• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

سود سهام عدالت در شب عید واریز می‌شود

  • کد خبر : 342107
  • 29 بهمن 1402 - 14:13
سود سهام عدالت در شب عید واریز می‌شود

سود سهام عدالت در سال گذشته به صورت دو مرحله‌ای واریز شده است و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. در مرحله اول، سود سهام عدالت در آذرماه پرداخت شده است. حالا، مرحله دوم واریز سود در روزهای پایانی سال جاری انجام خواهد شد. این اقدام به منظور اطمینان از واریز به […]

  • سود سهام عدالت در سال گذشته به صورت دو مرحله‌ای واریز شده است و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. در مرحله اول، سود سهام عدالت در آذرماه پرداخت شده است. حالا، مرحله دوم واریز سود در روزهای پایانی سال جاری انجام خواهد شد.

    این اقدام به منظور اطمینان از واریز به موقع سود به سهامداران و افزایش شفافیت در عملکرد بازار سرمایه انجام می‌شود.

    رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدمات سازمان بورس، سعید واشقانی فراهانی، اعلام کرد که تمام تلاش سازمان بورس بر این است تا سود سهام عدالت را به موقع پرداخت کند. اما برخی از شرکت‌ها وعده پرداخت سود را نپذیرفته و مبالغ مرتبط با سهام عدالت را واریز نکرده‌اند که این موضوع باعث تأخیر در واریز مرحله دوم سود شده است.

    واشقانی فراهانی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و اعطای اولتیماتوم به شرکت‌های متخلف، این مشکلات برطرف خواهد شد و مرحله دوم سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

    آخرین فرصت برای دریافت سود امسال سهام عدالت

    وراث متوفیانی که تا حداکثر ۱۰ اسفند فرآیند تقسیم ارث سهام عدالت آن‌ها به پایان رسیده باشد، قادر به دریافت سود سهام عدالت خواهند بود.

    برای دریافت سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته، وراث باید تا زمان مشخص شده توسط سامانه میراث با مدارک مورد نیاز، از جمله کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، به همراه اصل یا کپی مشابه اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه همه ورثه مشخص شده در گواهی حصر وراثت و اصل یا کپی مشابه اصل گواهی حصر وراثت، به مراکز مرتبط مراجعه کنند.

    محمود حسنلو، معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اظهار کرد که برای این کار، یکی از ورثه یا نماینده‌ی ورثه با سجام باید به یکی از شعب کارگزاری‌های بورس یا یکی از شعب بانک‌های ملی، ملت، تجارت و پارسیان مراجعه کند.

    فرآیند تقسیم سود سهام عدالت بین ورثه حداکثر دو روز کاری زمان می‌برد و تمام مراحلی که پرونده پشت سر می‌گذارد در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان مشخص است.

    مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، محمد باغستانی، هم افزود: هیچگونه هزینه‌ای برای این فرآیندها لازم نیست و کاملاً رایگان است. افرادی که وراثت سهام دارند و اطلاعاتی از دارایی متوفی ندارند می‌توانند با مراجعه به درگاه میراث سهام عدالت متوفی را استعلام کنند.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از ورثه متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶۰۰۰ شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

    افراد دارای سجام بورس می‌توانند پس از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir، از طریق گزینه «امور سهام عدالت متوفی» با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد افراد متوفی وضعیت سهام عدالت آنان را استعلام کنند.

    افزایش ۱۰۰ هزار تومانی در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت

    واریز سود سهام عدالت در سال‌های اخیر به دو مرحله تقسیم شده است. اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث تا تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به پایان برسد، گروهی از صاحبان سهام عدالت در ماه پایانی سال دو سود سهام عدالت جداگانه دریافت خواهند کرد.

    به گفته مسئولان سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، این بار مرحله دوم واریز سود سهام عدالت قرار است در روزهای پایانی اسفند انجام شود. اما زمان دقیق این واریز هنوز مشخص نشده است و احتمالاً برای تعیین زمان دقیق این واریز باید تا اواسط اسفندماه صبر کرد.

    در سال گذشته، مقدار سودی که در مرحله دوم برای دارندگان سهام عدالت واریز شد، تقریباً ۱۷ درصد بیشتر از سود مرحله نخست بود. اگر این الگو در سال جاری تکرار شود، می‌توان انتظار داشت که مقدار سود دریافتی مرحله دوم حداقل ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مقدار سود مرحله نخست باشد.

    در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در سال جاری، دارندگان سهام با سبدهای مختلف به ترتیب مقادیر متفاوتی از سود دریافت کردند. به عنوان مثال، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، ۶۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند، در حالی که دارندگان سبد سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342107

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم