از مهم‌ترین شیوه‌های اقتصاد داش‌محور بهره‌مندی ازظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال و فناورانه است.

    شیریجیان گفت: حکمرانی داده اهمیت بسزایی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دارد و شفافیت تمام مراحل داده از شکل‌گیری تا بهره‌گیری از آن برای رگولاتور بسیار مهم و است و همینجاست که پیوند میان حکمرانی داده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه شکل می‌گیرد.

    وی با اشاره به حساسیت حاکمیت در کاربرد فناوری، عنوان کرد: فناوری بسیار پیشروتر از حوزه حکمرانی است. علت این است که ظرفیت‌های فناورانه اگر بخواهد در حوزه حکمرانی جاری شود اتفاقات زیادی در ساحات مختلف رخ می‌دهد و در زمان کوتاهی تاثیرات بسیار زیادی خواهد داشت.

    شیریجیان، با ذکر یک مثال عنوان کرد: بانک‌های مرکزی در موضوع رمزاها و پول‌های دیجیتال بانک مرکزی دارای مسائل‌ و موضوعات جدی هستند و علامت‌ سوال‌های جدی‌ای دارند. مثلا اینکه با توسعه پول ملی دیجیتال نحوه نظارت و نظام بانکی چه تغییراتی می‌کنند.

    وی ادامه داد: موضوعی که عامل بازدارنده پیشرفت‌های فناوری در حکمرانی شده همین پیش‌بینی تأثیرات است و اگر بتواینم در این همایش نوآورانه به پاسخ سوالات خود برسیم بسیار کمک کننده است و اهمیت این موضوع کمتر از خود موضوعات فناورانه نیست.

    معاون اقتصادی بانک مرکزی، در پایان با اشاره به سیاست بانک مرکزی در تثبیت اقتصادی گفت: موضوعات همایش اینوتکنیک در تناسب با رویکرد بانک مرکزی در اجرای سیاست تثبیت اقتصادی طراحی شده است.

    معرفی رویداد اینوتکنیک

    اینوتکنیک سلسله رویدادی است که توسط شرکت ملی انفورماتیک با هدف رفع چالش‌های موجود در صنعت بانکداری و استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی داخل و خارج از شبکه بانکی جهت ارتقا و توسعه این صنعت و همچنین تکمیل زنجیره ارزش اقدامات نوآورانه این شرکت طراحی شده است. در هر دوره از رویداد اینوتکنیک، یک موضوع اصلی فناوری نوین انتخاب می‌شود که علاوه بر قابلیت حل چالش‌های صنعت بانکداری، به رشد و توسعه آن کمک می‌کند. در این رویداد از ایده‌پردازان، متخصصان، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها دعوت می‌شود تا با حضور در رویداد و آشنا شدن با چالش‌ها و مسائل صنعت بانکداری به ارائه راه‌حل های خلاقانه در آن خصوص بپردازد.

    معرفی اینوتکنیک هوش مصنوعی

    در اولین رویداد از سلسله رویدادهای اینوتکنیک، هوش مصنوعی به عنوان موضوع اصلی انتخاب شده است که با هدف جذب ایده‌های نوآورانه با محوریت کاربرد هوش مصنوعی در حوزه بانکی برگزار می‌گردد. نیازهای گسترده بانک مرکزی به استفاده از فناوری در زمینه تنظیم‌گری از یک سو و کاربردهای فراوان فناوری هوش مصنوعی در حوزه تنظیم‌گری فناورانه و نظارت هوشمند از سوی دیگر؛ موجب گردید تا اولین دوره از رویداد اینوتکنیک را به موضوع هوش مصنوعی اختصاص دهیم، تا از این طریق بتوانیم زمینه لازم را برای تعاملات موثر و منسجم میان بانک مرکزی (به عنوان رگولاتور پولی کشور) بانک‌ها و ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات فناورانه به منظور ایجاد بستر لازم برای شکل‌گیری رگولاتوری فناورانه، فراهم آوریم.

    گفتی است، اولین رویداد اینوتکنیک با محوریت هوش مصنوعی، در قالب یک رویداد یک روزه، بعد از برگزاری سخنرانی های آیین افتتاحیه، در ادامه‌ با برپایی نشست‌های تخصصی در سالن‌های قلم و حکمت، به‌کار خود پایان خواهد داد.

    خبرنگار: کوروش جم
    عکس: الهام سلامی

    تصاویر آیین افتتاحیه و بخش جنبی رویداد

    بخش اول

    بخش دوم

    فیلم های ویدئویی آیین افتتاحیه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=329664

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم