• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1
مهندس اسلامي در دوازدهمین همایش سراسری اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد:

شورای رقابت با ایجاد نهاد تنظیم مقررات و قوانین در حوزه نفت و گاز موافقت کرده اما دولت تاکنون از این کار سر باز زده!

  • کد خبر : 4147
  • 30 دی 1396 - 6:54
شورای رقابت با ایجاد نهاد تنظیم مقررات و قوانین در حوزه نفت و گاز موافقت کرده اما دولت تاکنون از این کار سر باز زده!

رئیس هیات مدیره اوپکس گفت: سرمایه گذار خارجی نیازمند زیرساختارهای نرم افزاری، تعدیل قوانین و توسعه زیرساخت های حقوقی و اجرایی است و از دولت می خواهیم هر چه سریع تر با تعدیل قوانین و وضع سیاست ها و قوانین شفاف این موانع را بردارد.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، دوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، با شعار «بخش خصوصی، حکمرانی ملی، دیپلماسی اقتصادی»، امروز سه شنبه 26 دی ماه 96، با حضور دکتر امیر حسین زمانی نیا معاون امور بین الملل وزارت نفت، دکتر عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، دکتر رضا شیوا رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، مهندس عباسعلی اسلامی رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی (اوپکس)، دکتر سید حمید حسینی سخنگوی اتحادیه، فعالان اقتصادی و صادر کنندگان بخش خصوصی فرآورده‌های نفتی، در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار گردید

     

    مهندس عباسعلی اسلامی، رئیس هیات مدیره اوپکس

    مهندس عباسعلی اسلامی، در ابتدای این همایش گفت: یکی از مشکلات اصلی صادرکنندگان فرآورده های نفتی و پتروشیمی برای ورود به بازارهای جدید، نبود اطلاعات کافی است.

    وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در کشور تمامی دستگاه هایی که دستی بر تجارت خارجی دارند به صورت سلولی عمل می کنند و عملاً اطلاعات جامعی از فعالیت های تجاری کشور وجود ندارد.

    رئیس هیات مدیره اوپکس، با اشاره به اینکه هیچ مکانیزم مشخصی برای استفاده از این اطلاعات در دسترس نیست، پیشنهاد کرد: اگر این اطلاعات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد ما می توانیم نرخ تبدیل اطلاعات خام به اطلاعات کاربردی را افزایش داده و در اختیار تجار قرار دهیم.

    مهندس اسلامی، مهم ترین چالش پیش روی صادرکنندگان فرآورده های نفتی و پتروشیمی را نبود سازمان رگلاتوری دانست و افزود: اگرچه شورای رقابت با ایجاد نهاد تنظیم مقررات و قوانین در حوزه نفت و گاز موافقت کرده و دولت موظف به تشکیل یک سیستم رگلاتوری شده است، اما دولت تاکنون از این کار سر باز زده و با آن مخالفت کرده است.

    رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: دولت برای رفع سوء تفاهم ها و ایجاد شفافیت باید هر چه سریع تر با اتحادیه و ذی نفعان جلسه ای بگذارد تا در این خصوص برنامه ریزی دقیق تری انجام شود.

    مهندس اسلامی، در پایان سخنان خود، یکی دیگر از موانع بخش خصوصی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی را مشکلات در جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و اظهار داشت: سرمایه گذار خارجی نیازمند زیرساختارهای نرم افزاری، تعدیل قوانین و توسعه زیرساخت های حقوقی و اجرایی است و از دولت می خواهیم هر چه سریع تر با تعدیل قوانین و وضع سیاست ها و قوانین شفاف این موانع را بردارد.

     

    بنا به این گزارش، در دوازدهمین همایش اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، دو پنل تخصصی برگزار شد.

    ساختار یک حکمرانی خوب با تنظیم قوانین رگولاتوری و حمایت از بخش خصوصی و اجرای یک دیپلماسی اقتصادی برای دست یابی مطلوب به بازارهای بین المللی در بخش صادرات نفت، گاز و پتروشیمی به ریاست دکتر حسینی و با حضور معاون واگذاری سهام سازمان خصوصی سازی، دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، مدیر امور بین الملل نفت و نایب رئیس مرکز ملی رقابت و پنل دیگری به ریاست دکتر گلچین و با حضور مدیرانی از دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی، دفتر صادرات گمرک، سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان و سازمان امور مالیاتی که به بیان مشکلات صادرکنندگان مشتقات نفتی پرداخته شد.

    همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی و لزوم تدوین آیین نامه ای تضمینی برای توسعه این بخش، نهادینه شدن مقررات رگولاتوری در صنعت صادرکنندگان فرآورده های نفتی، مشکلات بخش خصوصی در صادرات فرآورده ها اعم از گاز، قیر، روغن و غیره، از جمله موضوعات مهم در این همایش بود که با سخنرانی دکتر زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت، دکتر شیوا رئیس شورای ملی رقابت و دکتر سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی بررسی و تبیین شد.

    گفتنی است، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی(اوپکس)، از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از 300 شرکت فعال در حوزه صادرات مشتقات نفتی عضو این اتحادیه بوده و بزرگ ترین تشکل صنفی و صادرات بخش خصوصی کشور محسوب می شود.

    خبرنگار: احسان مدنی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=4147

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم