• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

سلطانی‌ نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه: طراحی معاملات خاص کشاورزی در بورس کالا انجام می شود

  • کد خبر : 5838
  • 07 اسفند 1396 - 6:57
سلطانی‌ نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه: طراحی معاملات خاص کشاورزی در بورس کالا انجام می شود

مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: در حوزه محصولات کشاورزی امسال رکود معاملات گندم در بورس کالا شکسته شد که از نظر مقدار 21 د رصد رشد و از نظر ارزش با 10 درصد رشد مواجه بوده است.

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک (سید هادی شریفی ) ، نشست خبری حامد سلطانی‌ نژاد، مدیر عامل بورس کالای ایران، صبح امروز یکشنبه 6 اسفند ماه 96، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، برگزار شد.

    حامد سلطانی‌ نژاد، مدیر عامل بورس کالای ایران

    حامد سلطانی‌ نژاد، مدیر عامل بورس کالای ایران، در ابتدای این نشست خبری گفت:‌ یک سری اقدامات امسال در بورس کالا انجام شده که سبب بهبود بازار شده است.

    وی افزود: در 10 ماهه سال 96، 87 هزار و 900 میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سرمایه ایران بوده است که از نظر ارزش کل 48 درصد افزایش داشته و رکورد خیلی خوبی است که این رقم با در نظر گرفتن مجموع اوراق فیزیکی و اوراق بهادار ایران به 103 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

    مدیر عامل بورس کالای ایران، به حوزه معاملات محصولات صنعتی و معدنی اشاره کرد و گفت: در این حوزه اگر چه به دلیل کاهش قیمت سنگ‌آهن در 6 ماهه اول امسال و کاهش یک میلیون تنی صادرات آن مواجه بوده‌ایم،‌ اما در بقیه حلقه‌های صنعتی و معدنی با رشد 29 درصدی در ارزش محصولات معدنی در 11 ماهه سال 96 نسبت به سال 95 بوده‌ایم.

    سلطانی ‌نژاد، اظهار داشت: در حوزه محصولات کشاورزی امسال رکود معاملات گندم در بورس کالا شکسته شد که از نظر مقدار 21 د رصد رشد و از نظر ارزش با 10 درصد رشد مواجه بوده است.

    وی با بیان اینکه در حوزه بازار برقی رشد 60 درصدی در مقدار مواجه بوده‌ایم، افزود: از نظر ارزش این معاملات 160 درصد رشد داشته و در کنار آن به دلیل شفافیت مالیات بر ارزش افزوده معاملات شمش طلا در بورس کالا کاهش داشته که امیدواریم در سال آینده بهبود یابد.

    سلطانی‌ نژاد افزود: در نهایت در 11 ماهه سال 96، بالغ بر 24 میلیون تن کالا به ارزش 44 هزار میلیارد و 635 میلیون تومان معامله شده که رشد 33 درصدی در ارزش کالا به همراه  داشته است.

    مدیرعامل بورس کالای ایران، با بیان اینکه 3 هزار و 776 قرارداد آتی در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفته است، افزود: میزان معاملات در بورس کالا در 11 ماهه امسال 39 درصد رشد داشته که به تفکیک حجم معاملات 18 هزار و 300 میلیارد تومان در بخش صنعتی، 13 هزار و 900 میلیارد تومان در بخش پتروشیمی‌ها، 3 هزار و 100 میلیارد تومان در بخش کشاورزی و 400 میلیارد تومان در بخش فرعی معامله انجام شده است.

    سلطانی ‌نژاد بیان داشت: گواهی سپرده کالا برای ذرت با 86 درصد و برای جو با 6 درصد در بورس کالای ایران معامله انجام شده و پسته، زعفران و سکه طلا نیز 8 درصد گواهی سپرده را به خودشان اختصاص داده‌اند.

    مدیرعامل بورس کالای ایران، به رشد معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران هم اشاره کرد و افزود: 2700 تن محصولات کشاورزی در 9 ماهه امسال مورد معامله قرار گرفته و بالغ بر 94 انبار در بورس کالا پذیرش شده و کد فعال گرفته‌اند تا افراد بتوانند از ظرفیت انبارها استفاده کنند و در نهایت می‌توان گفت در بخش کشاورزی از نظر مقدار رشد 21 درصدی و در ارزش رشد 19 درصدی را تجربه کرده‌ایم که رکورد جدید محسوب می‌شود.

    وی از طراحی معاملات خاص کشاورزی در بورس کالا خبر داد و افزود: ماده 32 برنامه ششم توسعه تأکید دارد در بورس کالا برای تنظیم کالا استفاده شود و مادر همین راستا در سال 96، برای ورود جو، گندم و ذرت اقدامات خوبی انجام داده‌ایم که 18 انبار برای جو و 69 انبار برای پذیرش ذرت آماده شده‌اند و در کنار آن 251 هزار کشاورز اطلاعاتشان در بورس کالا ثبت، راستی‌آزمایی و  کد معامله دریافت کرده‌اند.

    مدیر عامل بورس کالای ایران، در پایان سخنان خود، به انجام معاملات جوجه یک‌ روزه در بورس کالا اشاره کرد و گفت: خرید توافقی زعفران در بورس کالا آغاز شده و گواهی سپرده پسته را نیز در دستور کار داریم مضاف بر اینکه اولین اوراق سلف موازی برای مرغداری‌ها، دام و طیور را منتشر کرده‌ایم و سه صندوق کالایی پذیره‌نویسی آن را انجام داده‌ایم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=5838

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم