• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

سردار فرحی در نشست خبری رونمایی از سامانه سرباز ماهر: بحث امنیت و کیفیت سربازی در عرصه ملی آنچنان توسعه پیدا کرده که به یک سرمایه ملی تبدیل شده است

  • کد خبر : 15388
  • 29 آبان 1397 - 0:39
سردار فرحی در نشست خبری رونمایی از سامانه سرباز ماهر: بحث امنیت و کیفیت سربازی در عرصه ملی آنچنان توسعه پیدا کرده که به یک سرمایه ملی تبدیل شده است

فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: بنا داریم تا این سامانه را پس از خدمت نیز ادامه دهیم تا همچنان مهارت‌های افراد را زیرنظر داشته تا هر فردی با توجه به مهارتش وارد بازار کار شود.

  • فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: بنا داریم تا این سامانه را پس از خدمت نیز ادامه دهیم تا همچنان مهارت‌های افراد را زیرنظر داشته تا هر فردی با توجه به مهارتش وارد بازار کار شود.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک٬ نشست خبری رونمایی از سامانه سرباز ماهر٬ صبح امروز دوشنبه ۲۸ آبان ماه ۹۷ ٬ با حضور سردار ابراهیم کریمی جانشین نظام وظیفه عمومی ناجا٬ سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت ‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح٬ سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از اصحاب رسانه٬ در سالن جلسات قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه برگزار گردید.

    سردار مهدی فرحی٬ فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح 

    سردار مهدی فرحی٬ در این نشست خبری گفت: امروزه رسیدگی به بحث سرباز و سربازی بسیار مهم بوده و بحث امنیت و کیفیت سربازی و کیفیت و کمیت سرباز در عرصه ملی آنچنان توسعه پیدا کرده است که به یک سرمایه ملی تبدیل شده است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار سرباز داریم و البته به‌طور میانگین سالانه در حدود ۴۰۰ هزار نفر  هم به خدمت سربازی فرا خوانده می‌شوند که  ۴۰ درصد آن‌ها دارای تحصیلات عالیه هستند؛ لذا توجه به سربازان و مهارت های آنها از نکات مهم و اساسی محسوب می شود.

    فرمانده قرارگاه مهارت ‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: در خرداد ۹۶ قرارگاه مهارت‌آموزی را تأسیس کردیم تا بتوانیم غنی‌سازی سرباز را طوری انجام دهیم که زمینه اشتغال بعد از سربازی فراهم شود، بنابراین موضوع ارتقای بهره‌وری سرباز را در پیش گرفتیم. در طول مدت سربازی مشغله سربازان بالاست؛ لذا به دنبال این هستیم تا از زمان بیشتری برای توسعه خدمات ارائه دهیم. لذا جوانان ۱۵ سال به بالا را به‌صورت اختیاری زیرنظر گرفته و از استعدادهای آنها استفاده کنیم تا با آمادگی بالا به خدمت سربازی بروند.

    سردار فرحی گفت: برای این کار و با استفاده از فضای مجازی به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای به نام سرباز ماهر بودیم و این سامانه فقط برای جوانان بالای ۱۵ سال است. افراد با وارد کردن کد ملی و شماره ملی وارد سامانه شده و این افراد از خدمات این سامانه استفاده خواهند کرد.

    وی بیان داشت: افراد مهارت‌های خود را در این سامانه ثبت کرده و با ارائه اطلاعات خود در سامانه یک تعاملی بین ستاد کل و جوانان به‌وجود می‌آید. از طرفی مهارت‌هایی که مورد نیاز نیروهای نیروی مسلح است در اولویت استفاده قرار دارد و ۵۰۰ مهارت در این سامانه طراحی شده است.

    فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: مهارت‌های ما با توجه به بازار کار تعریف شده لذا سربازان می‌تواند بعد از خدمت سربازی دارای شغل شوند؛ از طرفی روان‌شناسان در این سامانه مشاغلی را با توجه به ارائه مهارت‌های افراد به جوانان ارائه می‌دهند تا این افراد متناسب با شرایط استانی وارد بازار کار شوند.

    سردار فرحی٬ ادامه داد: امتیازهایی در این سامانه به افراد داده می‌شود که با توجه به آن امتیازها سربازان و با توجه به نیاز نیروهای مسلح در نهادهای مختلف توزیع می‌شوند.

    وی با اشاره به کمک دیگر نهادها در راه‌اندازی این سامانه گفت: مشارکت ۱۰۰درصدی بدنه کشور در این کار صورت گرفته و در جهت پیاده‌سازی برنامه‌ها گام‌های مؤثری را برداشته‌ایم. سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، ایرانسل، به ما کمک کرده‌اند تا جوانان با آموزش‌های دیده شده در این سامانه با آمادگی بالا وارد خدمت سربازی شوند.

    فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: بنا داریم تا این سامانه را پس از خدمت نیز ادامه دهیم تا همچنان مهارت‌های افراد را زیرنظر داشته تا هر فردی با توجه به مهارتش وارد بازار کار شود.

    سردار فرحی گفت: ایجاد ارتباط و تعامل دوطرفه میان سامانه و جوانان، ارائه شغل مناسب، توسعه مهارت‌های جوانان، امتیازدهی به جوانان برای ورود به خدمت و ارائه شغل مناسب به سربازان از اهداف اصلی این سامانه است.

    فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح٬ در پایان سخنان خود اظهار داشت: مردم برای آگاهی از این سامانه به سایت www.sarbazmaher.ir رجوع نمایند.

    سردار ابراهیم کریمی٬ جانشین نظام وظیفه عمومی ناجا

    سردار ابراهیم کریمی٬ در این نشست خبری گفت: از نظر سازمان وظیفه عمومی ناجا سامانه سرباز ماهر فرصت خوبی را فراهم کرده تا از این طریق بتوانیم داشته‌های مهارتی سربازان را بسنجیم و با برنامه ‌ریزی مناسب ‌تر از مهارت آنها استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: با شرایطی که سامانه سرباز ماهر فراهم می‌کند همه افراد می‌توانند در زمینه‌ای که مهیا شده، مهارت لازم را کسب کنند و در دوره‌های بعدی با افزایش مهارت خود در خدمت سربازی بتوانند به نحو موثر از آموخته‌های خود استفاده کنند.

    جانشین نظام وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: با آموزش‌هایی که ارائه می‌شود شرایطی فراهم می‌شود که هم مهارت فرد افزایش یابد و هم ما در مراحل بعدی بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که زمینه‌های اشتغال شخص با توجه به مهارت‌ کسب شده فراهم شود و فرد بتواند بعد از سربازی با یک مهارت وارد بازار کار شود.

    سردار کریمی٬ خاطرنشان کرد: خوشبختانه کار بزرگی انجام شده است؛ کاری که می‌تواند در برنامه ‌ریزی،‌ بکارگیری و ساماندهی سربازان شرایط مناسبی را بوجود آورد.

    بنا به این گزارش، هدف از بکارگیری این سامانه، مکانیزه کردن طرح جامع مهارت ‌آموزی کارکنان وظیفه؛ شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و بعد از خدمت است.

    در این طرح با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور٬ با انجام مشاوره شغلی و ارائه دوره‌های مهارتی متناسب با توجه به منطقه جغرافیایی که جوانان در آن سکونت دارند، توانمندی آن‌ها در قبل از خدمت افزایش می‌یابد؛ همچنین در حین خدمت سربازی، قابلیت‌های جوانان توسعه می‌یابد و آمادگی لازم برای ورود به بازار کسب و کار در آن‌ها ایجاد خواهد شد. پس از خدمت نیز تسهیل‌گری و زمینه ‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال سربازان صورت خواهد گرفت.

    این سامانه با ایجاد پیوند میان متقاضیان، موسسات آموزشی (خصوصی و دولتی) و مراکز ارزیابی مهارتی، زمینه بهره‌ گیری آموزش و مهارتی متناسب با نیاز بازار را برای جوانان فراهم خواهد کرد.

    گفتنی است٬ در مراسم رونمایی از سامانه بومی سرباز ماهر٬ سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش وزارت آموزش و پرورش و عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار حضور داشتند.

    خبرنگار: مهران احمدی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=15388

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم