• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2
زمانی در نشست خبری با خبرنگاران اقتصادی:

زایران اربعین بدون روادید به مرز مراجعه نکنند/ مرز شلمچه ظرفیت بالایی برای صادرات و ترانزیت کالا و مسافر دارد

  • کد خبر : 2263
  • 07 آبان 1396 - 10:26
زایران اربعین بدون روادید به مرز مراجعه نکنند/ مرز شلمچه ظرفیت بالایی برای صادرات و ترانزیت کالا و مسافر دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پس از برجام، اقبال خارجی ها برای سرمایه گذاری در ایران، به ویژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند، به دلیل شرایط خاص منطقه بیشتر شده و همچنان در حال افزایش است.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، عصر امروز شنبه 6 آبان، با حضور جمعی از خبرنگاران، در محل دفتر سازمان مناطق آزاد تهران برگزار گردید.

     

    اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در  ابتدای این نشست خبری، در جمع اصحاب رسانه گفت: سالیانه تا 150 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت ها و تسهیل تردد زایران اربعین تخصیص داده می شود.

    وی ادامه داد: در پی توافق برجام، 2 شرکت آلمانی و دانمارکی برای فعالیت در بخش انرژی های تجدیدپذیر و غیرفسیلی اعلام آمادگی کرده اند.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، اقبال خارجی ها برای سرمایه گذاری در ایران به ویژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند به دلیل شرایط خاص منطقه بیشتر شده و همچنان در حال افزایش است.

     

    زمانی بیان داشت: در منطقه آزاد اروند سرمایه ‌گذاران خارجی خوبی جذب شده اند که برخی آنان عراقی اند و در بخش‌های تولیدی فعالیت دارند.

    وی ادامه داد: 2 شرکت آلمانی و دانمارکی برای فعالیت در بخش انرژی های تجدیدپذیر و غیرفسیلی و برخی شرکت ها نیز در زمینه لجستیک، نفت و گاز و پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: دلیل دیگر اقبال سرمایه گذاران به اروند، حضور نیروی کار آموزش دیده و آموزش پذیر است که برای توسعه صنایع موثر و دارای صرفه اقتصادی است.

    زمانی، از امکان ورود عراقی ها و دیگر شهروندان خارجی به این منطقه بدون نیاز به اخذ روادید و تردد آزادانه خودروهای آنان خبر داد و افزود: این مزیت برای اتباع ایرانی نیز وجود دارد اما به دلیل شرایط ناامن عراق، کمتر مورد استقبال آنان قرار گفته است.

     

     

    وی افزود: برای خروج از مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه تجارت با محور صادرات باید زیرساخت های منطقه تقویت شود.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: سالیانه تا 150 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت ها و تسهیل تردد زایران اربعین هزینه می شود که حدود 30 میلیارد ریال آن به تامین زیرساخت ها در عراق اختصاص دارد.

    زمانی، ادامه داد: از زایران اربعین می خواهم بدون روادید به مرز مراجعه نکنند؛ زیرا اجازه خروج از مرز به آنان داده نمی شود و اگر حتی موفق به عبور شوند، در برگشت دچار مشکل می شوند و ممکن است به عنوان عوامل نفوذی یا تروریستی با آنها برخورد شود.

    وی اعلام کرد: از پارسال تاکنون برخی ایرانیان به همین دلیل همچنان در زندان های عراق به سر می برند.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، به زایران اربعین حسینی (ع) یادآوری کرد موکب های عراقی فقط در مسیر رفت خدمات ارایه می کنند و در مسیر برگشت فعال نیستند. از این رو، موکب های ایرانی برای خدمات دهی در راه برگشت به سمت غربی جاده انتقال داده می شود.

    زمانی یادآوری کرد: پس از تحولات اقلیم کردستان عراق ورود کامیون های ترانزیتی به این منطقه و صادرات از مرز شلمچه افزایش یافت.

     

    وی، توسعه تجارت با محور صادرات و افزایش حجم سرمایه گذاری را 2 اولویت برنامه های این سازمان دانست و گفت: منطقه آزاد اروند به عنوان پنجره ارتباط ایران با بازارهای منطقه و بین المللی محسوب می شود.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: موقعیت راهبردی اروند و دسترسی به عراق از راه خشکی و عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از راه دریا اهمیت این منطقه را برای توسعه تجارت دوچندان کرده است.

    زمانی افزود: مرز شلمچه ظرفیت بالایی برای صادرات و ترانزیت کالا و مسافر دارد و روزانه بیش از 2میلیون دلار کالا از این مرز به عراق صادرات می‌شود.

    وی ادامه داد: پارسال از مرز بین المللی شلمچه یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات به عراق انجام شد.

     

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در پایان سخنان خود گفت: در منطقه آزاد اروند130 واحد تولیدی در حال فعالیت دارند و این منطقه 2 شرکت تولیدی بزرگ فولاد دارد که یکی از آنها روزانه 600 هزار تن فولاد و دیگری سه هزار تن تولید می کند.

    بنا به ابن گزارش، منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در محل تلاقی اروند رود و کارون «شهرستان‌های آبادان و خرمشهر» با وسعت بیش از ۱۷۳کیلومترمربع واقع شده و دارای مرز مشترک با عراق و کویت می باشد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=2263

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم