• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

سقوط ۳۷ درصدی بیت کوین در ۳۰ روز؛ روند نزولی باز هم ادامه دارد؟

  • کد خبر : 303974
  • 11 تیر 1401 - 7:12
سقوط ۳۷ درصدی بیت کوین در ۳۰ روز؛ روند نزولی باز هم ادامه دارد؟

بیت کوین در طول ۳۰ روز گذشته یکی از بدترین عملکردهای ماهانه تاریخ خود را به ثبت رسانده است و با شرایط کنونی بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند روند نزولی با شکسته‌شدن حمایت ۱۸٬۰۰۰ دلاری باز هم ادامه پید..

  • بیت کوین در طول ۳۰ روز گذشته یکی از بدترین عملکردهای ماهانه تاریخ خود را به ثبت رسانده است و با شرایط کنونی بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند روند نزولی با شکسته‌شدن حمایت ۱۸٬۰۰۰ دلاری باز هم ادامه پیدا کند.

    به گزارش کوین دسک، ژوئن (خرداد) ماه سختی برای کل بازار ارزهای دیجیتال بود. بیت کوین در این ۳۰ روز ۳۷.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد که بدترین عملکرد ماهانه این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۱ میلادی محسوب می‌شود. اتریوم هم شرایطی بهتر از بیت کوین نداشت و با ریزشی ۴۵ درصدی مواجه شد.

    این سقوط تا حد زیادی نتیجه مشکلات و تحولات اقتصادی کلانی است که سرمایه‌گذاران را ریسک‌گریزتر از قبل کرده است.

    جف دورمن (Jeff Dorman)، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری مؤسسه آرکا فاندز (Arca Funds)، گفته است:

    سه ماه گذشته یکی از بدترین فصل‌های ثبت‌شده در تاریخ برای تقریباً کل بازار سهام، بازار اوراق قرضه و بخش‌های مختلف دیگر بود.

    در حال حاضر تورم در آمریکا همچنان در بالاترین سطح از ۴۰ سال گذشته قرار دارد، زنجیره تأمین و تجارت جهانی در وضعیت نامشخصی قرار گرفته است و درگیری میان روسیه و اوکراین نیز هنوز تمام نشده است؛ به همین خاطر است که سرمایه‌گذاران بازارهای مالی احساس ترس می‌کنند و البته ترس‌ آنها کاملاً هم منطقی است.

    شاخص «GDPNow» که یکی از ابزارهای دفتر بانک مرکزی آمریکا در آتلانتا برای سنجش وضعیت تولید ناخالص داخلی در این کشور است، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، یک درصد سقوط کرده است. علاوه بر این، اقتصاد آمریکا برای دومین ماه متوالی است که با رشد منفی مواجه می‌شود و این یعنی ممکن است همین حالا هم رکود اقتصادی در این کشور آغاز شده باشد.

    با وجود این، نمی‌توان گفت سقوط بازار ارزهای دیجیتال به‌طور کامل از عوامل بیرونی نشئت می‌گیرد. ماه گذشته، بازار ارزهای دیجیتال با شوک بزرگی مواجه شد که نتیجه آن ریزش بیشتر قیمت‌ها نسبت به شاخص‌های مهم بازار سهام بود.

    دو هفته پیش، بعد از آنکه پلتفرم سلسیوس برداشت‌های کاربران خود را به‌حالت تعلیق در آورد، قیمت «CEL»، توکن اصلی این پلتفرم وام‌دهی، ۵۰ درصد سقوط کرد. هر چند این ارز دیجیتال در ادامه با بازیابی بخشی از ارزش خود توانست تا پایان ماه ضرر خود را به ۲۴ درصد کاهش دهد.

    صرافی ارزهای دیجیتال کوین فلکس (CoinFLEX) نیز که تمرکز اصلی‌اش روی معاملات مشتقه است، برداشت‌های خود را متوقف کرده است. توکن این صرافی (FLEX) نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

    دورمن در این باره می‌گوید:

    این ماجرا دو بخش دارد. یک طرف پلتفرم‌های فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند که در این مدت به‌شکلی تحسین‌برانگیز و بدون هیچ مشکلی به کاربران خود خدمات ارائه کردند و در طرف مقابل پلتفرم‌های متمرکزی مثل سلسیوس قرار دارند که نابود شده‌اند.

    برخی از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین با شروع ماه ژوییه (تیر) حمایت ۱۸٬۰۰۰ تا ۲۰٬۰۰۰ دلاری خود را که در ماه ژوئن (خرداد) حفظ کرده بود، از دست خواهد داد.

    جو دیپاسکواله (Joe DiPasquale)، مدیرعامل مؤسسه سرمایه‌گذاری بیت بول (BitBull)، گفته است:

    در حال حاضر،‌ بازگشت موفقیت‌آمیز قیمت پس از برخورد با این حمایت اتفاق محتملی است و می‌تواند مقدمه‌ای برای یک بازیابی تدریجی در طول چند ماه پیش رو باشد. با این حال، شکسته‌شدن حمایت این ناحیه (۱۸٬۰۰۰ دلار) می‌تواند بیت کوین را تا ۱۳٬۰۰۰ الی ۱۵٬۰۰۰ دلار پایین بکشد و بازار را وارد چرخه‌ای کند که در آن برای بازیابی قیمت‌ها به زمان بیشتری نیاز است.

    تأثیر ردشدن درخواست راه‌اندازی ETF نقدی بیت کوین در آمریکا

    تخفیف یا اختلاف قیمت هر سهم صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل نسبت به بیت کوین (Grayscale Discount) که شاخص مهمی هم محسوب می‌شود، اخیراً با رد درخواست مؤسسه گری‌اسکیل برای راه‌اندازی یک صندوق بورسی (ETF) نقدی در کمیسیون بورس آمریکا، شکاف بیشتری پیدا کرده است؛ یعنی اختلاف قیمت هر سهم این صندوق نسبت به بیت کوین بیشتر شده است.

    هر سهم صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین گری‌‌اسکیل (GBTC) در حال حاضر با قیمتی ۳۱ درصد پایین‌تر از بیت کوین معامله می‌شود و این در حالی است که قبل از اعلام تصمیم کمیسیون بورس آمریکا، اختلاف قیمت سهام صندوق گری‌اسکیل و بیت کوین ۲۸.۴ درصد بود.

    پابلو جودار (Pablo Jodar)، یکی از مدیران ارشد استورم پارتنرز (Storm Partners)، می‌گوید افزایش این شکاف نشانه کاهش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به تغییر تصمیم کمیسیون بورس در رابطه با ETFهای نقدی در کوتاه‌مدت است؛ اتفاقی که دقیقاً برعکس آن هفته گذشته افتاد و سرمایه‌گذاران با امید به پذیرفته‌شدن درخواست گری‌اسکیل اقدام به خرید سهام صندوق بیت کوین این مؤسسه می‌کردند.

    جودار در این باره گفته است:

    اکنون انتشار اخبار مخالفت کمیسیون بورس آمریکا با عرضه ETFهای نقدی بیت کوین بر وضعیت سهام صندوق گری‌اسکیل تأثیر معکوس می‌گذارد.

    سقوط ۳۷ درصدی بیت کوین در ۳۰ روز؛ روند نزولی باز هم ادامه دارد؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • روز کم نوسان بازار ارزهای دیجیتال پس از صعود ۳۰۰ دلاری بیت کوین
    • تلاش دوباره بیت کوین برای عبور از مقاومت ۴ هزار دلار
    • تیم دراپر: تا سال ۲۰۲۳ پنج درصد سرمایه دنیا به بیت کوین اختصاص می‌یابد
    • کرونای جهش‌یافته؛ ترس به بازارها برمی‌گردد؟
    • کاهش موقت قیمت بیت کوین به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303974

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم