• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

شکست اپل در بازار چین در برابر هوآوی

  • کد خبر : 20476
  • 02 اسفند 1397 - 0:26

پول بانک: بازار تولید شرکت‌های فناوری چینی بسیار داغ است، هرچند بازار گوشی هوشمند در چین رو به کوچک شدن دارد با این حال هوآوی در این بازار در حال رشد است. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، فروش گوشی‌های هوآوی در بازار چین افزایشی بیش از ۲۰ درصدی داشت. فروش رو به افزایش هوآوی […]

  • پول بانک: بازار تولید شرکت‌های فناوری چینی بسیار داغ است، هرچند بازار گوشی هوشمند در چین رو به کوچک شدن دارد با این حال هوآوی در این بازار در حال رشد است. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، فروش گوشی‌های هوآوی در بازار چین افزایشی بیش از ۲۰ درصدی داشت.

    فروش رو به افزایش هوآوی نشان می‌دهد که چطور بخش‌های مهم کسب‌وکار این شرکت رو به رشد است. این در حالی است که آمریکا تلاش‌های زیادی کرده تا کشورهای دیگر را قانع کند که در شبکه‌های بی‌سیم 5G خود از محصولات هوآوی استفاده نکنند و حتی این کار را غیرقانونی اعلام کرده است. انتظار می‌رود هوآوی ظرف یک سال آینده جایگاه سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی هوشمند در جهان را از آن خود کند.

    در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، هوآوی ۳۰ میلیون گوشی در در بازار چین به فروش رساند که حدود سه برابر فروش اپل در بازار چین در همین دوره بود. طبق گزارشی که موسسه تحقیقاتی Canalys منتشر کرده، فروش سالانه اپل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

    موفقیت هوآوی در بازار چین، بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند در جهان، فقط به دلیل مسائل سیاسی نبوده است. مصرف‌کنندگان چینی عاشق گوشی‌های پرچم‌دار و پیشرفته هوآوی هستند چون این گوشی‌ها دوربین‌هایی فوق‌العاده‌ای دارند، آخرین فناوری‌های روز را ارائه می‌کنند و قیمت‌شان کمتر از آی‌فون است. هوآوی با عرضه مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند خوش‌قیمت‌تر توانسته است بازار بزرگ‌تری را هدف بگیرد.

    دو رقیب داخلی دیگر هوآوی، یعنی Oppo و Vivo، تلاش می‌کنند با این شرکت رقابت کنند، اما فروش آن‌ها در فصل سوم سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد رشد داشته است.

    شیائومی، یک برند چینی دیگر که در هند و اروپا به‌سرعت جای خودش را باز کرده، فصلی فاجعه‌بار را تجربه کرد و طبق گزارش Canalys، با افت فروش ۲۸ درصدی مواجه شد.

    به گفته نیکول پنگ، تحلیل‌گر Canalys، هوآوی و بنیان‌گذارش رن ژنگفی، هواداران ویژه خودشان را در چین دارند. نیکول پنگ می‌گوید که از نظر بیشتر چینی‌ها، رن ژنگفی که شرکتش را با چند هزار دلار تاسیس کرد و آن را به غولی ۱۰۰ میلیارد دلاری بدل نمود، «شخصیتی بسیار محترمی» است. بخشی از این تکریم و احترام هم نصیب برند هوآوی می‌شود.

    انتشار خبر: مهران احمدی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=20476

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم