• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

سعیدی کیا در همایش واگذاری هشتاد هزارمین املاک علوی به محرومان کشور: آباد کردن مناطق مورد تأکید رهبری در دستور کار بنیاد است/ سال آینده این محرومیت‌زدایی را به ۱۴ نقطه تعمیم می‌دهیم

  • کد خبر : 21621
  • 25 اسفند 1397 - 1:39
سعیدی کیا در همایش واگذاری هشتاد هزارمین املاک علوی به محرومان کشور: آباد کردن مناطق مورد تأکید رهبری در دستور کار بنیاد است/ سال آینده این محرومیت‌زدایی را به ۱۴ نقطه تعمیم می‌دهیم

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: درباره املاک علوی٬ سال ۹۱ بنیاد آیین ‌نامه‌ای به تصویب رساند و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال حدود ۹۳ واگذاری‌ها آغاز شد که تاکنون ۷۷ هزار مدارک مربوط به اسناد به مردم واگذار شده است و امروز هم اسناد ۳ هزار واحد به مردم تقدیم می‌شود.

  • رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: درباره املاک علوی٬ سال ۹۱ بنیاد آیین ‌نامه‌ای به تصویب رساند و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال حدود ۹۳ واگذاری‌ها آغاز شد که تاکنون ۷۷ هزار مدارک مربوط به اسناد به مردم واگذار شده است و امروز هم اسناد ۳ هزار واحد به مردم تقدیم می‌شود.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، همایش واگذاری هشتاد هزارمین املاک علوی به محرومان کشور، صبح امروز یکشنبه 19 اسفند ماه 97، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور، برخی ائمه جمعه و استانداران، نمایندگان مجلس، رئیس بنیاد علوی و جمعی از اصحاب رسانه، درسالن همایش های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار گردید.

    محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

    محمد سعیدی کیا، در این همایش گفت: درباره این املاک سال ۹۱ بنیاد آیین ‌نامه‌ای به تصویب رساند و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال حدود ۹۳ واگذاری‌ها آغاز شد که تاکنون ۷۷ هزار مدارک مربوط به اسناد به مردم واگذار شده است و امروز هم اسناد ۳ هزار واحد به مردم تقدیم می‌شود.

    وی ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد دیگر وجود دارد که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم تقاضا داریم تشکیل پرونده دهند تا این کار به خوبی انجام شود و اراضی که طاغوت غصب کرده است را به مردم واگذار کنیم.

    رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تأکید کرد: همه نقاط ایران اعم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شیعه و سنی برای خدمت‌گزاری توسط بنیاد یکسان است.

    سعیدی ‌کیا اظهار کرد: سال ۹۳ مقام معظم رهبری به من حکم دادند و در آن حکم مواردی را مطرح کردند که من تلاش کردم آن را در قالب ۶ سرفصل دنبال کنم که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن جمله می‌توان به خارج کردن یک منطقه محروم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محرومیت و سپس محرومیت‌زدایی منطقه بعدی، به‌کارگیری جوانان مستعد و ارزشی در بنیاد، توجه به امور ارزشی در بنیاد و مدیریت بهتر فعالیت‌های اقتصادی در بنیاد اشاره کرد.

    وی گفت: برنامه پنجم بنیاد مستضعفان امسال تمام می‌شود و در برنامه ششم توانمندسازی اجتماعی، ارتقای بهره‌وری و ارزش‌آفرینی را دنبال می‌کنیم.

    رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با تأکید بر اینکه آباد کردن مناطق مورد تأکید رهبری در دستورکار بنیاد است، گفت: ما ابتدا منطقه قلعه‌گنج را انتخاب کردیم، شعار ما آنجا «کار با مردم، برای مردم و با جهت‌گیری معیشت پایدار» است. در قلعه‌گنج با تشکیل گروه‌های روستایی و کارآفرینان این کار شکل گرفته است.

    سعیدی کیا افزود: با پس‌اندازهای مردم، رقم ۶ میلیارد تومان پس‌انداز انجام شد. بنیاد علوی هم معادل همین رقم اختصاص داد که جمعا بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۱ میلیارد تومان جمع‌آوری شد، اما مردم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این صندوق تاکنون بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۴ میلیارد تومان وام اشتغال گرفته‌اند.

    وی بیان کرد: به شهادت مسئولان استان کرمان امروز نرخ بی‌کاری در این استان از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۲۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته است و مردم در قلعه ‌گنج امیدوارانه زندگی می‌کنند.

    رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه سال آینده این محرومیت‌زدایی را به ۱۴ نقطه تعمیم می‌دهیم، گفت: پس از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قلعه‌گنج، لنده در کهگیلویه و بویراحمد، چالدران در آذربایجان غربی، ملکشاهی در ایلام، زهک و قصر قند در سیستان و بلوچستان، سروآباد در کردستان، لارک و احمدی کوشا در هرمزگان و گرمی در اردبیل آغاز شد و مراغه تپه را هم به آن اضافه می‌کنیم.

    سعیدی کیا، افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ :تاکنون ۳۰۰۷ طرح روستایی در دو و نیم سال گذشته به تصویب بانک سینا رسیده است که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این رقم ۲۶۰۰ فقره تسهیلات به مردم داده شده است و ۱۶۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

    وی اظهار داشت: بنیاد مستضعفان ۲۲ هلدینگ داشت که امروز به ۱۰ هلدینگ تقلیل یافته است و تعداد شرکت‌ها هم کم شده است.

    رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در به ‌کارگیری نیروهای جوان و ارزشی و متخصص اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۱۴ نیروی جوان گزینش شده‌اند که تا به امروز ۴۴ نفر آن‌ها در هیأت مدیره شرکت‌های بنیاد مشغول به کار شده‌اند.

    بنا به این گزارش، قبل از انقلاب املاک متعددی توسط پهلوی اول در نقاط مختلف کشور به ویژه در مناطق شمالی از دست صاحبان آنها خارج شده و نهایتا در دوران پهلوی دوم در اختیار بنیاد پهلوی قرار داده شد. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حکم دادگاه های انقلاب اموال و املاک خاندان پهلوی مصادره و در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و مقرر شد منافع آن در راستای کمک به محرومان و مستضعفان صرف شود.

    بعد از صدور احکام دادگاه ها بنیاد تا سا 83 به صورت تدریجی و محدود قطعات را به مردم واگذار کرد و نیمه دوم دهه هشتاد با تاکید رهبر معظم انقلاب کارگروهی مشترک از بنیاد و دفتر رهبر معظم انقلاب ابعاد موضوع را بررسی و در نهایت سال 91 واگذاری املاک به تصویب هیئت امنای بنیاد رسید و مرحله دوم واگذاری ها از سال 92 آغاز گردید.

    گفتنی است، از سال 92 تاکنون در 16 استان کشور در مجموع 80 هزار و 48 سند املاک علوی به مبلغ 15930 میلیارد ریال (1593 میلیارد تومان) به محرومان وگذار شده است. میزان تخفیف در این واگذاری ها از 94 تا 100 درصد بوده است. حدود 40 هزار از این املاک مربوط به استان های شمالی (گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی) است.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=21621

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم