• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

شرایط اخذ تسهیلات ازدواج

  • کد خبر : 343494
  • 30 فروردین 1403 - 20:20
شرایط اخذ تسهیلات ازدواج

بانک مرکزی اعلام کرده است که مبالغ مرتبط با تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به شبکه بانکی ابلاغ شده است. این تسهیلات برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ است، به میزان سه میلیارد ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله فراهم شده است. همچنین، زوج‌های زیر […]

  • بانک مرکزی اعلام کرده است که مبالغ مرتبط با تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به شبکه بانکی ابلاغ شده است. این تسهیلات برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ است، به میزان سه میلیارد ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله فراهم شده است. همچنین، زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوج‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال را دریافت می‌کنند.

    بانک مرکزی، مؤسسات اعتباری، و مدیران و کارکنان ذی‌ربط مسئول اجرای این بندها هستند و هر گونه تأخیر یا عدم اجرای این تسهیلات تخلف شناخته خواهد شد و در مراجع مربوطه پیگیری می‌شود.

    قبل‌تر، محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور اعلام کرده بود که بانک مرکزی برای اعطای وام ازدواج خواسته است که بانک‌ها یک ضامن را پذیرفته و تأیید کنند. اما ممکن است در برخی موارد متقاضیان شخصی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزیابی بانک، صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشند. در این صورت بانک ممکن است بخواهد متقاضی یک نفر دیگر را هم به عنوان ضامن معرفی کند.

    بنابراین، طبق قانون بودجه ۱۴۰۳، پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آن‌ها، مؤسسات اعتباری موظف به تأمین رکن ضامن هستند. این تأمین می‌تواند از طریق توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا حتی دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن باشد.

    امکان گزارش دادن در مورد ناهماهنگی‌های مربوط به تسهیلات ازدواج وجود دارد. بانک مرکزی اعلام کرده که اگر مردم هر گونه مشکل یا ناهماهنگی را در مراکز بانکی مشاهده کردند، می‌توانند این موضوع را به بانک مرکزی گزارش دهند. افراد می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی یا سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی، شکایت‌ها و درخواست‌های خود را ثبت کنند. بانک مرکزی این مسئله را جدی می‌گیرد و پیگیری می‌کند. این موارد شامل درخواست‌هایی مثل درخواست ضمانت‌هایی که فراتر از قوانین و مقررات است. لازم به ذکر است که تسهیلات ازدواج تنها یکبار به هر فرد پرداخت می‌شود و هیچگاه دوباره تکرار نمی‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343494

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم