• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

شیبا یا دوج کوین؟ کدام یک برای سرمایه گذاری و خرید مناسب است؟

  • کد خبر : 309527
  • 07 دی 1401 - 12:56
شیبا یا دوج کوین؟ کدام یک برای سرمایه گذاری و خرید مناسب است؟

فهرست محتوا بازار امروز ارزهای دیجیتال دارای تنوع بسیاری است که همین مساله باعث شده تا انتخاب یک رمزارز مناسب برای معامله گران تا حدودی دشوار باشد. در این بین رمزارزهایی هستند که در ماهیت کلی به هم شباهت بسیاری دارند و چه بسا انتخاب بهترین گزینه را دشوارتر ساخته و افراد را بر سر […]

فهرست محتوا

  • بازار امروز ارزهای دیجیتال دارای تنوع بسیاری است که همین مساله باعث شده تا انتخاب یک رمزارز مناسب برای معامله گران تا حدودی دشوار باشد. در این بین رمزارزهایی هستند که در ماهیت کلی به هم شباهت بسیاری دارند و چه بسا انتخاب بهترین گزینه را دشوارتر ساخته و افراد را بر سر دوراهی می‌گذارند.

    از جمله این موارد می‌توان به دوج کوین و شیبا اشاره کرد که با وجود شباهت‌های بسیار، در عملکرد کلی شبکه با یکدیگر تفاوت دارند. قبل از بررسی تفاوت بین دوج کوین و شیبا، به طور خلاصه مروری بر این دو رمزارز خواهیم داشت تا ببینیم کدام یک از این دو میم کوین، آینده‌ی روشن‌تری برای خرید و سرمایه گذاری دارند. در پایان این مطلب نیز به طور خلاصه به چگونگی خرید ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

    معرفی ارز دیجیتال شیبا

    شیبا اینو با نماد (SHIB)، یک توکن غیرمتمرکز است که علی رغم این که زمان زیادی از عرضه‌ی اولیه توکن‌های آن نگذشته است، به واسطه‌ی امکاناتی که در خود جای دارد به راحتی توانسته در دسته‌بندی محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال به انتخاب کاربران قرار بگیرد.

    معرفی ارز دوج کوین

    توسعه دهندگان دوج کوین (DogeCoin)، ابتدا آن را به عنوان یک ارز سرگرم کننده و فقط یک شوخی با ماهیت ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین راه اندازی کردند. اما با حمایت‌های مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، و توییت‌های مکرر او در شبکه‌های اجتماعی، با اشاره به این‌ موضوع که «دوج کوین ارز دیجیتال مورد علاقه‌ی من است»، دوج مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و توانست با رشد تصاعدی خود در بین ده ارز دیجیتال برتر قرار بگیرد.

    مهم ترین تفاوت شیبا و دوج کوین چیست؟

    دوج کوین دارای بلاکچین اختصاصی است؛ فناوری دوج کوین در همان بدو شروع فعالیت، درست شبیه فناوری پایه‌ی سایر ارزهای دیجیتال بود و با استفاده از کد منبع باز لایت کوین، که خود انشعابی از بلاک چین بیت کوین شمرده می‌شد وسعت یافته بود. با این حال، دوج کوین موارد دیگری از جمله تراکنش‌های سریع‌تر و هزینه‌های کم‌تر کارمزد شبکه را هم در بروزرسانی های پروتکل خود گنجانده است. شیبا یک توکن ERC-20 است؛ به این معنا که دارای بلاکچین اختصاصی نیست و در بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند.

    مقایسه‌ی شیبا و دوج کوین

    عرضه‌‌ی توکن‌ها: دوج کوین هیچ گونه محدودیتی در عرضه‌ی سکه های خود ندارد، در صورتی که عرضه سکه های شیبا محدود است. اگر چه تا پایان عرضه‌ی توکن‌های شیبا زمان زیادی باقی مانده است، اما با توجه به روند رشد بازار ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود که این بازار خیلی زود به اشباع برسد.

    نوع کاربرد: دوج کوین با هدف تبدیل شدن به روشی برای پرداخت‌های روزمره طراحی شده است، و به دلیل عرضه‌ی بالای سکه‌ها و قیمت کمی که دارد، انتخاب خوبی برای پرداخت‌های خرد محسوب می‌شود. این در حالی‌ است که شیبا به دلیل محدودیت در تعداد توکن‌های خود، نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای پرداخت‌های روزمره با ارز دیجیتال باشد.

    سرعت تراکنش‌ها: برخلاف دوج کوین، شیبا یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم است بنابراین سرعت پردازش تراکنش‌ها در آن کمتر از دوج کوین است. به همین دلیل ممکن است در یک بازه‌ی زمانی مشابه با دوج کوین، تعداد توکن کمتری دریافت کنید.

    بدون واسطه: شیبا می تواند با چندین پروتکل تعامل داشته باشد بدون این که واسطه‌ای در تراکنش های آن وجود داشته باشد. اما دوج کوین یک ارز دیجیتال مستقل است و بلاک چین مختص خود را دارد. به همین دلیل تحت تاثیر رویدادهای سایر بلاکچین‌ها قرار نمی‌گیرد و در نتیجه نوسان کمتری در بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

    جدول مقایسه‌ای شیبا و دوج کوین

    شیبا یا دوج کوین؟ کدام یک برای سرمایه گذاری و خرید مناسب است؟

    خرید رمزارز دوج کوین

    دوج کوین امروزه به یکی از محبوب ترین رمزارزها تبدیل شده، به طوری که روزانه افراد بی‌شماری در سراسر دنیا با بررسی قیمت لحظه‌ای آن، به خرید و فروش دوج کوین می‌پردازند.ساده ترین و مطمئن ترین روش خرید دوج کوین، عضویت در یک صرافی مجاز ارز دیجیتال ایرانی است. برای شروع باید در صرافی‌ موردنظرتان ثبت‌نام کرده و پس از تکمیل مشخصات کاربری و بارگذاری فرم احرازهویت، نسبت به شارژ کیف پول خود اقدام نمایید. برای شارژ ریالی کیف پول نیز می‌توانید از کارت‌‌های شتاب متصل به حساب بانکی خود استفاده کنید.

    به خاطر داشته باشید تضمین امنیت دارایی، کیف پول اختصاصی برای هر رمزارز، احرازهویت فوری، قابلیت تبدیل رمزارزها به صورت ریالی و تتری، برخی از مهم‌ترین امکاناتی هستند که یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال می‌بایست از آن‌ها برخوردار باشد.

    خرید ارز شیبا

    مطمئن‌ترین راه برای خرید شیبا ثبت‌نام در یک صرافی‌ مجاز ارز دیجیتال ایرانی است. به صورت کلی برای شروع خرید شیبا از کلیه‌ی صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال، می‌بایست نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری اقدام نموده و پس از بارگذاری مدارک احراز هویت و تایید حساب کاربر حقیقی‌، کیف پول خود را به صورت ریالی یا غیرریالی شارژ کنید.

    خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی زرین دکس

    همان‌طور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شده است به دلیل شباهت‌های بسیار، انتخاب بهترین گزینه بین شیبا و دوج کوین، کار نسبتا سختی است. زیرا نیاز است عوامل مختلفی را در این میان در نظر داشته باشید. علاوه بر این، با وجود ریسک سرمایه گذاری در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال، بهتر است از طریق یک صرافی معتبر و شناخته شده نسبت به خرید و فروش شیبا، دوج کوین، یا هر رمزارز دیگری اقدام نمایید.

    زرین دکس یکی از صرافی های امن و معتبر ایرانی است که توسط شرکت زرین پال؛ اولین پرداخت یار دارای مجوز رسمی فعالیت از بانک مرکزی کشور، راه‌اندازی شده و به واسطه‌ی خدمات بی‌شماری که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، به سرعت توانسته نظر متخصصان و سرمایه گذاران حوزه‌ی کریپتوکارنسی را به خود جلب کند.

    زرین دکس با استفاده از آخرین استانداردهای امنیتی تحت وب، معاملات ارزهای دیجیتال را در امن‌ترین بستر، به مقصد می‌رساند و از اطلاعات کاربران خود محافظت می‌کند.

    برای خرید و فروش رمزارز مورد نظر خود از صرافی آنلاین زرین دکس، و دسترسی به یک پنل ترید اختصاصی، تنها نیاز است یک ثبت نام اولیه انجام دهید و پس از ورود به پنل خود، و طی کردن مراحل احراز هویت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به خرید و فروش رمز ارز موردنظرتان بپردازید.

    در محیط ساده و بومی‌سازی شده‌ی زرین دکس این امکان برای کاربران فراهم شده تا با هر سطح عضویتی به معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازند. از دیگر ویژگی‌های پنل ترید زرین دکس امکان ثبت نام و احرازهویت آنلاین است که کاربر می‌تواند با بارگذاری مدارک خواسته شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن احراز هویت خود را تکمیل نموده و به معامله بپردازد. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی در خصوص کار با بخش‌های مختلف پنل یا موارد دیگر، فرد می‌تواند از طریق پشتیبانی آنلاین یا ارسال تیکت پشتیبانی، درخواست یا پرسش خود را مستقیما با کارشناسان زرین دکس مطرح کرده و آخرین پیام‌ها و اعلان‌های خصوصی را در پنل خود دریافت نماید.

     

    برچسب ها : صرافی,رمزارز,ارز دیجیتال

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=309527

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم