• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

سامسونگ پردازنده Exynos i T100 را برای دستگاه‎های متصل به اینترنت اشیا معرفی کرد

  • کد خبر : 23698
  • 01 خرداد 1398 - 17:04
سامسونگ پردازنده Exynos i T100 را برای دستگاه‎های متصل به اینترنت اشیا معرفی کرد

پول بانک: شرکت سامسونگ الکترونیکس در مقام برند پیشتاز در حوزه فناوری‎‏های پیشرفته نیمه‎هادی، از یک پردازنده جدید به نام اگزینوس i T100 برای پیشروی در عصر اینترنت اشیا (IoT) رونمایی کرد. این پردازنده امنیت و پایداری عملکرد دستگاه‌های طراحی شده برای ارتباط در برد کوتاه را ارتقا خواهد داد. در کنار پردازنده‎های قبلی سامسونگ […]

  • پول بانک: شرکت سامسونگ الکترونیکس در مقام برند پیشتاز در حوزه فناوری‏های پیشرفته نیمههادی، از یک پردازنده جدید به نام اگزینوس i T100 برای پیشروی در عصر اینترنت اشیا (IoT) رونمایی کرد. این پردازنده امنیت و پایداری عملکرد دستگاه‌های طراحی شده برای ارتباط در برد کوتاه را ارتقا خواهد داد. در کنار پردازندههای قبلی سامسونگ در حوزه اینترنت اشیا مانند اگزینوس i T200 برای اتصال وای‏فای و اگزینوس i S111 برای اتصال برد بلند در باند باریک (NB)، معرفی اگزینوس i T100 به این معنی خواهد بود که تراشههای سامسونگ بخش اعظمی از انواع اتصالات در حوزه اینترنت اشیا را پوشش خواهند داد.

    پردازنده اگزینوس i T100 مبتنی بر فناوری پردازش 28 نانومتری طراحی شده و با توجه به مصرف بهینه انرژی، میتواند در دستگاههای با اتصال برد کوتاه در اینترنت اشیا استفاده شود که برای اتوماسیون و کنترل محیط‌های خانگی یا تجاری استفاده می‏شوند. از میان انواع کاربردها در این حوزه میتوان به مواردی مثل هوشمند کردن روشنایی، امنیت و نظارت بر خانه، کنترل دما، تشخیص وجود گاز یا آتش سوزی و ابزارهای پوشیدنی حوزه تندرستی اشاره کرد.

    بن هور، معاون بازاریابی بخش نیمههادیهای سامسونگ میگوید «راهکارهای کممصرف و کوتاه برد که محصولات مختلف داخل خانه یا ساختمان را به هم متصل میکنند، می‏توانند زندگی ما را سادهتر و امنتر کند. پردازنده اگزینوس i T100 با استفاده از چندین پروتکل ارتباطاتی طراحی شده و قابلیتهای امنیتی بسیار قوی دارد. این محصول می‏تواند به توسعه خدمات در حیطه اینترنت اشیا در حوزههای موثر بر راحتی زندگی، به ما کمک کند».

    اگزینوس i T100 از پرطرفدارترین پروتکل‌های ارتباطات کوتاه برد مانند نسخه 5.0 بلوتوث کم مصرف (BLE) و Zigbee 3.0 پشتیبانی میکند. در این محصول پردازنده و حافظه، روی یک تراشه کوچک در کنار هم قرار گرفته‏اند و به این ترتیب انعطاف‏پذیری آن برای استفاده در محصولات تولیدکنندگان مختلف زیاد است.

    قابلیتهای امنیتی قوی که از این تراشه در برابر هک شدن و خطرات دیگر محافظت می‏کند در واقع یکی از ضرورت‏های امروز برای استفاده در دستگاههای بی‏سیم اینترنت اشیا است که برای اتوماسیون و کنترل محیط بکار برده می‏شوند. پردازنده اگزینوس i T100 دارای یک بلوک سخت افزاری مجزا به نام «زیر-سیستم امنیتی» (SSS) است که کار کدگذاری داده‏ها را انجام داده و نیز واحد PUF Physical Unclonable) (Functionکه برای هر چیپست یک هویت منحصربه‌فرد تولید می‏کند.

    این راهکار جدید سامسونگ در برابر دماهای غیرمعمولی از 40- تا 125+ درجه سلسیوس مقاوم است که این مسئله نیز امنیت استفاده از آن در حوزه اینترنت اشیا را ارتقا می‏دهد.

    پردازنده اگزینوس i T100 اکنون در مرحله تولید نمونه است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‏توانید به بخش پردازندههای اگزینوس در سایت شرکت سامسونگ مراجعه کنید.

    درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

    سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

    انتشار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23698

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم