• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
2

شالبافیان در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر: ارزان ‌سازی سفر نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها است/ عمده ورود گردشگران خارجی از کشورهای همسایه بوده است

  • کد خبر : 292026
  • 28 اسفند 1400 - 7:06
شالبافیان در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر: ارزان ‌سازی سفر نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها است/ عمده ورود گردشگران خارجی از کشورهای همسایه بوده است

پول بانک: ما یک افزایش چشم‌گیر در هزینه‌های صنایع در سال‌های اخیر داشتیم که یکی از آن‌ حوزه‌ها صنعت گردشگری است؛ افزایش هزینه‌ها در سایر صنایع، معلول افزایش هزینه‌های سفر در حوزه گردشگری است‌.

  • معاون گردشگری کشور گفت: ما یک افزایش چشم‌گیر در هزینه‌های صنایع در سال‌های اخیر داشتیم که یکی از آن‌ حوزه‌ها صنعت گردشگری است؛ افزایش هزینه‌ها در سایر صنایع، معلول افزایش هزینه‌های سفر در حوزه گردشگری است‌.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی پول بانک، نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر، صبح امروز چهارشنبه 25 اسفند ماه 1400، با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، حسن میثمی ‌مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن فجر وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برگزار شد.

    علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور

    علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور، در ابتدای این نشست خبری گفت: در ماه‌های اخیر که دغدغه‌های مرتبط با کرونا تا حدودی کاهش پیدا کرد و بعد از بازگشایی مرزها با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا باید تمهیدات لازم را برای توسعه گردشگری می‌اندیشیدم. با توجه به اینکه هنوز وضعیت بیماری کاملا مشخص نبود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که علاوه بر آمادگی برای ارائه خدمات سفر نباید به ترغیب سفر می‌پرداختیم.

    وی افزود: در همین ارتباط ستادهای استانی اجرایی خدمات سفر از آبان ماه امسال آغاز به کار کرد و در برخی از استان‌ها استانداران ماموریت‌های ستاد را پیگیری کردند و این موضوع با دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزیر کشور تقویت شد و اکنون در سطح شهرستان و حتی دهیاری‌ها شاهد فعالیت بسیار خوب ستادهای اجرایی خدمات سفر هستیم.

    شالبافیان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم اطمینان‌بخشی سفر است که در همین راستا کارکنان تاسیسات گردشگری ملزم شدند تا حتما دو دز واکسن را تزریق کنند. ضمن اینکه تمام تاسیسات گردشگری ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی و نصب آن در محل تاسیسات گردشگری شدند.

    معاون گردشگری کشور، با اشاره به تقویت صنعت گردشگری گفت: از ابتدای آبان تا ۲۰ اسفند یک میلیون گردشگر ورودی به کشور داشتیم که نشان از توسعه صنعت گردشگری در ماه‌های اخیر دارد. این در حالی است که خوشبختانه در دولت سیزدهم و نیز از سوی مجلس شاهد حمایت بسیار خوبی از این صنعت هستیم.

    شالبافیان افزود: تصویب تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها و شناورهای دریایی، حمایت از فعالان گردشگری و صنایع‌دستی در قالب تبصره ۱۸، تلاش برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در سطح دنیا و… از مهم‌ترین اقدامات از صنعت گردشگری در ماه‌های اخیر است.

    وی درباره خسارت‌های کرونا به صنعت گردشگری گفت: در حوزه اقامتی متاسفانه شاهد این هستیم که کرونا ۳۰هزار میلیارد تومان به این صنعت آسیب وارد کرده است.

    معاون گردشگری کشور، به سند تحول گردشگری اشاره کرد و افزود: اصلی ترین رویکردی که سند تحول گردشگری دنبال می‌کند توجه به بازارهای گردشگری در کشورهای همسایه است. اما نقطه ثقل این صنعت تقویت همکاری‌ها با ذی‌نفعان و فعالان گردشگری است.

    شالبافیان ادامه داد: عمده ورود گردشگران خارجی از کشورهای همسایه بوده است اما با توجه به علاقه‌مندی فعالان برای احیای بازارهای گردشگری از کشورهای غیر همسایه نیز تقاضاهای خوبی داریم. در همین ارتباط  توجه و برنامه‌ریزی ما به محصولات گردشگری دارای مزیت است که می‌تواند به تحریک بازار گردشگری کمک کند.

    وی افزود: احیای مسیرهای جدید در حوزه گردشگری خارجی یکی دیگر از برنامه‌های ما است، ضمن اینکه معرفی شایسته ایران یکی دیگر از اولویت‌های ماست که با پیگیری‌های این وزارت‌خانه و همکاری مجلس، هزینه‌کرد افراد حقیقی برای تولید محتوا به زبا‌های خارجی به‌عنوان هزینه کرد مالیاتی قابل قبول است.

    معاون گردشگری کشور، درباره تسهیلات حمایتی از صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری یک فعالیت مناسبی را شروع کردیم که در همین ارتباط ۱۲۷۵ میلیارد تومان به تامین زیرساخت‌ها اختصاص یافته است. ضمن این‌ که دو هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و چهار هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی برای تامین زیرساخت‌های گردشگری در قالب تسهیلات در نظر گرفته شده که در نوع خود بی‌سابقه است.

    شالبافیان، درباره اقدامات این وزارتخانه برای اقامت گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ یادآور شد: «درباره نوروز اقدامات خوبی انجام شده است. در حوزه اقامت اگرچه بر اساس توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا، اولویت با اقامتگاه‌های رسمی است اما در صورت تشخیص شرایط خاص این اجازه به استانداران داده شده است تا از سایر اقامتگاه‌ها مانند اقامتگاه‌های آموزش و پرورش و خوابگاه‌های دانشجویی نیز استفاده شود.

    وی درباره نگرانی‌ها از آسیب‌ها به محیط زیست در طول سفر گفت: یکی از موضوعاتی که به همه استان‌ها ابلاغ کردیم و همه موظف به رعایت آن هستند این است که سفر هم‌وطنان برای محیط زیست باید حداقل نگرانی را به وجود آورد، صیانت از محیط زیست امری لازم است و همه باید به آن توجه داشته باشند.

    معاون گردشگری کشور، درباره معرفی تهران به عنوان مقصد سفر، یادآور شد: اعتقاد ما هم همین است که یکی از ظرفیت‌های گردشگری و سفر تهران است و اینکه تهران به اندازه کافی معرفی نشده کاملا درست است.‌ با توجه به این امر مهم، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران کتاب مسیرهای گردشگری تهران را منتشر و رونمایی کرده است. همچنین با همکاری شهرداری تهران اماکن بسیار خوبی برای میزبانی از گردشگران تهرانی تدارک دیده شده و بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز در نقاط مختلف تهران در نوروز ۱۴۰۱ راه‌انداری خواهد شد.

    شالبافیان، به اهمیت توجه به حوزه گردشگری در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که افتاده این است که شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلف شدند تا توسعه حوزه گردشگری را در اولویت قرار دهند. به اعتقاد ما یکی از مهمترین پیشران‌های اقتصادی در هر استان حوزه گردشگری است و مدیران کل ما در استان‌ها باید این موضوع را در سال آینده به صورت جدی پیگیری کنند.

    وی درباره اقامت در کلاس‌های درس اظهار کرد: مصوبه ستاد ملی کرونا این است که  اقامت فقط در اقامتگاه‌های رسمی مجاز است؛ اما در شرایط اضطراری تشخیص این موضوع با استانداران است که می‌توانند از سایر اماکن اقامتی استفاده کنند.

    رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، درباره ارائه خدمات به مسافران استان‌های جنوبی کشور، گفت: کشتی‌های تفریحی و شناورهای مسافری که با شیوع کرونا فعالیت نداشتند، با همکاری سازمان بنادر و کشتیرانی فعالیت خود را مجددا آغاز خواهند کرد. ضمن اینکه با همکاری وزارت راه و شهرسازی آموزش لازم به کارکنان این شناورها داده شده است.

    شالبافیان، درباره تخلف احتمالی برخی از شرکت‌های مسافرتی در نوروز و احتمال هرج و مرج با آغاز سونامی سفر در نوروز ۱۴۰۱، گفت: اگر کسی تخلف کند و ما مطلع بشویم و برخورد نکنیم، طبیعی است که به اصلی‌ترین وظیفه خود عمل نکردیم. ما اینجا هستیم که از حقوق مردم صیانت کنیم. اجازه نخواهیم داد اندک افرادی سیمای فعالان گردشگری را خدشه‌دار کنند. نظارت‌های ما تقویت شدند و تیم‌های نظارتی وزارتخانه افزایش یافته‌اند.

    وی درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره افزایش هزینه‌های سفر افزود: ما یک افزایش چشم‌گیر در هزینه‌های صنایع در سال‌های اخیر داشتیم که یکی از آن‌ حوزه‌ها صنعت گردشگری است. افزایش هزینه‌ها در سایر صنایع، معلول افزایش هزینه‌های سفر در حوزه گردشگری است‌. یکی از محورهای سند تحول گردشگری کمک به در دسترس قرار گرفتن سفر است که می‌تواند به ارزان‌سازی سفر کمک کند‌.

    معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: ارزان‌سازی سفر البته نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها است. پیش‌بینی ما این است که سفرهای نوروزی امسال نسبت به نوروز ۱۳۹۸ که نوروز قبل از شیوع کرونا بود، ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

    بنا به این گزارش، در پایان این نشست خبری، تفاهم ‌نامه همکاری میان معاونت گردشگری و شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول)، با حضور قائم‌ مقام شرکت، با هدف تسهیل خدمات به مسافران و گردشگران امضا شد. این تفاهم ‌نامه که به مدت پنج‌ سال اعتبار دارد، قرار است خدمات مورد نیاز گردشگران را تامین نماید.

    خبرنگار رسانه: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=292026

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم