• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

شناسایی 7000 هکتار زمین‌ها‌ مازاد دستگاه‌ها برای ساخت مسکن

  • کد خبر : 305379
  • 22 مرداد 1401 - 22:05
شناسایی 7000 هکتار زمین‌ها‌ مازاد دستگاه‌ها برای ساخت مسکن

شناسایی ۷۰۰۰ هکتار زمین‌ها‌ مازاد دستگاه‌ها برای ساخت مسکن مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی ۷۰۰۰ هکتار زمین دستگاه ها و ارگان‌های دولتی برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن خبر داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا فخاری با اشاره به اهمیت تفاهم‌نامه مشترک همکاری فی‌مابین سازمان ملی زمین […]

  • شناسایی ۷۰۰۰ هکتار زمین‌ها‌ مازاد دستگاه‌ها برای ساخت مسکن

    مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی ۷۰۰۰ هکتار زمین دستگاه ها و ارگان‌های دولتی برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا فخاری با اشاره به اهمیت تفاهم‌نامه مشترک همکاری فی‌مابین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ثبت اسناد کشور، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در مورد قانون حدنگار است که براساس آن به طور طبیعی نسبت به شناسایی اراضی مربوط به دولت و سایر دستگاه‌ها اقدام خواهد شد و این امر می‌تواند نقش پشتیبان و تسریع‌کننده در شناسایی اراضی دولتی داشته باشد که در مراحل بعدی این اراضی به وزارت راه و شهرسازی منتقل خواهد شد.

    وی تصریح کرد: آنچه که تاکنون به عنوان اراضی موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی صورت پذیرفته، حدود یک میلیون و 450 هزار واحد است که هیچ بخشی از این میزان از زمین‌های در اختیار سایر دستگاه‌ها نیست.

    وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در سال‌های قبل زمین‌هایی را در اختیار گرفته‌اند و این امر موکول به جانمایی، ساخت و بهره‌برداری این اراضی بود که متاسفانه در طول این سال‌ها این اتفاق صورت نپذیرفته و اراضی در حال حاضر در اختیار این دستگاه‌ها است.

    فخاری اضافه کرد: ماده 10 قانون جهش تولید مسکن ناظر بر چگونگی بازگشت این اراضی به وزارت راه و شهرسازی است که ان‌شاء‌الله بتوانیم از این اراضی در ساخت نهضت ملی مسکن بهره بگیریم.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه از حدود 7 هزار هکتار اراضی شناسایی شده حدود 500 هکتار آن در مراحل جاری برای تغییر کاربری و تثبیت نهایی برای اجرای طرح نهضت ملی است، خاطر نشان کرد: این اراضی در مرحله انتقال اسناد به نام سازمان ملی زمین و مسکن است.

    به گزارش تسنیم، تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای اجرای قانون جامع حدنگار امروز امضا شد.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305379

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم