• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

سفرهایی با ارز مسافرتی

  • کد خبر : 305487
  • 26 مرداد 1401 - 22:31
سفرهایی با ارز مسافرتی

قبل از اینکه در مورد تورهای مختلفی نظیر تور بلغارستان، تور باکو، تور دبی و… که توسط تایسیز پرواز برگزار می شود صحبت نماییم باید آشنایی کلی با ارز مسافرتی بدست بیاورید. به بیانی ساده باید اینگونه گفت که ارز مسافرتی برای مسافرانی در نظر گرفته شده که می خواهند به خارج از کشور سفر […]

  • قبل از اینکه در مورد تورهای مختلفی نظیر تور بلغارستان، تور باکو، تور دبی و… که توسط تایسیز پرواز برگزار می شود صحبت نماییم باید آشنایی کلی با ارز مسافرتی بدست بیاورید.

    به بیانی ساده باید اینگونه گفت که ارز مسافرتی برای مسافرانی در نظر گرفته شده که می خواهند به خارج از کشور سفر کنند و در این رابطه مبلغی به عنوان کمک هزینه به آنها پرداخت می‌شود البته ارز مسافرتی برای هر کشور خارجی نخواهد بود و تنها می توانند از صرافی های دولتی برای دریافت این ارز اقدام کنند.

    برای اینکه ارز مسافرتی بگیرید باید حتماً قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید و بلیط سفرتان را به خارج از کشور ارائه نمایید تا بتوانید ارز مسافرتی را بگیرید. همانطور که اشاره شده است صرافی های دولتی به منظور دریافت ارز مسافرتی می باشند و حتماً باید مدارک مورد نیاز را تهیه نمایید و با آنها ارائه بدهید.

    با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر هزینه سفر به خارج از کشور با افزایش تقریباً چشمگیری روبرو شده است افراد زیادی مشتاق هستند تا بتوانند از ارز مسافرتی برای سفر به خارج استفاده کنند البته قوانین مرتبط به ارز مسافرتی در سالهای اخیر دچار تغییراتی شده است و باید حتما پیش از اینکه اقدامات لازم را در این باره انجام دهید آگاهی تان را نسبت به دریافت ارز مسافرتی افزایش بدهید. کمک هزینه ای که در ارز مسافرتی به مسافران داده میشود به این صورت است که بانک مرکزی با قیمتی کمتر از بازار ارز را ارائه می نماید و در سال افراد فقط یک بار می توانند ارز مسافرتی بگیرند.

    طی بخشنامه هایی که در بروز ترین تاریخ ها برای ارز مسافرتی ارائه گردیده میزان ارز مسافرتی به شرح زیر است:

    • ارز مسافرتی برای کشورهای نیازمند دریافت ویزا در سفر هوایی ۵۰۰ یورو می باشد
    • ارز مسافرتی برای کشورهای بدون نیاز به ویزا در سفر هوایی ۳۰۰ یورو می باشد
    • ارز مسافرتی در سفرهای دریایی، ریلی و زمینی ۳۰۰ یورو یا معادل آن به تمام ارزها میباشد
    • همچنین مسافران و متقاضیانی که قصد خارج از کشور را دارند می توانند تا ۲۰۰۰ یورو با نرخ بازار ارز توافقی از صرافی‌های مجاز خریداری نمایند.

    پس نتیجه می گیریم که برای اینکه بتوانید موفق به دریافت ارز مسافرتی شوید باید قبل از هر چیزی بلیط هواپیمای خودتان را آماده و تهیه کنید و سپس به یکی از صرافی های دولتی نشان بدهید تا بتوانید حواله ارز مسافرتی تا آن را دریافت نمایید.

    تایسیز پرواز یکی از بهترین و معتبرترین آژانس های مسافرتی است که اقدام به برگزاری انواع تورهای مختلف مینماید و تمامی تلاش خود را بکار گرفته تا در تمام تورهای اجرایی بهترین تجربه سفر برای مهمانان عزیز بدست بیاید.  

    تور دبی

    تور دبی جزء یکی از موارد به شمار می رود که معمولاً خیلی سریع ظرفیت آن تکمیل می شود چرا که افراد زیادی مشتاق به سفر دبی هستند؛ دبی یکی از شهرهای مدرن و بسیار زیبای خاورمیانه و قاره آسیا به شمار می رود که به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود گردشگران متعددی از سراسر دنیا برای دیدن به آن راهی دبی می شوند و آسمان خراش های بلند و فضای مدرن آن نظر هر مخاطبی را به خود جلب میکند؛ بد نیست که بدانید زبان رسمی در دبی عربی بوده و دین اکثریت مردم اسلام است.

    اگر می خواهید بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنید پاییز و زمستان گزینه های بسیار خوبی محسوب می‌شوند اما به دلیل اینکه ایرانیان در فصل تابستان اوقات فراغت و استراحت بیشتری دارند می توانند از تور دبی استفاده کنند. در سفر به دبی گردشگری و تفریحات هیجانی متعددی وجود دارد که ساعت ها و حتی روزها شما را سرگرم خواهد کرد و می توانید از جاذبه های مدرن بازدید کنید و خرید های بسیار متنوعی را انجام بدهید.

    در تور دبی می توانید از دیدنی های معروف آن شامل برج خلیفه، دبی مال، آبنمای دبی، آکواریوم دبی، باغ گل میراکل و پارک آبی آتلانتیس لذت ببرید؛ اگر از دسته افراد هستید که عکاسی را دوست دارید باید بدانید در هر کدام از این مکان های دیدنی مخصوصاً باغ گل میراکل تصاویر بسیار شگفت انگیز را می توانید به ثبت برسانید و سلفی های متفاوت و به یاد ماندنی را برای خودتان بگیرید.

    تور بلغارستان

    یکی از مزیت های بی نظیری که در تور بلغارستان وجود دارد این است که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند این تور را انتخاب کند و به دلیل نزدیکی با دریای سیاه بسیار جذاب و دیدنی شده است و از معروفترین بناهای تاریخی تا سواحل زیبا در بلغارستان وجود دارد. معمولاً در تور بلغارستان سفر به شهرهای صوفیه و وارنا به عنوان مقصد اصلی انتخاب میشود و هر کدام از این شهرها خود دارای جاذبه های گردشگری متعدد هستند. در وارنا معروف ترین جاذبه ها شامل صومعه آلادژا، پارک پریمورسکی، موزه باستان شناسی می باشد.

    لیکو تورنوو یک شهر واقع در حاشیه تپه های کوه های شمالی بلغارستان است؛ وجود رودخانه سبب شده تا این شهر زیبا به دو بخش تقسیم گردد و افرادی که وارد این شهر زیبا می شوند می توانند جنگلهای وحشی، طبیعت بکر و ناب در کنار خانه هایی با نمای زیبا را مشاهده کنند و از اصلی ترین مکان های دیدنی آن قلعه تزاروتس، قلعه تراپزیتسا، بنای یادبود سلسه آسن می باشد. اما صوفیه دیدنی هم پایتخت بلغارستان و بزرگ ترین شهر آن است که دیدنی های متعددی دارد.

    تور باکو

    تور باکو جزء یکی دیگر از معروف ترین و پرطرفدارترین تورهای می باشد که می توان تجربه ای بی نظیری را برای هر فردی ایجاد نماید و برای ایرانیان یک سفر خارجی راحت و آسان است. قلعه دختر باکو، کاخ شیروان شاهی باکو، خیابان نظامی گنجوی، میدان فانتین، بلوار ساحلی باکو، موزه فرش و موزه تاریخ ملی آذربایجان، دروازه مراد باکو، قطار کابلی باکو، چشم باکو و… جز جاذبه های بسیار دیدنی در شهر باکو هستند.

    برای سفر به باکو و گردشگری نوامبر خلوت ترین ماه به شمار میرود و قطعا قیمت هتل ها ارزان تر خواهد بود و شلوغ ترین ماه های آن ژوئن و بعد از می و جولای است؛ در هر صورت شما با استفاده از تور باکو در هر فصلی از سال می‌توانید از قیمت‌های ارزان برای سفر به باکو استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305487

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم