• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

سودسازترین استراتژی طلا در فارکس + نکات طلایی

  • کد خبر : 308072
  • 27 آبان 1401 - 2:40
سودسازترین استراتژی طلا در فارکس + نکات طلایی

فهرست محتوا طلا یکی از جذاب‌ترین نمادهای معاملاتی در فارکس است. این فلز گران‌بها که با نام XAUUSD در فارکس معامله می‌شود به دلیل نوسانات شدید و ارزش پیپ آن (تقریباً 10 برابر سایر جفت ارزها است) بسیار مورد توجه معامله گران فارکس است. البته این جذابیت‌ها بدون خطر هم نیست. همین نوسانات شدید در […]

فهرست محتوا

  • طلا یکی از جذاب‌ترین نمادهای معاملاتی در فارکس است. این فلز گران‌بها که با نام XAUUSD در فارکس معامله می‌شود به دلیل نوسانات شدید و ارزش پیپ آن (تقریباً 10 برابر سایر جفت ارزها است) بسیار مورد توجه معامله گران فارکس است. البته این جذابیت‌ها بدون خطر هم نیست. همین نوسانات شدید در طلا باعث می‌شود تا معامله گران مبتدی خیلی زود در این نماد متحمل ضررهای شدید بشوند؛ بنابراین بیشتر افراد به دنبال آن هستند که بتوانند سودسازترین استراتژی طلا را پیدا کنند. ما در این مطلب بیشتر شما را با شرایط معاملات طلا آشنا می‌کنیم و نکاتی طلایی برای ترید کردن روی طلا به شما ارائه خواهیم داد.

    ترید طلا به روش دی تریدینگ

    نماد طلا به صورت تقریباً 24 ساعته در بازار فارکس باز است. اما بیشترین نقدینگی آن زمان سشن نیویورک است که به وقت ایران بین ساعت 16:30 تا 00:30 بامداد است. اینکه شما در کدام سشن معاملاتی طلا را ترید کنید به خودتان و استراتژی شما بستگی دارد اما پیشنهاد حرفه‌ای‌های بازار این است که ترید طلا را از سشن نیویورک شروع کنید. معمولاً تریدرهای که دی تریدینگ می‌کنند نگاهشان به بازار نیویورک است. زیرا مسیر اصلی حرکت طلا در این بازار مشخص می‌شود و همچنین بسته شدن کندل طلا به زمان بسته شدن بازار نیویورک مربوط است بنابراین می‌توان بهترین زمان و بالاترین نقدینگی را در ترید طلا به شما ارائه کند.سودسازترین استراتژی طلا در فارکس + نکات طلایی

     

    به محدوده‌های کف و سقف طلا به شدت دقت کنید

    یکی از سودسازترین استراتژی‌های طلا در فارکس، استفاده از کف و سقف‌های مهم در نماد  XAUUSDاست. زیرا طلا یک نماد بسیار مهم در اقتصاد جهانی است و نمی‌تواند بدون دلیل فاندامنتالی، از سقفی فراتر برود یا کفی را بشکند. کل بازار و اقتصاد جهان نگاهشان به قیمت طلا دوخته شده؛ بنابراین، کف و سقف‌های مهم طلا، یکی از نقاطی است که از آنجا می‌توانید منتظر تریدهای عکس روند باشید. بیشتر اسکلپرها برای ترید طلا به شدت روی این خطوط حمایت و مقاومت حساب باز می‌کنند.  استفاده از این سطوح میتواند بهترین استراتژی طلا در فارکس است. با کمک گرفتن از مقاله بهترین استراتژی طلا در فارکس و نکاتی که درباره ترید طلا باید بدانید و چندین محتوای مفید دیگر، سعی کردیم بهترین استراتژی را برای تریدهای شما روی طلا به شما معرفی کنیم.

    نیوز تریدینگ در طلا

    یک استراتژی جذاب در طلا نیوز تریدینگ است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید طلا به شدت به اخبار، شایعات و وضعیت سیاسی جهان حساس است و به سرعت واکنش‌های بزرگی به آنها نشان می‌دهد. اگر خبر بدی مانند جنگ، بیماری، حمله تروریستی یا غیره اتفاق بی افتد، هرجای چارت که باشید کافی است در طلا دکمه BUY را بزنید تا سود کلانی کنید. حتی چشم بسته! زیرا در زمان وجود چنین بحران‌هایی، همه بانک‌ها، مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاری بزرگ به سرعت می‌خواهند دارایی‌های خود را به طلا تبدیل کنند به همین دلیل افزایش خریدار در طلا رخ می‌دهد و به‌سرعت روند قیمتی طلا صعودی می‌شود. بسیاری از تریدرها با اخبار طلا را معامله می‌کنند و اسم این روش خود را نیوز تریدینگ گذاشته‌اند.

    واگرایی در طلا را زیر نظر بگیرید

    اگر از تریدرهای طلا بپرسید که کدام الگو بیشتر در طلا تکرار می‌شود احتمالاً جواب بیشتر آنها واگرایی است. واگرایی به شدت در ترید طلا مؤثر است. هر استراتژی که برای ترید طلا دارید آن را با واگرایی ترکیب کنید. واگرایی را می‌توانید با اندیکاتورهای زیادی مانند MACD ، STOCHASTIC و … مشاهده کنید. معمولاً جواب طلا به وقوع واگرایی مثبت است و خیلی زود به آن واکنش نشان می‌دهد.

    پیگیری میزان تقاضای صنعتی و تجاری برای طلا

    هرچقدر هم که بحث تکنیکال را درمورد طلا پیش بکشیم، از این حقیقت نمی‌توان فرار کرد که رفتار طلا بیشتر بنیادین است تا تکنیکال؛ بنابراین شما باید برای ترید طلا به شدت به تحلیل فاندامنتال وابسته باشید. باید سایر مصرفت کنندگان بزرگ طلا را زیر نظر بگیرید. مثلاً در صنعت پزشکی و فناوری، مصرف طلا بالاست، پس اگر در این صنایع اتفاقی رخ دهد که قرار باشد تولیدات خود را به هر دلیلی افزایش دهند، پس حتماً قیمت طلا رشد خواهد کرد. همچنین می‌توانید نماد بزرگ‌ترین استخراج کنندگان طلا را زیر نظر داشته باشید. اگر این شرکت‌های استخراج‌کننده به هر دلیلی دچار مشکل یا افت ارزش سهام شوند، باید بدانید که قطعاً قیمت طلا افت خواهد کرد و بی‌ثبات خواهد شد.

    سودسازترین استراتژی طلا در فارکس + نکات طلایی

    زیرنظر گرفتن رفتار بانکهای مرکزی

    در شرایط خاصی، بانکهای مرکزی علاقه دارند تا دارایی خود را بیشتر تبدیل به طلا کنند. مثلاً در دوره جنگ اوکراین، چین و روسیه به شدت به سمت خرید طلا حرکت کردند زیرا بیم آن را داشتند که ارزش پولشان به شدت افت کند. زمانی که بانک‌های مرکزی شروع به خرید طلا می‌کنند دو پیام را به معامله گران فارکس می‌دهند. یکی اینکه قیمت ارزها افت خواهد کرد و دوم اینکه حداقل در کوتاه مدت قیمت طلا صعودی خواهد بود. این وضعیت فرصتی برای کسب سود سریع است.

    نرخ بهره یک نقطه طلایی در ترید طلا است

    یکی از طلایی‌ترین نکات دربار XAUUSD پیدا کردن نرخ بهره واقعی است. طلا همبستگی شدید با نرخ بهره دارد. هر زمان که نرخ بهره کاهش یابد، قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند و هرزمان که نرخ بهره بالا برود، قیمت طلا نیز افت می‌کند. به لحاظ تاریخی باید مراقب زمانی که نرخ بهره بالای 1 و زیر 2درصد می‌رود، شما دقتتان به قیمت طلا بیشتر شود. زیرا این محدوده‌ای است که می‌تواند قیمت طلا را به شدت دچار جابه‌جایی کند.

    سودسازترین استراتژی طلا در فارکس

    همان‌طور که در پاراگراف‌های بالایی متوجه شدید، شما دوبرابر زمانی که به تحلیل چارت طلا می‌پردازید، باید حتماً تمرکز خود را روی رفتار بانک‌ها و کمپانی‌هایی بگذارید که مستقیماً روی قیمت جهانی طلا تأثیرگذار هستند. همچنین نقش اخبار ناگهانی را نیز نباید در حرکت قیمت طلا نادیده بگیرید. اگر به دنبال سودسازترین استراتژی طلا در فارکس هستید باید بگوییم که این استراتژی از ترکیب خواندن بازار به روش فاندامنتال و پیدا کردن نقاط ترید به روش تکنیکال به دست خواهد آمد.

    ترید طلا در فارکس چگونه است؟

    شما با ثبت نام در یک کارگزاری و بروکر فارکس مطمئن می‌توانید به ترید طلا در فارکس بپردازید. پیشنهاد ما استفاده از بروکری است که بهترین خدمات را به تریدرهای فارکس در ایران ارائه می‌دهد. بعد از ثبت نام، یک حساب معاملاتی مناسب با استراتژی خود ایجاد کنید. ابتدا حسابتان را دمو انتخاب کنید تا بتوانید استراتژی طلای خود را در آن تست کنید. سپس می‌توانید از طریق واریز و برداشت ریالی، حسابتان را شارژ کنید و به راحتی در آن ترید کنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308072

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم