• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

شمارش معکوس برای بسته‌شدن کندل این هفته بیت کوین؛ خطر سقوط همچنان وجود دارد؟

  • کد خبر : 303772
  • 05 تیر 1401 - 7:20
شمارش معکوس برای بسته‌شدن کندل این هفته بیت کوین؛ خطر سقوط همچنان وجود دارد؟

بیت کوین و بسیاری از آلت کوین‌های بازار پس از مدت‌ها در حال ثبت یک کندل صعودی روی نمودار هفتگی خود هستند. با این حال، تحلیلگران معتقدند همچنان دلایلی برای ریزش احتمالی قیمت‌ها به سطوح پایین‌تر وجود دا..

  • بیت کوین و بسیاری از آلت کوین‌های بازار پس از مدت‌ها در حال ثبت یک کندل صعودی روی نمودار هفتگی خود هستند. با این حال، تحلیلگران معتقدند همچنان دلایلی برای ریزش احتمالی قیمت‌ها به سطوح پایین‌تر وجود دارد.

    به گزارش کوین تلگراف، درآستانه بسته‌شدن کندل این هفته، بیت کوین روی سطح ۲۱٬۰۰۰ دلار متمرکز شده است. شرایط بازار اکنون آرام به نظر می‌رسد، اما تحلیلگران معتقند همچنان این خطر وجود دارد که نوسان بیشتر قیمت‌ها بازار را از پا در بیارود.

    نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای ۱ ساعته بازار «بیت کوین/ دلار».

    آن‌طور که از وضعیت بازار پیداست، با شرایط خوبی که بورس آمریکا در پایان این هفته معاملاتی تجربه کرد، بیت کوین نیز توانسته در روزهای اخیر به طور کلی روندی صعودی را پشت سر بگذارد.

    همان طور که هالگر شپتیز (Holger Zschaepitz)، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید، شاخص «S&P500» با بیش از ۶ درصد رشد در هفت روز گذشته، دومین هفته برتر خود در سال ۲۰۲۲ از نظر عملکرد صعودی را پشت سر گذاشته است و این یعنی وضعیت در بازار دارایی‌های پرریسک در این مدت رو به بهبود بوده است.

    آن‌طور که از نمودار هفتگی بیت کوین پیداست، کندل قیمت اکنون در مسیر بسته‌شدن در وضعیت صعودی (رنگ سبز) قرار دارد و بازار عزم خود را جزم کرده است تا اولین کندل صعودی را از ماه مه (اردیبهشت) تاکنون به ثبت برساند؛ هر چند که ارتفاع این کندل صعودی فعلاً چنگی به دل نمی‌زند.

    با این حال، همان طور که پلتفرم تحلیلی متریال ایندیکیتورز (Material Indicators) گفته است، تا پایان امروز ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

    تحلیلگران این پلتفرم با اشاره به حرکات قیمتی بیت کوین در پایان هفته‌های میلادی گذشته، به دنبال‌کنندگان توییتر خود توصیه کرده‌اند تا با در نظر گرفتن حجم کم معاملات در روزهای شنبه و یکشنبه، چندان از ثابت‌ماندن یا افزایش قیمت‌ها در این دو روز مطمئن نباشند.

    در بخشی از این پیام گفته شده است:

    اگر بیت کوین بتواند مقاومت میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود را پست سر بگذارد، راه برای ادامه روند صعودی باز می‌شود. [همان طور که قبلاً دیده‌ایم] روزهای پایانی هفته تا به اینجا پرنوسان بوده‌اند و برای همین باید خود را برای هر اتفاقی آماده کنیم. بازگشت قیمت به کف‌های اخیر می‌تواند همان قدر سریع اتفاق بیفتد که جهش به ۲۴٬۰۰۰ ممکن تا این اندازه ناگهانی رخ دهد.

    نمودار حرارتی زیر که با کنار هم گذاشتن داده‌های مربوط به دفتر سفارش بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان به دست آمده است، یک دید کلی از وضعیت سفارش‌های خریدوفروش معامله‌گران بیت کوین را در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهد. پایین‌تر از قیمت‌های فعلی، حمایتی در سطح ۱۹٬۰۰۰ دلار دیده می‌شود که حاصل افزایش حجم معاملات در این ناحیه است. در مقابل اما، یک مقاومت بسیار سنگین بالای سطح ۲۲٬۰۰۰ دلار قرار دارد.

    نمودار حرارتی دفتر سفارش بازار «بیت کوین/ تتر» صرافی بایننس.

    آلت کوین‌ها هم برای یک هفته صعودی تلاش می‌کنند

    در حالی که وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال همچنان ناامیدکننده است و روی نمودار‌های روزانه اثری از تحرکات شدید قیمتی دیده نمی‌شود، برخی از آلت کوین‌های بازار به دنبال به پایان رساندن این هفته در شرایطی موفقیت‌آمیز هستند.

    میان ۱۰ ارز اول بازار، آلت کوین‌هایی مثل اتریوم، سولانا و دوج کوین هستند که اکنون با قیمتی ۳۰ درصد بالاتر از هفت روز گذشته معامله می‌شوند.

    برای مثال، اتریوم اکنون ۱٬۲۳۸ دلار خریدوفروش می‌شود و نسبت به هفته گذشته ۳۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

    تحلیلگران متریال ایندیکیتورز درباره اتریوم هم معتقدند با اینکه کندل قیمت مقاومت میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای را دوباره آزمایش کرده، باز هم ممکن است خطراتی پیش روی معامله‌گران باشد.

    متریال ایندیکیتورز در توییتر خود نوشته است:

    بازگشت دوباره قیمت به سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای آخرین نشانه از تغییر روند در بازار است. برای تأیید تغییر روند در بازار باید کندل هفته بعد بالای این مقاومت باز و بدون ریزش به سطوح پایین‌تر، بسته شود. البته این را هم در نظر داشته باشید که ممکن است میانگین متحرک ۲۱ هفته‌ای میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای را به سمت پایین قطع کند و یک ریزش دیگر در بازار اتاق بیفتد.

    تحلیل متریال ایندیکیتورز از نمای ۱ هفته‌ای بازار «اتریوم/ تتر».

    در همین حال، شیبا اینو در هفت روز گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است و پالیگان هم با ۷۵ درصد افزایش قیمت، جزو برترین ارزهای این هفته بازار از نظر عملکرد قیمتی بوده است.

    نمودار قیمت پالیگان؛ نمای ۱ روزه بازار «متیک/ دلار».

    مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر وب‌سایت کوین تلگراف، می‌گوید در حال حاضر دلایل زیادی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

    او در این باره گفته است:

    از منظر سرمایه‌گذاری، اکنون زمان خوبی برای بررسی دوباره آلت کوین‌های است که دوست دارید هولدر آنها باشید. در سال ۲۰۲۱ بسیاری از افراد آرزو داشتند تا بتوانند در سطوحی مشابه قیمت‌های پایین امروز خرید کنند. اکنون این فرصت فراهم شده، اما طبق معمول سرمایه‌گذاران جرأت تصمیم‌گیری ندارند.

    ارزش کل بازار آلت کوین‌ها نسبت به هفت روز گذشته ۳۷ میلیارد دلار بیشتر شده است و نمودار مربط به این متغییر در حال ثبت اول کندل هفتگی صعودی خود از مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) تاکنون است.

    نمودار ارزش بازار آلت کوین‌ها (تمام ارزهای دیجیتال به‌غیر از بیت کوین).

    شمارش معکوس برای بسته‌شدن کندل این هفته بیت کوین؛ خطر سقوط همچنان وجود دارد؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • وضعیت بازار؛ روز قرمز آلت کوین‌ها پس از اصلاح قیمت بیت کوین
    • وضعیت بازار؛ رسیدن قیمت اتریوم به ۴ هزار دلار همزمان با عبور قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار
    • وضعیت بازار؛ پولکادات همچنان می‌تازد
    • وضعیت بازار؛ سقوط ارزها همچنان ادامه دارد
    • وضعیت بازار؛ رکود بازار آلت کوین‌ها و تثبیت قیمت بیت کوین

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303772

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم