• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

شرایط واردات کالا از چین چیست؟

  • کد خبر : 334181
  • 13 آبان 1402 - 16:03
شرایط واردات کالا از چین چیست؟

فهرست محتوا واردات کالا از چین یکی از پردرآمدترین انواع تجارت است که هر ساله توسط تعداد زیادی بازرگان و شرکت‌های بازرگانی انجام می‌شود. برای مثال در سال 2022 چیزی حدود 12 میلیارد دلار کالا و دستگاه از چین به ایران وارد شده است که درآمد بسیار زیادی برای بازرگانان و شرکت‌های بازرگانی داشته است، […]

فهرست محتوا

  • واردات کالا از چین یکی از پردرآمدترین انواع تجارت است که هر ساله توسط تعداد زیادی بازرگان و شرکت‌های بازرگانی انجام می‌شود. برای مثال در سال 2022 چیزی حدود 12 میلیارد دلار کالا و دستگاه از چین به ایران وارد شده است که درآمد بسیار زیادی برای بازرگانان و شرکت‌های بازرگانی داشته است، اما واردات کالا شرایطی دارد که لازم است بدانید تا بتوانید برای انجام درست آن اقدام کنید. این شرایط شامل بعضی مراحل قانونی است و هم شرایط مالی.

    چرا از چین کالا وارد کنیم

    چین کشوریست که بهترین شرایط را برای واردات کالا دارد. در چین هر کالایی که فکرش را کنید با قیمت بسیار اندک قابل خریداری است. علت اینکه کالاهای چینی چنین شرایطی دارند در وهله اول نیروی کار فراوان و در وهله دوم ارزان بودن مواد اولیه برای تولید کالاست. به همین دلیل بسیاری از بازرگانان ایرانی برای واردات کالا به چین رفته و از آنجا کالا وارد می‌کنند.

    واردات کالا و مراحل آن

    واردات کالا با پشت سر گذاشتن 3 مرحله انجام می‌شود. این مراحل شامل خرید، ترخیص و ارسال کالا از چین به ایران است. هر کدام از این مراحل دارای شرایطی هستند که برای واردات باید آنها را رعایت کنید. به‌صورت خلاصه، در اولین مرحله باید کارت بازرگانی داشته باشید. داشتن کارت بازرگانی یکی از مهم‌ترین شرایط واردات کالا از چین است. بعد از کارت بازرگانی، لازم است تا مجوزهایی که برای واردات کالا لازم است را کسب کنید.

    مثلاً اگر واردات شما مرتبط با کالاها و دستگاه‌هایی باشد که با سلامت جامعه ارتباط دارند، لازم است تا از وزارت بهداشت مجوز بگیرید. در ادامه لازم است شرایط دیگری مثل هزینه کافی برای خرید و پرداخت هزینه‌های واردات را هم داشته باشید. همچنین باید با درست انجام دادن مراحل واردات نیز آشنا باشید. برای اینکه این شرط را برآورده کنید لازم است که حتماً از شرکت‌های بازرگانی واسطه کمک بگیرید. شرکت بازرگانی وانیکس برای واردات کالا از چین می‌تواند به شما کمک کند. البته شما در صورتی که از خدمات شرکت وانیکس استفاده کنید نیازی به داشتن کارت بازرگانی و مجوز واردات نخواهید داشت.

    داشتن کارت بازرگانی

    یکی از مهم‌ترین شرایط واردات کالا از چین که هر بازرگانی ابتدا باید آن را برآورده کند و بعد برای انجام مراحل اقدام کند، داشتن کارت بازرگانی است. کارت بازرگانی نشان می‌دهد که شما بازرگان هستید یا خیر. برای درافت کارت بازرگانی لازم است که در وهله اول کسب‌وکاری مرتبط با کالای وارداتی مدنظر داشته باشید که حداقل 3 سال از زمان تاسیس آن گذشته باشد.

    همچنین باید برای کسب‌وکار شما کد مالیاتی، گردش حساب مناسب، مجوز و دیگر پیش‌نیازهای قانونی تعریف شده باشد. بعد از اینکه شرایط لازم برای دریافت کارت بازرگانی را به دست آوردید، می‌توانید آن را به‌صورت قانونی درخواست کرده و بعد از تأیید اداره گمرک و سازمان صنعت، معدن و تجارت، دریافت کنید.

    شرایط واردات کالا از چین چیست؟

    داشتن مجوز های مربوطه

    بعد از کارت بازرگانی، نوبت به اخذ مجوزهای لازم برای واردات کالا از چین می‌رسد. بسته به اینکه قصد دارید چه کالایی وارد کنید، باید مجوز مرتبط با آن را درافت کنید. مثلاً اگر برای واردات قطعات خودرو اقدام کرده‌اید، لازم است از سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه‌ها و اصناف مرتبط با قطعات یا اگر لازم باشد از وزارت بهداشت (برای کالاهایی که با آلودگی هوا مرتبط هستند) درخواست مجوز کنید.

    اقدام قانونی برای اخذ مجوز واردات نیز زمانی ممکن است که اولاً کارت بازرگانی داشته باشید و درثانی مدارک هویتی شما مثل شناسنامه و پاسپورت تکمیل باشد. بعد از اینکه این مدارک را فراهم کردید آنها را همراه با چند قطعه عکس به سازمان صنعت، معدن و تجارت تحویل داده و منتظر بمانید تا کارشناسان برای صدور مجوز اقدام کنند.

    هزینه های واردات کالا

    با داشتن کارت بازرگانی و مجوزهای لازم برای واردات کالا از چین، اکنون دیگر می‌توانید صفر تا صد آن را محاسبه کرده و مقایسه کنید که آیا از نظر مالی توان انجام واردات از چین را دارید یا خیر.

    هزینه‌های کلی واردات کالا از چین شامل هزینه خرید کالایی که قصد واردات آن را دارید، هزینه‌های مرتبط با ارسال درخواست خرید و پروفرما، هزینه ترخیص کالا از گمرک و درنهایت هزینه ارسال کالاهای خریداری شده از چین به ایران است.

    هزینه خرید کاملاً وابسته به این است که قصد دارید چه کالایی وارد کنید. برای مثال هزینه اولیه واردات قطعات خودرو بیشتر از واردات لوازم پلاستیکی است. هزینه ارسال پروفرما و ارتباط با شرکت‌های چینی نیز بسیار اندک است و برای همه کالاها یکسان است. برای تخمین هزینه ترخیص کالا از گمرک نیز باید ابتدا از گمرک استعلام بگیرید تا هر کالا چه مقدار حق گمرکی و مالیات دارد و بر اساس آن محاسبه کنید.

    هزینه ارسال کالاها از چین به ایران نیز کاملاً وابسته به روش ارسال، مسافت میان مبدأ و مقصد، مدت‌زمان ارسال کالاها و نوع بیمه‌ای است که برای ارسال آنها در نظر می‌گیرید. روش دریایی که با کشتی باری انجام می‌شود از دو روش دیگر یعنی هوایی و روش زمینی ارزان‌تر است. با این حال گاهی لازم است که کالای خود را به روش هوایی ارسال کنید.

    شرایط واردات کالا از چین چیست؟

    شرکت بازرگانی وانیکس و واردات کالا از چین

    آخرین شرط که به نوعی از همه اهمیت بیشتری دارد این است که آیا شما شخصاً توانایی انجام تمامی مراحل واردات کالا از چین را دارید؟ بازرگانی وانیکس یک شرکت بازرگانی واسطه واردات کالا از چین است که مراحل واردات را برای بازرگانان حرفه‌ای و آماتور با ارزان‌‎ترین هزینه ممکن و در کمترین زمان انجام می‌دهد.

    اگر کارت بازرگانی درافت نکرده‌اید و توان مالی رفتن به چین و خرید کالاها را ندارید یا حتی اگر هزینه اولیه شما بسیار اندک است، اما قصد دارید روی واردات کالا سرمایه‌گذاری کنید، شرکت بازرگانی وانیکس به شما کمک می‌کند بدون دردسر تمام این موارد را انجام دهید.

    برای اینکه بتوانید از پس تمام شرایط لازم برای واردات کالا از چین برآیید تنها کافی است که با مشاوران شرکت بازرگانی وانیکس مشورت کرده و از آنها بخواهید که انجام مراحل واردات کالا از چین را برای شما برعهده گیرند. برای این کار نیز شما تنها یک قرارداد واردات با بازرگانی وانیکس بسته و منتظر می‌مانید تا کالاهای درخواستی از چین به ایران ارسال و درب منزل به شما تحویل داده شود. اینگونه هزینه‌های شما بسیار کاهش یافته و زودتر از چیزی که فکرش را کنید کالاها به ایران وارد می‌شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=334181

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم