• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
3

سازندگان استیبل کوین USTD تتر چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 305365
  • 22 مرداد 1401 - 23:49
سازندگان استیبل کوین USTD تتر چه کسانی هستند؟

دنیای ارز دیجیتال، محصول جهان تکنولوژی و عصر مدرن است. پیشرفت در اینترنت و شبکه‌های مجازی سبب تولد رمزارز‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم، ارز تتر و دیگر ارز‌های دیجیتال شد. امروزه حدود ۷۰۰۰ ارز دیجیتال به صورت فعال در بازار حضور دارند. این رقم بالاست. نوسانات قیمتی فراوانی شامل همه این ارز‌ها شده است به […]

  • دنیای ارز دیجیتال، محصول جهان تکنولوژی و عصر مدرن است. پیشرفت در اینترنت و شبکه‌های مجازی سبب تولد رمزارز‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم، ارز تتر و دیگر ارز‌های دیجیتال شد. امروزه حدود ۷۰۰۰ ارز دیجیتال به صورت فعال در بازار حضور دارند. این رقم بالاست. نوسانات قیمتی فراوانی شامل همه این ارز‌ها شده است به همین دلیل فعالان و توسعه‌دهندگان بازار رمزارز اقدام به ایجاد توکن‌هایی کردند که به آن‌ها استیبل کوین می‌گوییم. استیبل کوین‌ها در حقیقت برای نظم دادن و ثبات بازار به میان آمدند و ارز دیجیتال تتر از جمله مهم‌ترین آن‌هاست. ارز تتر را با نام ارز USTD نیز می‌شناسیم و امروزه یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین استیبل کوین‌های دنیاست. در این مقاله قصد داریم تا بررسی کنیم چطور این ارز Tether متولد شد و خالقان آن چه کسانی بودند؟

    تتر، استیبل کوینی برای حفظ ثبات بازار

    رمز ارز تتر یکی از ارز‌های دیجیتال است اما تفاوتی بسیار بنیادین با دیگر ارز‌های معروف بازار مانند بیت کوین و اتریوم دارد. آنجا که بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال از سیستمی متفاوت استفاده می‌کنند و خودشان به خودی خود دارای ارزش هستند و پشتوانه‌ای ندارند، ارز تتر دارای پشتوانه مالی است. در حقیقت تعریف استیبل کوین همین است که پشتوانه‌ای مثل کالا یا دارایی داشته باشد و قیمتی و ارزشی که آن کوین در بازار به دست می‌آورد مبتنی بر همان پشتوانه مالی باشد.

    برای مثال ارز USTD از دلار استفاده می‌کند. به عبارت دیگر به ازای هر توکن تتر که تولید می‌شود یک پشتوانه یک دلاری در بازار وجود دارد. ارزش بازار تتر چیزی حدود ۷۲.۴۷ میلیارد دلار است و سومین رتبه را در بازار ارز‌های دیجیتال اشغال کرده است.

    ماهیتی که اکنون برای ارز تتر گفتیم دقیقاً همان علتی است که ارز دیجیتال تتر بین سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه رمزارز محبوب است. زیرا هنگامی که قیمت بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال دارای نوسان است و فعالان این حوزه قصد ندارند دچار ضرر زیادی شوند، سرمایه‌گذاری در ارز Tether به علت ثبات قیمتی که دارد، ارزش سرمایه آن‌ها را حفظ می‌کند. حالا که با تتر و اهمیت آن آشنا شدیم نگاهی به تاریخچه و خالقین آن می‌اندازیم.

    سازندگان استیبل کوین USTD تتر چه کسانی هستند؟

    تتر چگونه متولد شد: ماجرای به وجود آمدن ارز دیجیتال تتر

    همان طور که در بلاگ والکس نیز نوشته شده است، استیبل کوین USDT برای اولین بار توسط ریو کالینز (Reeve Collins)، بروک پیرس (Brock Pierce) و کریگ سلارس (Craig Sellars) راه‌اندازی شد. ریو کالینز یکی از کارآفرینان بسیار موفق است و فعالیت‌های زیادی داشته که کارنامه او را درخشان می‌کند. او پیش از آنکه ارز تتر را ایجاد کند چندین شرکت موفق و بزرگ را از جمله شبکه تبلیغات آنلاین Traffic Marketplace داشته است. این شرکت توسط کالینز ایجاد شد و بسیار مشهور است.

    یکی دیگر از سازندگان ارز USTD بروک پیرس است که از جمله متخصصین و توسعه‌دهندگان بازار ارز‌های دیجیتال سات و پروژه‌های زیادی غیر از استیبل کوین تتر داشته است. او توانست مدیر بنیاد بیت کوین شود و فعالیت‌های زیادی انجام داد که همگی مجموعاً سبب ترقی و بهبود وضعیت بیت کوین شد.

    یکی دیگر از مهم‌ترین سازندگان ارز دیجیتال تتر کریگ سلارس است. او از بنیان‌گذاران تتر است و یکی از فعالان حوزه بازار رمزارز‌ها محسوب می‌شود. کارنامه سلارس پر است از شرکت‌ها و پروژه‌های مختلف رمزنگاری که او را تبدیل به یکی از چهره‌های مشهور و البته باهوش بازار ارز‌های دیجیتال می‌کند.

    این‌که چه زمانی تتر به وجود آمد به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. ابتدا ارز دیجیتال تتر را با نام ریل کوین (Realcoin) می‌شناختند. اندکی بعد از آن زمان شرکت تتر تأسیس شد و با کشور‌های دیگری از جمله هنگ کنگ که در زمینه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کردند هم‌پیمان شد. نکته جالبی که شاید در مورد ارز تتر باید بدانید این است که در سال ۲۰۱۲ برنامه‌نویسی به نام جی. آر. ویلت (j. r. willett) راه حلی برای ایجاد یک رمز ارز بر اساس بیت کوین و ترکیب تکنولوژی‌های مختلف پیشنهاد داد. بر اساس این تصمیم توکن مسترکوین (Mastercoin) ایجاد شد و این اتفاق در سال ۲۰۱۳ افتاد. برای پیشرفت دادن پروتکل مستر کوین، بنیاد آن ایجاد شد. یکی از بنیان‌گذاران مستر کوین بروک پریس بود و کریگ سلارس را نیز استخدام کرد. به همین صورت این تیم کنار یکدیگر جمع شد که نتیجه آن در نهایت خلق ارز USTD بود.

    به طور کلی ارز دیجیتال تتر تاریخی جالب و جذاب دارد و پر فراز و نشیب بوده است ولی همچنان یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین استیبل کوین‌های بازار است و فعالان حوزه ارز‌های دیجیتال توجه ویژه‌ای به آن دارند.

     معرفی صرافی برای خرید تتر

    در این مقاله به بررسی چیستی ارز تتر پرداختیم و بیان کردیم که چرا استیبل کوین‌هایی مثل تتر اهمیت بالایی در حفظ ثبات بازار دارند. ارز دیجیتال تتر سه بنیان‌گذار اصلی به نام‌های ریو کالینز، بروک پیرس و کریگ سلارس دارد. آن‌ها یکدیگر را از پروژه‌های مختلفی که روی آن‌ها مشغول بودند شناختند و تتر را ایجاد کردند. ارز تتر هم‌اکنون سومین ارز معروف بازار ارز‌های دیجیتال است. شما می‌توانید با مراجعه به صرافی‌های معتبر مثل صرافی آنلاین والکس خرید تتر را انجام دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305365

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم