• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3
فراهانی در نشست خبری نهمین جشنواره «سیمرغ»:

سرمایه فرهنگی کشورمان نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است!

  • کد خبر : 7224
  • 14 اردیبهشت 1397 - 12:38
سرمایه فرهنگی کشورمان نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است!

رئیس نهمین جشنواره بین المللی «سیمرغ» گفت: متأسفانه سرمایه فرهنگی کشورمان نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است. وقتی از سرمایه فرهنگی صحبت می‌کنیم از قدرت ارتباط مردم با یک دیگر، میزان تبعیت از هنجارهای اجتماعی و غیره سخن به عمل می‌آوریم.

  •  

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ صبح امروز دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه 97، با حضور محمدرضا فراهانی رئیس نهمین  جشنواره سیمرغ، امیر لـَله‌گانی دبیر جشنواره، بابک زرین دبیر بخش موسیقی، عبدالجبار کاکایی دبیر بخش ادبی، مرتضی گودرزی دیباج دبیربخش تجسمی، محمدمهدی عسگرپور دبیر بخش سینما، حسین پارسایی دبیر بخش تئاتر جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه، در موزه ملی تاریخ پزشکی ایران برگزار گردید.

     

    محمدرضا فراهانی، رئیس نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ

    محمدرضا فراهانی، رئیس نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، در ابتدای این نشست خبری گفت: در کشورمان جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌شود و انتقاداتی می‌شود که هدف از برگزاری این جشنواره‌ها چیست. در این سال‌های اخیر با اصطلاح سرمایه اجتماعی آشنا شده‌ایم. یکی از سرمایه‌هایی که امروز به آن اشاره می‌شود سرمایه فرهنگی کشورها است.

    وی ادامه داد: در یک بررسی که بین دو دانشجو در یک رشته واحد داشتیم، آن دانشجویی که بیشتر از سرمایه فرهنگی بهره برده، موفق‌تر بوده است. متأسفانه سرمایه فرهنگی کشورمان نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است. وقتی از سرمایه فرهنگی صحبت می‌کنیم از قدرت ارتباط مردم با یک دیگر، میزان تبعیت از هنجارهای اجتماعی و غیره سخن به عمل می‌آوریم.

    رئیس نهمین جشنواره سیمرغ ادامه داد: در این سال‌های اخیر اخبار بسیاری درباره آسیب‌های اجتماعی شنیده‌ایم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کمتر کند، فعالیت فرهنگی و رونق بخشیده به آن است. ما برنامه‌ای دقیق پیگیر این جشنواره بودیم. امسال جشنواره سیمرغ بین‌المللی شده و تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرد. بیش از 93 کشور در بخش بین‌المللی ما شرکت کردند و آثاری که در این جشنواره شرکت کرده‌اند بسیار چشمگیر بود.

     

    امیر لله گانی، دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ

    امیر لله گانی، دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، در ادامه این نشست اظهار کرد: امسال جشنواره سیمرغ در سه بخش برگزار می‌شود، بخش اول بخش دانشجویی است، بخش دوم، بخش فرهنگ سلامت است و بخش سوم، بخش بین‌المللی است. این جشنواره از 13 تا 20 اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار و در همین مکان اختتامیه خود را برگزار می‌کند.

    وی ادامه داد: نمایش فیلم، کارگاه‌های انتقال تجربه و نقد و بررسی آثار از جمله برنامه‌های روزانه جشنواره خواهد بود.

    مرتضی گودرزی دیباج، دبیربخش تجسمی

    مرتضی گودرزی دیباج، دبیربخش تجسمی این جشنواره خاطر نشان کرد: این جشنواره یکی از صادقانه‌ترین و کامل‌ترین جشنواره‌هایی بوده است که در آن حضورو داشته ام و این نکته حائز اهمیتی است. این جشنواره خوشبختانه به هیچ سمتی متمایل نیست و مسیر مستقیم خود را جلو می رود.

    وی ادامه داد: بخش تجسمی جشنواره سیمرغ، بیشترین آثار را دریافت کرده است. ما در پردیس تئاتر تهران نمایشگاهی از برگزیدگان بخش تجسمی خواهیم داشت که در فضای پردیس به نمایش در می‌آیند.

    حسین پارسایی، دبیر بخش تئاتر جشنواره

    حسین پارسایی، دبیر بخش تئاتر جشنواره، در ادامه این نشست خبری گفت: 1151 اثر در بخش‌های صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره سیمرغ ارسال شده است. در بخش تئاتر خیابانی 90 اثر نیز به دبیرخانه ارسال شده است. طی روزهای برگزاری جشنواره، چند ورکشاپ در نظر گرفته شده است.

    محمدمهدی عسگرپور، دبیر بخش سینما نهمین جشنواره سیمرغ

    محمدمهدی عسگرپور، دبیر بخش سینما نهمین جشنواره سیمرغ، در ادامه این نشست خبری بیان کرد: ما در کشور زندگی می‌کنیم که جشنواره‌های بسیاری در آن برگزار می‌شود. جشنواره سیمرغ به نظر من متفاوت تر از دیگر جشنواره ها بود و تنها به برگزاری یک میهمانی فکر نمی کرد، همین امر موجب شد که در کنار دوستان حضور داشته باشم. اگر این جشنواره بتواند در ارتباط گیری با مخاطب مقبول واقع شود می تواند اتفاق بزرگی را رقم بزند. در بخش سیمایی جشنواره نیز ورکشاپ هایی در نظر گرفته شده که در روزهای جشنواره، برپا می شوند.

    عبدالجبار کاکایی، دبیر بخش ادبی جشنواره

    عبدالجبار کاکایی، دبیر بخش ادبی جشنواره، در ادامه این نشست خبری گفت: به نظرم هر حرکتی در مسیر آشنایی بیشتر مخاطبان با ادبیات فارسی صورت پذیرد، می تواند باعث پیشرفت فرهنگ کشورمان شود. بخش ادبی جشنواره سیمرغ را حدود 21 داور مطرح، بررسی و داوری کردند. ما در طول برگزار جشنواره 3 نشست خواهیم داشت که در 2 نشست به نحوه نقد آثار اشاره خواهد شد. همچنین یک نشست شعر خوانی خواهیم داشت.

    بابک زرین، دبیر بخش موسیقی جشنواره سیمرغ

    بابک زرین، دبیر بخش موسیقی جشنواره سیمرغ، در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: خوشحالم که 3 سال است در کنار برگزار‌کنندگان این جشنواره هستم. در بخش موسیقی سنتی 42 اثر و در بخش پاپ 190 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

    گفتنی است، در پایان این نشست خبری، از پوستر نهمین جشنواره بین المللی «سیمرغ» رونمایی گردید.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=7224

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم