• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

سرهنگی در نشست خبری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه کیش ( کیش اینوکس ): زیرساخت‌های جزیره کیش برای برگزاری بهتر نمایشگاه اینوکس فراهم شده است

  • کد خبر : 333320
  • 25 مهر 1402 - 13:43
سرهنگی در نشست خبری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه کیش ( کیش اینوکس ): زیرساخت‌های جزیره کیش برای برگزاری بهتر نمایشگاه اینوکس فراهم شده است

پول بانک: دهیمن نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی ‌سازی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور، از۱۵ الی ۱۸ آبان 1402، در جزیره کیش برگزار می شود.

  • مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و خصوصی ‌سازی، می ‌تواند کیش را تبدیل به هاب مالی ایران کند؛ باید فرصت سرمایه گذاری مالی در جزیره کیش را غنیمت شمرد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و خصوصی ‌سازی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور( کیش اینوکس )، صبح امروز دوشنبه 24 مهرماه 1402، با حضور رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، مجید رفیعی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مناطق آزاد، مصطفی رئوفی مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی، رضا امامی مدیر روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، محمدرضا جعفریان معاون مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آریا حمیدیان برگزارکننده بخش خصوصی دهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک بیمه کیش(کیش اینوکس) و جمعی از اصحاب رسانه، در تهران برگزار شد.

    رحیم سرهنگی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش

    رحیم سرهنگی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، در ابتدای این نشست خبری گفت: در سازمان منطقه آزاد کیش، تمام توان خود را گرفتیم و زیرساخت‌های جزیره کیش برای بهترین برگزاری نمایشگاه اینوکس مهیا شده است.

    وی افزود: کشورهای ترکیه، روسیه و سفرای بریکس در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و فرصت بسیار مغتنمی برای کشور است، یک پاویون خاص برای شرکت‌های دانش بنیان صنعت مالی در نظر گرفته‌ایم و با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری این اقدام را انجام داده‌ایم.

    مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه در سازمان منطقه آزاد کیش در چهار حوزه و چهار صنعت تمرکز کرده‌ایم، گفت: ابتدا صنعت گردشگری، دوم صنعت ارتباطات، سوم حوزه مهندسی صنعت پتروشیمی و چهارم نیز صنعت مالی است که یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.

    سرهنگی، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه یک بانک آف شور جدیداً به کیش آمده است، گفت:

    مجید رفیعی، مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مناطق آزاد

    مجید رفیعی، مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مناطق آزاد، در ادامه این نشست خبری گفت: در این نمایشگاه جشنواره رسانه‌ای منطقه آزاد کیش نیز برگزار شده و از رسانه‌های برگزیده تقدیر خواهد شد.

    مصطفی رئوفی، مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی

    مصطفی رئوفی، مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی، در ادامه این نشست خبری گفت: بیمه مرکزی در راستای تعهدات و وظایف و به عنوان یک ضلع از سه بخش بیمه، بورس، بانک بوده و در این نمایشگاه فعالیت می‌کند تاکنون ۱۴ شرکت بیمه‌ای در این نمایشگاه فعالیت خواهند داشت و تمام مدیرعاملان بیمه کشور در نمایشگاه اینوکس حضور خواهند داشت، از لاک‌های تحریمی در حال خروج هستیم و در یک سال اخیر ۱۱ تفاهم نامه خارجی منعقد شده است.

    رضا امامی، مدیر روابط عمومی سازمان خصوصی سازی

    رضا امامی، مدیر روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، در ادامه این نشست خبری، به مهمترین موضوعات سازمان خصوصی سازی، در نمایشگاه کیش اینوکس پرداخت و گفت: یکی از موضوعات مهم یعنی آب و برق کیش با تفاهم نامه حل شد، واگذاری‌های اصل ۴۴ ارتباط تنگاتنگ سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس را نشان داد؛ اما موضوع روز کشور مولدسازی بوده و در این راستا باید رسانه‌ها یار و یاور مسئولان خصوصی سازی باشند، در نمایشگاه اینوکس این موضوع دیده شده است.

    امامی افزود: پنل سازمان خصوصی در این رویداد به صورت پربار برگزار می‌شود. قطعا سازمان خصوصی سازی پذیرای نظرات و انتقادات و بهبود مستمر است. براساس آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های راکد و پروژه‌های نیمه تمام دولت اگر به ماده ۱۵ تمرکز کنید به بحث رسانه فرهنگسازی توجه ویژه شده است. منطقه آزاد کیش پروژه‌های نیمه تمام زیاد دارد. مناطق آزاد مسائل مهمی درباره پروزه‌های نیمه تمام دارد. قطعا درباره مولدسازی بحث‌ها و انتقادات زیادی منتشر شده، اما از مزایای آن خیلی مغفول مانده است.

    محمدرضا جعفریان، معاون مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    محمدرضا جعفریان، معاون مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه این نشست خبری گفت: معاونت علمی که از سال ۸۵ تاسیس شد، محور‌های مختلفی را برای اجرا در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌های خود لحاظ کرده است. در هر دوره روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته و در دوره جدید نیز باید این را بگویم که ما برنامه ریزی‌های تدریجی را اعمال می‌کنیم. بازوان اصلی ما در معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ستاد‌های توسعه فناوری، ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان و طرح‌های کلان ملی که در کشور در حال اجرا خواهد بود و عمدتا این طرح‌ها و برنامه‌ها از همین نخبگان اداره می‌شود. امسال در موضوع اجرا کنار سازمان هستیم. در موضوع پاویون شرکت‌های دانش بنیان بین ۲۰ تا ۳۰ شرکت دانش بنیان با موضوعات سلامت، کشاورزی، اقتصاد دیجیتال و گردشگری حضور دارند.

    وی افزود: فین تک‌ها مقوله جدیدی است که سازمان‌ها و وزارت خانه‌های مختلف به آن می‌پردازند؛ اما در چند هفته اخیر موضوع تامین مالی جمعی و دارایی‌های نامشهود که با وزارت اقتصاد راه اندازی شد نیز مورد اقبال جامعه مالی و سرمایه گذاری قرار گرفته است. این یکی از مواردی است که باتوجه به اقتصاد دیجیتال مدنظر شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دانش بنیان و کسانی که در شاخه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند قرار گرفته است. این برنامه دو هفته گذشته اجرایی شده است. بخش‌های مختلفی در آن فعالیت می‌کنند.

    معاون مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته پنل تخصصی داریم. در این پنل فعالان و مدیرانی هستند که از ابتدای سال ۸۷ که قانون شرکت‌های دانش بنیان تدوین می‌شد، حضور دارند. همان افراد در این پنل تخصصی درباره گفتمان پیشرفت کشور را با نام قانون جهش تولید دانش بنیان گفتگو خواهند کرد. در این قانون موضوع تشویق‌های مالیاتی، تشویق‌های گمرکات، و بیمه‌ای را با استفاده از قوانین مختلف تلفیق و یک قانون جامع و جدیدی را پایه گذاری کردند.

    جعفریان، در پایان سخنان خود گفت: در قانون جهش تولید همه اجزای اقتصاد دانش بنیان یک رکن است. به این معنی که در هر وزارتخانه و سازمانی هر دو هفته کمیسیون اجرایی این قانون در حال برگزاری است. با شرکت نهاد‌های ناظر و نهاد‌های شرکت کننده در این قانون تا کنون بیش از ۱۵ آیین نامه داخلی مصوب شده و این آیین نامه‌ها توسط وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته است. در موضوع افتتاحیه با حضور معاونت علمی فناوری و هیات همراه حضور خواهند داشت. امیدواریم این رویداد نیز رویداد پربار و موثری باشد.

    آریا حمیدیان، برگزارکننده بخش خصوصی دهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک بیمه کیش(کیش اینوکس)

    آریا حمیدیان، برگزارکننده بخش خصوصی دهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک بیمه کیش(کیش اینوکس)، در پایان این نشست خبری گفت: نمایشگاه بورس بیمه بانک تهران نمایشگاه عمومی و نمایشگاه اینوکس نمایشگاه تخصصی است و جامعه هدف هر نمایشگاه متفاوت است و سعی کرده‌ایم از تجربیات نمایشگاه تهران در نمایشگاه جزیره کیش استفاده کنیم.

    بنا به این گزارش، مهمترین عناوین نشست‌های تخصصی دهمین نمایشگاه بورس بانک بیمه کیش (کیش اینوکس) به موارد زیر می توان اشاره کرد:

    نارسایی‌های اقتصاد ایران، منشا و راه  حل‌ها
    آینده بازار مسکن

    تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه

    نظام جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان

    معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در بنادر کشور

    تاثیر تحریم‌های غرب بر اقتصاد ایران

    فرصت‌ها و تهدید‌های سرمایه گذاری خصوصی و خطرپذیر

    استاندارد‌های پولشویی در ایران

    تحول دیجیتال در صنعت مالی

    اقتصاد مسکن محرک تولید ملی، باید‌ها و نباید‌ها

    روش‌های نوین تامین مالی

    این گزارش می افزاید، در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک بیمه کیش(کیش اینوکس)، تقریبا همه بزرگان حوزه صنعت مالی کشور به این نمایشگاه دعوت شده اند.

    گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی ‌سازی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور، از۱۵ الی ۱۸ آبان 1402، در جزیره کیش برگزار می شود.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=333320

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 37در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم