• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

سهمیه بنزین اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟

  • کد خبر : 343514
  • 30 فروردین 1403 - 20:54
سهمیه بنزین اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟

زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد. برای خودروهای شخصی، ۶۰ لیتر بنزین اردیبهشت امشب ساعت ۲۴ (صفر بامداد) در کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود. سقف ذخیره سهمیه بنزین برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها تا ۹ ماه است و بیش از این میزان ذخیره‌سازی نمی‌شود. سهمیه سوخت انواع وسایل نقلیه سهمیه سوخت انواع وسایل […]

  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد. برای خودروهای شخصی، ۶۰ لیتر بنزین اردیبهشت امشب ساعت ۲۴ (صفر بامداد) در کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود. سقف ذخیره سهمیه بنزین برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها تا ۹ ماه است و بیش از این میزان ذخیره‌سازی نمی‌شود.

    سهمیه سوخت انواع وسایل نقلیه

    سهمیه سوخت انواع وسایل نقلیه به صورت زیر است:

    سهمیه سوخت انواع وسایل نقلیه
سهمیه سوخت انواع وسایل نقلیه به صورت زیر است:

    قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان است و هر ماه صاحبان خودروها می‌توانند ۶۰ لیتر بنزین با این قیمت را دریافت کنند. قیمت هر لیتر بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان است و صاحبان خودروها می‌توانند با کارت سوخت شخصی‌شان حداکثر ۱۵۰ لیتر بنزین را با این قیمت شارژ کنند که تغییری نسبت به گذشته ندارد. افرادی که نیاز به مصرف بنزین بیشتر از ۲۱۰ لیتر در ماه دارند، می‌توانند از کارت سوخت اضطراری جایگاه‌ها با قیمت ۳۰۰۰ تومان برای دریافت بنزین استفاده کنند.

    با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۲ و برای جلوگیری از قاچاق سوخت، وزارت نفت موظف است تا پایان شش ماه ابتدایی سال، حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزینی و ۹۵ درصد خودروهای نفت‌گازسوز از کارت سوخت خودرو استفاده کنند.

    ساماندهی این کارت‌های سوخت باعث کاهش قاچاق بنزین از جایگاه‌ها می‌شود. همه جایگاه‌های سوخت این کارت‌ها را جمع‌آوری نکرده‌اند و تعداد محدودی از آن‌ها برای مواقع اضطراری هنوز هم در دسترس است. اما این ساماندهی باعث کاهش قاچاق بنزین از جایگاه‌ها شده است.

    مصرف بنزین در کشور در روزهای پرمصرف به ۱۲۰ میلیون لیتر می‌رسد، درحالی‌که تولید بنزین ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است، بنابراین در برخی از روزها کشور با ناترازی بنزین مواجه می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343514

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم