• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

شایع‌ترین بیماری تلویزیون ال جی را بشناسید!

  • کد خبر : 341810
  • 18 بهمن 1402 - 15:07
شایع‌ترین بیماری تلویزیون ال جی را بشناسید!

فهرست محتوا طی ۱۰ سال گذشته شرکت ال جی رکورددار فروش تلویزیون در دنیا بوده است، به موازات این فروش بالا و در اختیار گرفتن بازا، در بخش خدمات پس از فروش و سرویس هم بالاترین آمار مراجعه به مراکز تعمیر تلویزیون متعلق به تلویزیون‌های ال جی است. با بررسی آمار مراجعه به مراکز ارائه […]

فهرست محتوا

  • طی ۱۰ سال گذشته شرکت ال جی رکورددار فروش تلویزیون در دنیا بوده است، به موازات این فروش بالا و در اختیار گرفتن بازا، در بخش خدمات پس از فروش و سرویس هم بالاترین آمار مراجعه به مراکز تعمیر تلویزیون متعلق به تلویزیون‌های ال جی است.

    با بررسی آمار مراجعه به مراکز ارائه خدمات تعمیر و سرویس تلویزیون، متوجه می‌شویم که در کنار کمیت بالای تلویزیون‌های ال جی، نکته دیگری جلب توجه می‌کند و آن مشکل مشترکی است که به صورت عمومی در اکثر مدل‌های تلویزیون ال جی ایجاد می‌شود: خرابی بک لایت تلویزیون.

    در ادامه این نوشته همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان تی وی به بررسی این بیماری شایع، خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی پرداخته‌ایم وبه سوالات مختلف در مورد آن از نشانه‌های ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون و روش تشخیص آن تا قیمت قطعات یدکی و هزینه تعمیربک لایت تلویزیون ال جی همه را بررسی کرده‌ایم.

     

    بک لایت چیست و در کجای تلویزیون قرار دارد؟

    به بیان ساده: بک لایت تعدادی لامپ است که در پشت صفحه نمایش تلویزیون‌های ال‌سی‌دی و ال ای دی قرار دارد و روشنایی لازم برای دیده شدن تصویر را ایجاد می‌کند.

    در آشنایی با وظیفه بک لایت در تلویزیون باید بدانید که تصویر ایجاد شده در تلویزیون‌های ال‌سی‌دی و ال ای دی تاریک است و قابل دیده شدن نیست.ماهیت و ساختارصفحه نمایش به گونه‌ای است که باید روشنایی تصویر به صورت جداگانه تهیه شده و به صفحه تلویزیون تابانده شود این وظیفه به وسیله تعدادی لامپ در پشت صفحه نمایش تلویزیون انجام می‌شود. به این روشنایی، نور پس زمینه یا بک لایت گفته می‌شود.

     

    علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی چیست؟

    بک لایت را باید یک قطعه مصرفی بدانید که طول عمر مشخص دارد و پس از پایان عمر مفید، به تدریج نور لامپ‌ها کم شده و در معرض خرابی و به اصطلاح سوختن قرار دارند. برای انواع بک لایت تلویزیون با توجه به ساختار و کیفیت، عمر مفید تقریبی تخمین زده می‌شود، اما باید بدانید که عوامل موثر دیگری در افزایش و یا کاهش عمر بک لایت تلویزیون موثر است.

     

    براساس یک اصل نانوشته در الکترونیک، قطعاتی که بیشتر گرم می‌شوند و نوسان حرارت در آنها بیشتر است، بیشتر در معرض خرابی قرار دارند. قطعاتی که توان مصرفی بالاتری دارند و انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، حرارت بیشتری در آنها تولید می‌شود که در عمر مفید انها موثر است.

    اگر بخواهیم به صورت عملی و تجربی به مجموعه تعمیرات در الکترونیک نگاه کنیم، متوجه می‌شویم: ا در مسیر عیب یابی، قطعاتی که دارای هیت سینک و فلز خنک کننده هستند بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

    در اینجا می‌خواهیم یک راز مهم و مخفی را با شما در میان بگذاریم:

    با کاهش مقدار تولید گرما در بک لایت تلویزیون و دفع بهتر آن می‌توانید عمر آن را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

    در ادامه متخصصین تعمیر تلویزیون رایان مهم‌ترین روش‌های موثر بر افزایش عمر بک لایت تلویزیون را به شما توضیح می‌دهند.

    علائم خرابی بک لایت تلویزیون ال جی کدامند؟

    شایع‌ترین نشانه خرابی بک لایت تلویزیون ال جی قطع شدن تصویر است. وقتی تلویزیون را روشن می‌کنید، در یک لحظه لوگوی ال جی نمایش داده می‌شود، اما پس از آن به جای آنکه تصویر ظاهر شود صفحه تلویزیون سیاه شده و هیچ تصویری دیده نمی‌شو،  اما پخش صدا به طور طبیعی ادامه دارد و سای عملکردهای تلویزیون هم به درستی انجام می‌شود. مثلاً می‌توانید تعویض کانال انجام دهید یا صدای تلویزیون را کم و زیاد کنید اما اثری از تصویر نیست.

    اگرکمی با ساختار و نحوه عملکرد بک لایت در تلویزیون آشنا باشید متوجه می‌شوید که قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی به علت قطع شدن کامل بک لایت اتفاق می‌افتد. اما نشانه‌های دیگری هم برای خرابی بک لایت تلویزیون وجود دارد که مهم‌ترین انها عبارتنداز:

    1. سیاه شدن قسمتی از تصویر تلویزیون ال جی
    2. چشمک زدن تلویزیون ال جی
    3. قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون ال جی
    4. ایجاد نقاط نورانی در صفحه تلویزیون ال جی
    5. آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

     

     

    علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی چیست؟

    اگر بک لایت تلویزیون شما سوخته و در جستجوی بهترین روش تعمیر آن هستید باید بدانید که تعویض کامل بک لایت با قطعه یدکی با کیفیت بهترین روش تعمیر تلویزیونی است که بک لایت آن معیوب شده است.

    در مجموعه تعمیرات تلویزیون بارها دیده‌ایم که تعمیرکار تلویزیون به دلایل مختلف مثل کاهش هزینه تعمیر تلویزیون یا عدم دسترسی به قطعه‌ای یدکی، اقدام به تعمیر بک لایت سوخته تلویزیون می‌کند. این در حالی است که باید بدانید همه لامپ‌های بک لایت عمر یکسان دارند و باید به صورت یکجا تعویض شوند. در غیر این صورت در مدت کوتاهی دوباره ما را وادار و ناچار به تعمیر تلویزیون می‌کنند.

     

    بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون چگونه است؟

    اگر بک لایت تلویزیون شما سوخته و در جستجوی بهترین روش تعمیر آن هستید باید بدانید که تعویض کامل بک لایت با قطعه یدکی با کیفیت بهترین روش تعمیر تلویزیونی است که بک لایت آن معیوب شده است.

    در مجموعه تعمیرات تلویزیون بارها دیده‌ایم که تعمیرکار تلویزیون به دلایل مختلف مثل کاهش هزینه تعمیر تلویزیون یا عدم دسترسی به قطعه‌ای یدکی، اقدام به تعمیر بک لایت سوخته تلویزیون می‌کند. این در حالی است که باید بدانید همه لامپ‌های بک لایت عمر یکسان دارند و باید به صورت یکجا تعویض شوند. در غیر این صورت در مدت کوتاهی دوباره ما را وادار و ناچار به تعمیر تلویزیون می‌کنند.

    بهترین مارک بک لایت تلویزیون ال جی کدام است؟

    در کنار دسته‌بندی‌های مختلف بک لایت‌ها که از نظر ساختار نوع مداربندی به انواع مختلف تقسیم می‌شوند یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب بهترین بک لایت تلویزیون شرکت و به اصطلاح برند تولید کننده بک لایت است.

    در حال حاضرتولید کنندگان بسیاری مشغول به تولید بک لایت تلویزیون ال جی هستند و محصولات آنها در بازارقابل دسترسی است. معتبرترین تولید کنندگان بک لایت تلویزیون ال جی عبارتنداز:

    1. EASTERN STAR
    2. INNOTEK
    3. JOUUS
    4. SHENJHEN

     

    در این میان، یکی از بهترین تولیدکنندگان بک لایت تلویزیون ال جی، شرکت ایسترن استار است که تولیدات متنوع و با کیفیت بسیار بالایی دارد. بر اساس اطلاعاتی که در سایت رسمی این شرکت در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفته است، شرکت ایسترن بک لایت بالغ بر 5000 تلویزیون در برندهای مختلف را تولید می‌کند و روزانه 2 تا 3 مدل جدید به این مجموعه اضافه می‌شود.

    تولیدات ایسترن استار در بخش تلویزیون‌های ال جی دقت، ظرافت و کیفیت بسیار بالایی دارد و تجربه ثابت کرده که عمر مفید بیشتری نسبت به سایر برندهای موجود در بازار امروز الکترونیک دارد.

    هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

    در انتهای این نوشته باید به مهمترین سوال مراجعین بخش تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی بپردازیم و آن قیمت بک لایت و به طور کل هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی است.

    باید دقت کنید که هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی شامل دو بخش است:

    1-قیمت قطعه یدکی بک لایت

    2-دستمزد تعمیرکار تلویزیون

    هر چقدر تلویزیون شما بزرگتر باشد یعنی اینچ آن بالاتر باشد، قیمت بک لایت آن هم بالاتر می‌رود. در عین حال برند تولید کننده هم در قیمت بک لایت تلویزیون ال جی موثر است.

    قیمت بک لایت تلویزیون ال جی از حدود ۲۵۰ هزار تومان ۴ میلیون تومان در تلویزیون‌های 60 اینچ این شرکت بالا می‌رود. در ادامه قیمت بک لایت تلویزیون ال جی در چند مدل و سایز مختلف، بعنوان نمونه درج شده است.

     

     

     

    اینچ تلویزیون ال جیمدل تلویزیون ال جی   قیمت بک لایت
                24             MT       280.000
                32              LN       580.000
                42              LN       950.000
                42              LB       1130.000
                47              LM       1.800.000
                49              UJ       600.000
                50              UK       850.000
                55              LF       1.450.000
                60              LB       2.500.000

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341810

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم