• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

سقوط ۳۰ درصدی لونا در یک روز؛ هدف بعدی قیمت چیست؟

  • کد خبر : 301152
  • 19 اردیبهشت 1401 - 13:29
سقوط ۳۰ درصدی لونا در یک روز؛ هدف بعدی قیمت چیست؟

لونا، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا (Terra)، در طول ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این سقوط عمدتاً تحت‌تأثیر عوامل فاندامنتال مرتبط با لوناست؛ اما آن‌طور که از نمودارها پیداست،..

  • لونا، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا (Terra)، در طول ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این سقوط عمدتاً تحت‌تأثیر عوامل فاندامنتال مرتبط با لوناست؛ اما آن‌طور که از نمودارها پیداست، ممکن است این ارز دیجیتال در ادامه سقوط عمیق‌تری را هم تجربه کند.

    به گزارش کوین تلگراف، ترس، بلاتکلیفی و شکی که نسبت به استیبل کوین شبکه ترا، یعنی یو‌اس‌تی (UST)، در بازار به وجود آمد، باعث شد که قیمت لونا هم به‌شدت کاهش یابد.

    قیمت لونا در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۵۸ دلار رسیده است. این رقم پایین‌ترین قیمت لونا در سه ماه اخیر محسوب می‌شود. روز گذشته و قبل از سقوط قیمت لونا یک نهنگ ۲۸۵ میلیون دلار از استیبل کوین یو‌اس‌تی خود را فروخت و در نتیجه این فروش، ارزش یو‌اس‌تی که در شرایط عادی باید برابر با یک دلار باشد، تا کف ۰.۹۸ دلاری کاهش یافت.

    نمودار روزانه قیمت UST.

    طبق سیاست پولی پروتکل ترا، از توکن لونا برای ثابت‌نگهداشتن قیمت یو‌اس‌تی استفاده می‌شود. در نتیجه، زمانی که ارزش یو‌اس‌تی بیشتر از ۱.۰۰ دلار باشد، پروتکل ترا کاربرانش را تشویق می‌کند تا با سوزاندن لونا، یو‌اس‌تی‌های جدید تولید کنند. برعکس، زمانی که قیمت یو‌اس‌تی به کمتر از ۱.۰۰ دلار می‌رسد، پروتکل ترا کاربرانش را تشویق می‌کند و به آنها پاداش می‌دهد تا یو‌اس‌تی‌های خود را بسوزانند و در ازای آن لونا دریافت کنند.

    بنابراین، با کاهش عرضه یو‌اس‌تی، ارزش لونا طبیعتاً باید کاهش یابد. ویل کامینز (Will Comyns)، محقق وب‌سایت تحلیلی مساری (Messari)، گفته است که به همین صورت، با رشد عرضه یو‌اس‌تی ارزش لونا نیز افزایش می‌یابد.

    نمودار زیر روند نزولی مداوم عرضه روزانه یو‌اس‌تی (بخش پایین تصویر) را نشان می دهد که با افزایش نسبی عرضه روزانه لونا (بخش بالای تصویر) نیز همراه بوده‌ است. در ۸ مه (۱۸ اردیبهشت)، روند تغییرات عرضه یو‌اس‌تی برای اولین بار در دو ماه گذشته نزولی شد و به منفی ۲۸٬۱۰۰ واحد رسید. در همین روز، عرضه لونا هم ۴۳۶٬۷۶۸ واحد افزایش یافت.

    تغییرات روزانه عرضه لونا و یو‌اس‌تی.

    به‌طور کلی، عرضه بیش از حد روزانه لونا در برابر کاهش تقاضا یا ثابت‌ماندن تقاضا در بازار احتمالاً دلیل کاهش قیمت لونا در روزهای اخیر بوده‌ است.

    آیا قیمت لونا بیشتر از این کاهش می‌یابد؟

    کاهش مداوم قیمت لونا باعث شد که این ارز دیجیتال به محل تلاقی میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای خود (EMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) و یک خط روند نسبتاً صعودی چندماهه در نزدیکی ۵۶ دلار برخورد کند.

    گفتنی است این خط روند صعودی در کنار خط روند صعودی دیگری یک الگوی کنج افزایشی را روی نمودار تشکیل داده است. کنج افزایشی یک الگوی بازگشتی و نزولی است. در نتیجه، تشکیل آن روی نمودار هفتگی لونا نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در آینده ممکن است بیشتر از این کاهش یابد.

    نمودار هفتگی قیمت لونا به دلار همراه با الگوی کنج صعودی.

    از منظر تحلیل تکنیکال، شکست الگوی کنج افزایشی باعث می‌شود که قیمت سهم به‌اندازه حداکثر فاصله بین خط روند بالا و خط روند پایین الگو کاهش یابد.

    بنابراین، اگر قیمت لونا به زیر الگوی کنج افزایشی و محل تلاقی آن با میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای سقوط کند و به‌دنبال آن حجم معاملات افزایش یابد، ممکن است قیمت تا حدود ۲۲.۵۰ دلار سقوط کند؛ سطحی که تقریباً ۶۰ درصد با قیمت فعلی فاصله دارد.

    در مقابل، اگر لونا به این حمایت برخورد و سپس به‌سمت خط روند بالایی الگوی کنج صعودی حرکت کند، هدف بعدی آن بیش از ۱۳۰ دلار خواهد بود که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

    سقوط ۳۰ درصدی لونا در یک روز؛ هدف بعدی قیمت چیست؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • یک الگوی نزولی که می‌تواند سولانا را به ۷۰ دلار برساند؛ سقوط ۴۵ درصدی قیمت؟
    • جهش ۳۵ درصدی شیبا اینو در عرض یک روز؛ حرکت بعدی چیست؟
    • تحلیل قیمت دوج کوین؛ احتمال سقوط ۳۰ درصدی قیمت
    • سقوط ۴۰ درصدی ایپ کوین در سه روز؛ فرصت خرید یا ادامه روند نزولی؟
    • شکست خط روند نزولی در اینترنت کامپیوتر و هارمونی؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=301152

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم