• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

سیف سهندی در نشست خبری ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی: فعالیت ۸۰۰ شرکت در حوزه گیاهان دارویی

  • کد خبر : 307510
  • 10 آبان 1401 - 10:11
سیف سهندی در نشست خبری ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی: فعالیت ۸۰۰ شرکت در حوزه گیاهان دارویی

پول بانک: ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی، از ۱۰ تا ۱۳ آبان سال ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۷، به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود.

  • دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پنج صندوق خطر پذیر و شرکت هایی از حوزه پژوهش و فناوری برای حمایت از فعالان حوزه گیاهان دارویی در ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی حضور خواهند داشت.

    به گزارش خبرنگار حوزه فناوری پول بانک، نشست خبری ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی، یکشنبه 8 آباه ماه 1401، با حضور مهدی سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از اصحاب رسانه، درسالن جلسات ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

    مهدی سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    مهدی سیف سهندی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ابتدای این نشست خبری گفت: ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی با حضور ۲۴۰ شرکت فناور در این حوزه برگزار و چالش های پیش روی آن به فناوران معرفی می شود.

    وی افزود: این نمایشگاه به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعد از دو سال به صورت حضوری از ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه امسال در مصلی تهران برپا می شود.

    دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیان داشت: نمایش توانمندی شرکت های دانش بنیان، نمایش توانمندی استانی، پاویون بین الملل و صادرات، پاویون سرمایه گذاری و شتاب دهی، میز خدمت دولت، برگزاری ۹ پنل تخصصی، فرهنگ سازی و آشنایی با طب سنتی و داروسازی طب سنتی، فرهنگ سازی گیاهان دارویی و طب سنتی برای کودکان و نوجوانان و همچنین برپایی باغ گیاهان دارویی با نمایش ۵۰ گونه گیاهان دارویی، از جمله بخش های این نمایشگاه می باشد.

    سیف سهندی، با اشاره به حضور ۲۴۰ شرکت در بخش های مختلف ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی افزود: ۱۸۰ شرکت تولیدکننده و صادرکننده فرآورده های گیاهان دارویی در بخش های مختلف و ۶۰ شرکت نوپا و هسته فناور در بخش استانی این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    وی از حضور ۷۰ تا ۸۰ هیات تجاری و بازرگانی از کشورهای اروپایی همچون روسیه، صربستان و کشورهای همسایه مانند عراق، عمان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و همچنین سایر کشورها از جمله ونزوئلا، هند و گامبیا خبر داد.

    دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از برگزاری ۹ پنل‌ تخصصی در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران به منظور شناسایی توانمندی‌های تخصصی و دانشی برای رفع چالش‌های این حوزه خبر داد.

    سیف سهندی، افزود: این پنل ها با هدف بررسی جدیدترین فناوری‌های حوزه زنجیره ارزش گیاهان دارویی با موضوعات مختلفی مانند زراعت (کشاورزی قراردادی، نهاده‌های تولیدی، توسعه مکانیزاسیون در مرحله برداشت)، فرآوری (استحصال مواد موثره، افزودنی‌های غذایی)، قیمت‌گذاری محصولات و عرضه محصولات گیاهان دارویی و سیاست‌گذاری‌های کلان زیست‌بوم نوآوری و فناوری گیاهان دارویی ایران برگزار می شود.

    وی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی چالش‌های مطرح شده در پنل‌ها توسط متخصصان هر حوزه، راه‌کارهای عملیاتی برای رفع آن‌ها ارایه می‌شود. در هر پنل نیز سعی می‌شود دانش فنی یا خدمات و محصولات فناورانه به‌منظور رفع چالش‌های موجود در آن حوزه معرفی شود. این پنل‌ها با حضور مسئولان و متخصصان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم چنین نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. همچنین مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های خصوصی فعال در هر حوزه نیز در پنل‌ها حضور خواهند داشت.

    دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این پنل‌ها توجه ویژه به زیست‌بوم نوآوری و فناوری صنعت گیاهان دارویی است و در این بخش، دانش فنی توسعه‌یافته توسط مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها یا بخش خصوصی، ارایه و برای انتقال به صنعت معرفی می شود.

    سیف سهندی، تصریح کرد: پنج صندوق خطر پذیر و شرکت هایی از حوزه پژوهش و فناوری برای حمایت از فعالان حوزه گیاهان دارویی در ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی حضور خواهند داشت.

    وی همچنین از فعالیت ۸۰۰ شرکت در حوزه گیاهان دارویی خبر داد و افزود: ۲۵ درصد این تعداد دانش بنیان هستند.

    دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میزان صادرات گیاهان دارویی طبق آمار گمرک در سال ۱۴۰۰ را ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در حوزه داروهای دامپزشکی مبتنی بر گیاهان دارویی نیز ۲۰۰ میلیون دلار تولید داشته ایم.

    سیف سهندی، در ادامه یکی دیگر از بخش های ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی را بخش سلامتکده طب سنتی بیان کرد و گفت: این بخش با همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و درمان بوده و مراجعه‌کنندگان به این نمایشگاه می توانند توسط طب سنتی مورد معاینه قرار گیرند و داروهای خود را به صورت حضوری از داروخانه فرآوده‌های طبی مستقر در این نمایشگاه خرید کنند.

    دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پایان سخنان خود گفت: هم اکنون ۸ هزار گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ گونه دارای خواص گیاهی و ۱۸۰۰ گونه نیز بومی و مختص ایران است.

    گفتنی است، ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی، از ۱۰ تا ۱۳ آبان سال ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۷ با حضور بیش از ۱۰۰ مهمان بین الملل و مشارکت ۲۴۰ شرکت دانش بنیان و خلاق تولیدکننده دارو و فرآورده های طبیعی و سایر صنایع وابسته به گیاهان دارویی از سراسر کشور و به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307510

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم