• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

رییس خانه معدن ایران، اعلام کرده است  برای تحقق رشد ۱۳ درصدی ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

  • کد خبر : 331336
  • 23 شهریور 1402 - 1:08
رییس خانه معدن ایران، اعلام کرده است  برای تحقق رشد ۱۳ درصدی ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

رییس خانه معدن ایران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تاکنون حدود ۴۵ تا ۴۶ میلیارد دلار در بخش معدن کشور سرمایه‌گذاری شده است. وی افزود که رشد بخش معدن در سال گذشته به نسبت ۳ درصد بوده و برای دستیابی به رشد ۱۳ درصدی که در برنامه هفتم توسعه مشخص شده، نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری […]

  • رییس خانه معدن ایران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تاکنون حدود ۴۵ تا ۴۶ میلیارد دلار در بخش معدن کشور سرمایه‌گذاری شده است. وی افزود که رشد بخش معدن در سال گذشته به نسبت ۳ درصد بوده و برای دستیابی به رشد ۱۳ درصدی که در برنامه هفتم توسعه مشخص شده، نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری داریم. بهرامن تاکید کرد که برآوردها نشان می‌دهد برای دستیابی به رشد بخش معدن به حداقل ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

    رییس خانه معدن ایران در مورد تحریم‌ها و اثرات آن بر بخش معدن اظهار داشت که تحریم‌ها در بخش مواد معدنی کمتر اثرگذار بوده و تأثیر بیشتری در بخش مالی و بانکی داشته است. او افزود که به دنبال تنظیم برنامه‌های مناسب در بخش معدن هستند و در این راستا، سرمایه‌گذاری در کشورهایی که منابع مواد اولیه معدنی را دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

    بهرامن در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره نیاز بخش معدن به سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: “تا کنون حدود ۴۵ تا ۴۶ میلیارد دلار در بخش معدن سرمایه‌گذاری شده است. رشد بخش معدن در سال گذشته سه درصد بوده و برای دستیابی به رشد ۱۳ درصدی که در برنامه هفتم توسعه مشخص شده و همچنین برای افزایش سهم معدن در تولید ناخالص داخلی نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری داریم. برآوردها نشان می‌دهد که برای اینکه رشد بخش معدن به هفت تا هشت درصد برسد، حداقل به ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن نیاز است.”

    وی همچنین با اشاره به لزوم هوشمندی و نوسازی تجهیزات بخش معدن، تصریح کرد: “در حال حاضر آمارها با سوخت ۱۰ سنتی محاسبه شده و اگر قیمت سوخت ۶۰ سنت در نظر گرفته شود، خیلی از معادن زیان ده خواهند شد.”

    رییس خانه معدن ایران در ادامه به سه چالش بخش معدن اشاره کرد و آن‌ها را عدم توسعه و خام‌فروشی، عدم رقابت‌پذیری به دلیل تحریم و کمبود اکتشاف عمیق عنوان کرد و گفت: “وجود ذخایر نفتی در کنار نفت و گاز مزیتی است که فقط در آمریکا، روسیه و ایران وجود دارد و همه کشورهای معدن‌خیز از آن برخوردار نیستند.”

    بهرامن در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری مناسب در بخش معدن، اظهار کرد: “بخش معدن باید متولی واقعی داشته باشد. حتی برخی افراد معتقدند که به جای تعامل بخش معدن با بخش بازرگانی، باید بخش معدن از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود، چراکه با توجه به نوع و میزان ذخایر می‌توانیم برنامه ۱۰۰ ساله در این حوزه داشته باشیم.”

    وی افزود: “در نمایشگاه پیش رو که در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، ۳۰۰ شرکت شامل ۷۰ شرکت خارجی حضور خواهند داشت و کشورهایی چون روسیه، چین، ترکیه، هند، امارات، افغانستان، اسپانیا، آلمان، کانادا و بلاروس از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. همچنین چندین هیئت تجاری نیز برای حضور در نمایشگاه هماهنگ شده‌اند.”

    بهرامن با اشاره به برگزاری پنل‌ها همزمان با نمایشگاه در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، تصریح کرد: “برای دستیابی به رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن، ابزار اول سرمایه‌گذاری و ابزار نهایی بازار است، چراکه مازاد مصرف باید صادر شود. این صادرات در شرایط تحریم از طریق واسطه یا شرکا انجام می‌شود که راه دوم امن‌تر است.”

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=331336

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم