• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

سرمایه‌گذار کهنه‌کار: بیت کوین به ۱۰هزار دلار سقوط می‌کند

  • کد خبر : 308479
  • 09 آذر 1401 - 9:52
سرمایه‌گذار کهنه‌کار: بیت کوین به ۱۰هزار دلار سقوط می‌کند

مارک موبیوس (Mark Mobius)، بنیان‌گذار موبیوس کپیتال و سرمایه‌گذار کهنه‌کار بازارهای مالی، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ از آخرین پیش‌بینی خود برای قیمت بیت کوین رونمایی کرده است.
به گزارش بیت کوین ..

  • مارک موبیوس (Mark Mobius)، بنیان‌گذار موبیوس کپیتال و سرمایه‌گذار کهنه‌کار بازارهای مالی، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ از آخرین پیش‌بینی خود برای قیمت بیت کوین رونمایی کرده است.

    به گزارش بیت کوین دات کام، موبیوس پیش از راه‌اندازی مؤسسه سرمایه‌گذاری خود برای سه دهه در مجموعه فرانکلین تمپلتون اینوستمنتز (Franklin Templeton Investments) مشغول به کار بود و به‌عنوان مدیر اجرایی این شرکت بیش از ۵۰میلیارد سرمایه را در بخش بازارهای نوظهور مدیریت می‌کرد.

    او گفته است هدف بعدی که برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کند سطح ۱۰٬۰۰۰ دلار است و این را هم اضافه کرد که ارزهای دیجیتال به‌قدری «خطرناک» هستند که حاضر نیست پول خود یا مشتریانش را به سرمایه‌گذاری روی این دارایی‌ها اختصاص دهد.

    با وجود این، موبیوس با اشاره به شرایط آشفته بازار ارزهای دیجیتال و فروپاشی صرافی FTX، گفته است:

    ارزهای دیجیتال آمده‌اند که بمانند و همچنان سرمایه‌گذاران زیادی هستند که به این دارایی‌ها باور دارند. شکل حفظ‌شدن قیمت بیت کوین [تا اینجای کار] بسیار شگفت‌انگیز بوده است.

    این اولین باری نیست که موبیوس هدف ۱۰٬۰۰۰ دلاری را برای بیت کوین مطرح می‌کند. او پیش‌تر و در ماه مه (اردیبهشت) به سرمایه‌گذاران توصیه کرده بود از خرید در کف‌های مقطعی خودداری کنند؛ چراکه بیت کوین همچنان راهی طولانی در مسیر نزولی خود در پیش دارد. او نوامبر سال گذشته (آبان ۱۴۰۰) نیز در اظهارنظری گفته بود مردم نباید به ارزهای دیجیتال به چشم ابزاری برای سرمایه‌گذاری نگاه کنند و این دارایی‌ها در واقع ابزارهایی برای دلالی و سرگرمی هستند.

    علاوه بر موبیوس، جفری گاندلاک (Jeffrey Gundlach)، مدیرعامل دابلینگ کپیتال (Doubleline Capital)، ژوئن امسال (خرداد) گفته بود به هیچ وجه از سقوط بیت کوین به ۱۰٬۰۰۰ دلار متعجب نخواهد شد. پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و سرمایه‌گذار بازار جهانی طلا نیز اخیراً گفته بود بیت کوین راه زیادی در مسیر نزولی خود در پیش دارد و هدف ۱۰٬۰۰۰ دلاری را برای این ارز دیجیتال مطرح کرده بود. یکی از نظرسنجی‌های جدید بلومبرگ نیز نشان می‌دهد از میان ۱٬۰۰۰ سرمایه‌گذار مختلف، اکثر آنها انتظار دارند قیمت بیت کوین در ادامه تا ۱۰٬۰۰۰ دلار پایین بیاید.

    در برابر این بدبینی‌ها، تیم دریپر (Tim Draper)، فعال در زمینه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ابتدای ماه جاری پیش‌بینی کرده بود قیمت بیت کوین تا اواسط سال ۲۰۲۳ به ۲۵۰٬۰۰۰ دلار برسد.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308479

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم