• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

شمارش معکوس تا دلار ۴۸ هزار تومانی

  • کد خبر : 332351
  • 05 مهر 1402 - 11:49
شمارش معکوس تا دلار ۴۸ هزار تومانی

شمارش معکوس تا دلار ۴۸ هزار تومانی به گزارش منیبان، قیمت دلار که هفته گذشته خود را به محدوده ۵۰ هزار تومان نزدیک کرده بود، حالا آرام آرام به سمت کانال ۴۸ هزار تومان حرکت می‌کند. روند قیمت دلار در بازار هرات هم کاهشی است و امروز به ۴۹ هزار و ۸۰ تومان رسیده است. […]

  • شمارش معکوس تا دلار ۴۸ هزار تومانی

    به گزارش منیبان، قیمت دلار که هفته گذشته خود را به محدوده ۵۰ هزار تومان نزدیک کرده بود، حالا آرام آرام به سمت کانال ۴۸ هزار تومان حرکت می‌کند.

    روند قیمت دلار در بازار هرات هم کاهشی است و امروز به ۴۹ هزار و ۸۰ تومان رسیده است. پیش‌بینی‌ها می‌گوید احتمالا روند بازار همچنان کاهشی است. اما معامله‌گران تهران در معاملات امروز خود نیم نگاهی به بازار هرات و سلیمانیه دارند. معامله‌گران بازار اعلام کرده بودند که اگر قیمت دلار هرات حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد، روند کاهشی آن شدت می‌گیرد و احتمالا برای ورود به کانال ۴۸ هزار تومان آماده می‌شود.

    در این شرایط احتمالا قیمت دلار در بازار تهران هم کاهشی خواهد بود. البته پیش از این گفته شده بود که سطح حمایتی قیمت دلار در بازار تهران محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر این حمایت از دست برود دلار یک کانال عقب می‌نشیند. امروز پنجم مهر ماه قیمت دلار نقدی به ۴۹ هزار و ۱۶۰ تومان رسیده است. اما قیمت دلار فردایی افزایشی است و در محدوده ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. برای همین به نظر می‌رسد که قیمت دلار در محدوده فعلی مقاومت کند و به سادگی کانال ۴۹ هزار تومان را از دست ندهد.

    نکته دیگری که معامله‌گران اعلام می‌کنند این است که قیمت دلار در زمان آزادی زندانیان دو تابعیتی و انتقال دلار‌های بلوکه شده هم کانال ۴۹ هزار تومان را از دست نداد و احتمالا اکنون هم کف قیمتی چند ماهه خود را حفظ کند و همچنان در کانال ۴۹ هزار تومان بماند.

    اما علت کاهش قیمت دلار چیست؟

    در دو هفته گذشته قیمت دلار خود را به بالای کانال ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان رساند و تا نزدیکی‌های ۵۰ هزار تومان هم پیش رفت. آن زمان تصور می‌شد که دلار برای ورود به کانال بالاتر آماده شده و قصد خروج از کانال کنونی را دارد. اما تلاش‌های بازارساز دوباره جواب داد و قیمت دلار قدم به قدم کاهش یافت و مجددا به زیر کانال ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

    اقتصاددانان پیش از این اعلام کرده بودند که قیمت دلار قطعا تا پایان نیمه اول سال، در کانال ۴۹ هزار تومان می‌ماند و بیشتر نمی‌شود. اما نکته مهم این است که آیا در نیمه دوم سال ثبات قیمت دلار در بازار حفظ می‌شود یا نه؟ برخی از کارشناسان بازار‌های مالی معتقدند که دلار احتمالا تا پایان آبان ماه هم در محدوده فعلی بماند و رشد چشمگیری نداشته باشد. اما روند بازار پس از این بازه زمانی به عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد داخلی وابسته است.

    منبع: تجارت نیوز

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=332351

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم