• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
4

شروع ضعیف بیت کوین با شروع ماه جدید؛ وضعیت بازار در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟

  • کد خبر : 305034
  • 11 مرداد 1401 - 9:34
شروع ضعیف بیت کوین با شروع ماه جدید؛ وضعیت بازار در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟

بیت کوین روز قبل، ماه و هفته میلادی جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد. این در حالی است که شرایط کلی بازار نسبت به هفته‌های گذشته تا حدی آرام‌تر به نظر می‌رسد.
به گزارش کوین دسک، بیت کوین از ابتدای سال جار..

  • بیت کوین روز قبل، ماه و هفته میلادی جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد. این در حالی است که شرایط کلی بازار نسبت به هفته‌های گذشته تا حدی آرام‌تر به نظر می‌رسد.

    به گزارش کوین دسک، بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی ۵۱درصد از ارزش خود را از دست داده است. نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال نیز که ابتدای ژانویه (دی) ۴۰درصد و در شروع آوریل (فروردین) ۴۱.۸درصد بود، از ابتدای ماه اوت (۱۰ مرداد) به ۴۲درصد افزایش یافته است.

    در بازارهای مالی سنتی، شاخص «S&P500» افتی ۰.۵درصدی را تجربه کرده و شاخص صنعتی داو جونز (Dow Jones) ۰.۳درصد ریزش داشته است. شاخص بورسی نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) هم که عمدتاً سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری را پوشش می‌دهد،‌ طی یک روز گذشته کاهشی ۰.۴درصدی را تجربه کرده است.

    شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران سازمانی بیت کوین است، قرار است امروز گزارش عملکرد مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کند. تحلیلگران به‌طور متوسط انتظار دارند مایکرواستراتژی در این دوره ۷.۲۷ دلار به‌ازای هر سهم ضرر ثبت کرده باشد و این در حالی است که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نیز ۱۱.۵۸ دلار ضرر به‌ازای هر سهم این شرکت به ثبت رسیده بود.

    هم‌بستگی ۳۰روزه بین قیمت بیت کوین و سهام مایکرواستراتژی ۸۵درصد است و این یعنی عملکرد سهام این شرکت تا حد زیادی به بیت کوین گره خورده است. ضریب هم‌بستگی عددی بین منفی ۱۰۰درصد و مثبت ۱۰۰درصد است و ثبت اعداد بالاتر در بازه مثبت هم‌بستگی قوی‌تر بین دو دارایی مختلف را نشان می‌دهد.

    قیمت اتریوم هم روز گذشته در حالی ۴.۵درصد افت کرد که این ارز دیجیتال در هفت روز اخیر بیش از ۱۰درصد افزایش قیمت داشته است. گفتنی است دیگر آلت کوین‌های بازار نظیر پولکادات و کازماس (ATOM) نیز طی یک شبانه‌روز گذشته به‌ترتیب ۱۰.۹درصد و ۵.۲درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

    عقب‌نشینی بیت کوین با شروع ماه جدید میلادی

    پس از حرکات قیمتی هفته گذشته، اکنون فرصت خوبی است که نگاهی به حجم قراردادهای باز (Open Interest) در بازارهای اختیار معامله بیت کوین و قیمت‌های توافقی (Strike Price) بیندازیم. شاخص «حجم قراردادهای باز برحسب قیمت توافقی» یا «Open Interest By Strike Price» در واقع حجم قراردادهای اختیار خرید (Call) یا فروش (Put) در قیمت‌های توافقی مختلف را نشان می‌دهد و می‌توان از آن به‌عنوان ابزاری برای سنجش دیدگاه معامله‌گران نسبت به قیمت منصفانه بیت کوین استفاده کرد.

    مهم‌ترین تغییر این شاخص نسبت به هفته قبل، افزایش حجم قراردادهای اختیار فروش (Put) خریداری‌‌شده در قیمت ۲۳٬۰۰۰ دلار است. داشتن قرارداد اختیار فروش به معنی «توانایی» فروش در یک قیمت مشخص (در اینجا ۲۳٬۰۰۰ دلار) است و شخص دارنده «ملزم» به فروش در این قیمت نیست. بنابراین قراردادهای اختیار فروش با قیمت توافقی ۲۳٬۰۰۰ دلار می‌توانند در صورت کاهش قیمت بیت کوین به زیر این سطح، برای دارنده سود ایجاد کنند.

    داشتن قرارداد اختیار خرید هم به معنی «توانایی» خرید در یک قیمت مشخص است و شخص دارنده «ملزم» به خرید و اجرای قرارداد در این قیمت نیست. آن‌طور که از نمودار زیر پیداست، حجم قراردادهای اختیار خرید در قیمت توافقی ۲۵٬۰۰۰ دلار زیاد است؛ یعنی سرمایه‌گذارانی که منتظر رشد قیمت بیت کوین مانده‌اند، در این سطح مایل به خرید هستند.

    همچنین بخوانید: قرارداد آپشن یا اختیار معامله (Option Contract) چیست؟ + ویدیو

    حجم قراردادهای باز بیت کوین برحسب قیمت توافقی.

    برای درک بهتر تحلیل نمودار بالا می‌توان از داده‌های درون‌زنجیره‌ای (On-chain) و شاخص «قیمت تحقق‌یافته» بیت کوین نیز کمک گرفت. قیمت تحقق‌یافته از تقسیم «ارزش بازار تحقق‌یافته» به عرضه فعلی (تعداد واحدهای درگردش بیت کوین) به دست می‌آید و ارزش بازار تحقق‌یافته هم ارزش تمام واحدهای درگردش شبکه را بر اساس آخرین قیمت خریدشان (جابه‌جایی) محاسبه می‌کند.

    قیمت تحقق‌یافته بیت کوین اکنون حدود ۲۱٬۸۰۰ دلار است. شاخص مربوط به قیمت لحظه‌ای بازار هم پس از سقوط به زیر سطح قیمت تحقق‌یافته در ماه ژوئن (خرداد)، اکنون به بالای این سطح (در ۲۲٬۸۰۰ دلار) رسیده است. عبور قیمت لحظه‌ای بازار از قیمت تحقق‌یافته یعنی در این مدت بخش بیشتر از عرضه درگردش بیت کوین در وضعیت سودآوری قرار گرفته است. هرچه واحدهای بیشتری در مجموع در سود باشند، می‌توان گفت قیمت تحقق‌یافته هم حمایت بیشتری از خود نشان خواهد داد.

    نمودار قیمت تحقق‌یافته بیت کوین (برای مشاهده شاخص در ارزویژن روی تصویر کلیک کنید).

    تعداد بیت کوین‌هایی که بیش از ۱۰ سال است جابه‌جا یا به‌عبارتی فروخته نشده‌اند، همچنان در حال افزایش است. بخشی از این بیت کوین‌ها ممکن است به این خاطر در این مدت دست‌نخورده باقی مانده باشند که مالک آنها دیگر دسترسی به کیف پول خود نداشته یا به هر نحوی کلمات بازیابی خود را گم کرده است. با این حال بخش زیادی از هولدرهای قدیمی بیت کوین هم هستند که پس از گذشت ۱۰ سال همچنان قصدی برای فروش ندارند.

    نمودار تعداد واحدهایی که بیش از ۱۰ سال است جابه‌جا نشده‌اند (برای مشاهده شاخص در ارزویژن روی تصویر کلیک کنید).

    برای مقایسه، باید گفت در حال حاضر نزدیک به ۲.۵میلیون بیت کوین در کیف پول‌های شاخص (خارج از صرافی‌ها) نگهداری می‌شود که ۱۰ سال است جابه‌جا نشده‌اند و در مقابل، ۲.۴میلیون بیت کوین در حساب کاربران صرافی‌ها نگهداری می‌شود.

    از منظر اقتصاد کلان نیز، شرایط در شروع هفته میلادی جدید نسبتاً آرام خواهد بود؛ هرچند روز قبل انجمن مدیریت زنجیره تأمین آمریکا (ISM) نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد سرعت تولید در ایالات متحده کاهش یافته است.

    شروع ضعیف بیت کوین با شروع ماه جدید؛ وضعیت بازار در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • سقوط بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تعویق دوباره تصمیم‌گیری درباره ETF بیت کوین
    • نهنگ ناشناس پیش‌بینی قیمت بیت کوین خود را اعلام کرد
    • وضعیت بازار؛ سقوط ارزها همچنان ادامه دارد
    • وضعیت بازار: افزایش فشار فروش پس از نهایی‌شدن قانون دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال
    • ۳ دلیل برای سقوط اخیر قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305034

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم