• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

سماک رجبی در نشست خبری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی: قفل بسته صنعت گردشگری به دست راهنماها باز می‌شود/ متأسفانه راهنما شغل محسوب نمی ‌شود

  • کد خبر : 20430
  • 01 اسفند 1397 - 17:18
سماک رجبی در نشست خبری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی: قفل بسته صنعت گردشگری به دست راهنماها باز می‌شود/ متأسفانه راهنما شغل محسوب نمی ‌شود

مدیر عامل جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: راهنمای گردشگری یکی از قدیمی ‌ترین شغل‌های دنیاست و انتخاب یک روز در تقویم جهانی به نام راهنمای گردشگری نشان می‌دهد که این حرفه در دنیا به عنوان یک شغل شناخته شده است.

  • مدیر عامل جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: راهنمای گردشگری یکی از قدیمی ‌ترین شغل‌های دنیاست و انتخاب یک روز در تقویم جهانی به نام راهنمای گردشگری نشان می‌دهد که این حرفه در دنیا به عنوان یک شغل شناخته شده است.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، عصر امروز دوشنبه 29 بهمن ماه 97، با حضور علی صدرنیا رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، علی سماک رجبی مدیرعامل جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و دبیر گردهمایی، پرنیان پورپزشک عضو هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و جمعی از اصحاب رسانه، در محل دفتر جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی برگزار گردید.

    علی سماک رجبی٬ مدیرعامل جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی

    علی سماک رجبی٬ مدیرعامل جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، در ابتدای این نشست خبری گفت: راهنمای گردشگری یکی از قدیمی ‌ترین شغل‌های دنیاست و انتخاب یک روز در تقویم جهانی به نام راهنمای گردشگری نشان می‌دهد که این حرفه در دنیا به عنوان یک شغل شناخته شده است.

    وی افزود: این در حالی است که متأسفانه در تقویم ملی ما هیچ اشاره‌ای به این عنوان یا روز نشده است.

    دبیر دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بیان داشت: در حال حاضر ما شاهد فعالیت نسل چهارم صنعت گردشگری هستیم.

    رجبی، ادامه داد: بنا بر آمار سازمان میراث فرهنگی٬ در حال حاضر 14 هزار نفر کارت راهنمای تور دریافت کرده اند٬ اما متأسفانه بیشتر آنها راهنمای گردشگری را به عنوان شغل دوم یا سوم خود انتخاب می‌کنند.

    وی در ادامه گفت: متأسفانه راهنما شغل محسوب نمی‌شود؛ چرا که قوانین سختی کار را در برنمی‌گیرد و حق بیمه را هم خویش‌ فرما پرداخت می‌کند در حالی که دولت باید به راهنماها کمک کند چرا که ما حتی بیمه بیکاری هم نداریم.

    مدیرعامل جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، با بیان اینکه این راهنماها هستند که صنعت گردشگری را سر پا نگه داشته‌اند، گفت: قفل بسته صنعت گردشگری به دست راهنماها باز می‌شود، راهنماهای ایران انسان‌های کوچکی نیستند فقط کافی است به آنها بها دهیم تا در جامعه هویت شغلی پیدا کند.

    رجبی ادامه داد: بیشتر مردم فکر می‌کنند راهنماهای گردشگری مترجم هستند و می‌توانند به سفر بروند حتی خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر یک زبان خارجی بلد باشند می‌توانند راهنمای گردشگری شوند در حالی که این تفکر اصلاً درست نیست، راهنما مهارت‌های زیادی دارد که تعامل برقرار کردن با مردم از هر قشر و فرهنگی یکی از این مهارت‌ها محسوب می‌شود.

    وی بیان داشت: در گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی٬ از دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشور٬ برای حضور در مراسم دعوت شده است.

    دبیر دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی٬ در پایان سخنان خود گفت: نماینده ناجا از دیگر میهمانان این گردهمایی خواهد بود و امیدواریم با حضور مقاماتی که در گردشگری نقش اثرگذار دارند بتوانیم از این گردهمایی نتیجه مطلوبی را به دست آوریم.

    گفتنی است، دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، عصر پنجشنبه 2 اسفند ماه سالجاری، با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشور، نماینده ناجا و جمعی از مدیران و فعالان حوزه گردشگری، در سالن خلیج فارس موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می گردد.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=20430

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم