• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

زادبوم در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی اورآسیا: اتحادیه اقتصادی اوراسیا از شرکای مهم تجاری ایران محسوب می گردد

  • کد خبر : 240183
  • 19 تیر 1400 - 4:31
زادبوم در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی اورآسیا: اتحادیه اقتصادی اوراسیا از شرکای مهم تجاری ایران محسوب می گردد

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شرایط کرونایی باعث شد تعداد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از ایران و کشور‌های دیگر کاهش یابد، اما امیدواریم نمایشگاه بعدی با مشارکت بیشتری برگزار شود.

  • پول بانک: معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شرایط کرونایی باعث شد تعداد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از ایران و کشور‌های دیگر کاهش یابد، اما امیدواریم نمایشگاه بعدی با مشارکت بیشتری برگزار شود.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی اورآسیا، صبح امروز جمعه 18 تیر ماه 1400، با حضور مقامات ایران و پنج کشور عضو این اتحادیه و شرکت های داخلی و خارجی، در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

    حمید زادبوم، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران

    زادبوم، در آیین افتتاحیه گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ۱۸۵ میلیون نفر جمعیت از شرکای مهم تجاری ایران محسوب می‌شود.

    وی افزود: در بهار ۱۳۹۷ موافقت‌نامه موقت تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا شامل ۸۶۲ قلم کالا به امضا رسید و از پنجم آبان ۱۳۹۸ این موافقت‌نامه اجرایی شد و اکنون تلاش می‌کنیم که این موافقت‌نامه به موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا تبدیل شود.

    رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: نتیجه این موافقت‌نامه باید در روابط تجاری بخش خصوصی ایران و کشور‌های عضو نمود پیدا کند، تا روابط اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش یابد.

    زادبوم، با اشاره به تأثیر برگزاری نخستین نمایشگاه اوراسیا در تهران در روابط تجاری ایران و پنج کشور گفت: شرایط کرونایی باعث شد تعداد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از ایران و کشور‌های دیگر کاهش یابد، اما امیدواریم نمایشگاه بعدی با مشارکت بیشتری برگزار شود.

    بنا به این گزارش، در این نمایشگاه که تا ۲۲ تیر ادامه دارد شرکت‌های عضو اتحادیه اوراسیا شامل ۳۰ شرکت از روسیه، ۳۰ شرکت از قرقیزستان، بیش از ۱۰ شرکت از ارمنستان، بیش از ۱۰ شرکت از قزاقستان و شرکت‌هایی از بلاروس در کنار شرکت‌های ایرانی حضور خواهند داشت.

    شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور یافتند در زمینه‌های بانکی و فایناس، انتقال فناوری، ساخت کارخانه‌های بزرگ، سیلوها، بنادر، اسکله‌ها، مخازن روغن، کشتی سازی، فولاد و سیمان فعال هستند ضمن اینکه فروشنده‌های بزرگ نهاده‌های دامی و روغن و محصولات کشاورزی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

    بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط ستاد برگزاری این نمایشگاه، نشست‌های جانبی متعددی بین ایران و کشورهای عضو، به صورت جداگانه و همزمان با این رویداد، پیش بینی شده است.

    اولین نشست روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای عضو نیز که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تدارک دیده شده و انتظار می‌‎رود این نشست‌ها منتج به همکاری‌های وسیع و آغاز فصل جدیدی برای حضور پر رنگ فعالان اقتصادی کشورمان در منطقه اوراسیا باشد.

    لازم به ذکر است ، در آیین آغاز به کار نخستین نمایشگاه تخصصی اوراسیا با حضور آقایان حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان تویعه تجارت ایران، دانیل ایبرایف، رئیس شورای تجاری اوراسیا، ولادیمیر اوبیدنوف، رئیس شورای تجاری روسیه و ایران، عزیز منصوری، رئیس اداره همکاری‌های چندجانبه تجاری مالی وزارت امور خارجه، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، امیر عابدی، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی، رئیس کمیته سیاست اقتصادی و توسعه ولگوگراد، رایزن بازرگانی بلاروس و نمایندگان سفارت‌خانه‌های کشور‌های مختلف حضور داشتند.

    گفتنی است، نخستین نمایشگاه بین‎المللی اوراسیا، از تاریخ ۱۸ تا ۲۲ تیرماه سال جاری،  با حضور شرکت های داخلی و خارجی، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=240183

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم