• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

رونمایی از سامانه ثبت طرح و ایده کانون تهیه‌کنندگان در نمایشگاه «رصتا»

  • کد خبر : 339528
  • 11 دی 1402 - 10:40
رونمایی از سامانه ثبت طرح و ایده کانون تهیه‌کنندگان در نمایشگاه «رصتا»

پول بانک : دومین دوره نمایشگاه «رصتا» (رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی)، از ١٠ تا ١٢ دی‌ماه ١۴٠٢، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

  • سامانه ثبت طرح و ایده کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری با حضور رئیس ساترا در نمایشگاه «رصتا» رونمایی شد.

    به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه «رصتا»، سعید مقیسه رئیس ساترا و محمدصادق افراسیابی معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی در غرفه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری حاضر شدند تا از سامانه ثبت طرح و ایده کانون رونمایی کنند.

    مسلم آقاجانزاده مدیرعامل کانون تهیه‌کنندگان در این مراسم به این نکته اشاره کرد: ما در کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری سامانه ثبت طرح و ایده را طراحی کردیم که یکی از مشکلات و خلأهای جدی در حوزه رسانه‌های دیداری را حل و فصل کنیم؛ به هر حال طرح‌ها و ایده‌ها می‌آمدند و بسیاری از این طرح‌ها سوءاستفاده می‌شد و احساس می‌کردیم باید هرچه زودتر تمهیدی اندیشید که این سامانه متولد شد.

    حسین طاهری که این روزها سریال «سلمان فارسی» را تهیه‌کنندگی می‌کند و از اعضای هیئت مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری است تأکید کرد: دغدغه طرح و ایده و فرصت‌طلبی عده‌ای که این طرح‌ها را به نفع خودشان مصادره می‌کردند همیشه از ابتدای تولد تلویزیون بوده و هست. این مسائل همیشه باعث دعوای حقوقی بوده‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: همواره این دغدغه را داشته‌ایم جایی باشد متولی آن که ثبت ایده‌ها و طرح‌ها به دور از هرگونه رفتار غیرحرفه‌ای اتفاق بیفتد. دوستان به این نتیجه رسیدند تا چنین سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم نگهبانی و امانت‌داری ایده‌ها و طرح‌های خلاقان این عرصه را داشته باشیم.

    امیریوسفی که مسئولیت طرح و برنامه کانون تهیه‌کنندگان را برعهده دارد، گفت: ما سعی کردیم برای طراحی این سامانه از تجربیات برنامه‌سازان و طراحان‌مان برای طراحی این سامانه بهره ببریم. طوری این سامانه طراحی شده که طرح اصطلاحا اورجینال از کپی شده تشخیص داده می‌شود که اگر متوجه شویم فردی که ایده‌ای را آورده این ایده اصلی نبوده از حمایت‌های حقوقی ما برخوردار نخواهد بود.

    وی همچنین بیان کرد: در کنار راه‌اندازی این سامانه، یک اتفاق دیگری را هم ایجاد کردیم که ایده‌ها و طرح‌ها دیده شوند و امکان فروش این ایده‌ها برای مدیران تلویزیون، صاحبان پلتفرم‌ها و سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود تا از این طریق هم ایجاد اشتغال شود و هم نسل جوان بتوانند با ایده‌های جدید بیایند و همچنین پیشکسوتانی که به هر دلیل نمی‌توانند کار اجرایی کنند بتوانند به واسطه ایده‌های‌شان درآمدزایی داشته باشند.

    سعید مقیسه رئیس ساترا در این نشست نیز بر روی این نکته تأکید کرد: باید به ظرایف این سامانه طرح و ایده هم توجه کرد که تلاش‌ها ان‌شاءالله ثمره خوبی داشته باشد. باید طوری این سامانه کار خود را پیش ببرد تا بتواند پاسخ‌دهنده سؤالات حقوقی باشد که احتمالا مخاطبانش با آن مواجه خواهند شد.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: باید طوری گام‌ها را بردارید که طرح اورجینال از کپی شده تشخیص داده شود. تا ایده‌ها به دور از لو رفتن و سوءاستفاده از آنها سودش به جیب ایده‌پردازانش برود. از طرفی کسی یا کسانی که در این زمینه سوءاستفاده کرده‌اند و این رفتارها را در دستور کارشان دارند جرأت نکنند به میدان بیایند.

    در پایان این مراسم از سامانه ثبت طرح و ایده رونمایی شد؛ سامانه‌ای که در راستای حمایت از ورود ایده‌های بدیع و مبتکرانه به بازار تولیدات رسانه ای و گسترش چتر حمایت از مالکیت حقوقی و معنوی آثار، راه‌اندازی شده و پذیرای طرح‌ها و ایده‌های نو در قالب برنامه‌های تلویزیونی، مجموعه‌های نمایشی، فیلم تلویزیونی، انیمیشن و مستند است.

    انتشار خبر: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=339528

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم